انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
بي قانون
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
نگاهی گذرا به بخشی از برنامه‌های صدا و سیما
بی قانون/ مصائب اول مهر یک عدد انار مهاجر
بی قانون / تورم، تورم تورمت مبارک
بی قانون/ صادرات عارضه یا عوارض صادرات
بی قانون/طنز شهري
بی قانون/پیرمرد‌ها را احتکار نکنید‌
بی قانون/نمایشگاه میلانی، تناولی و باقی ماجرا!
بی قانون/مرگ تدریجی سال چهارمی‌‌ها
بی قانون/عاشقانه‌ای بی‌قانون!
بی قانون/آخرین تاس فضایی
بی قانون/تحمل ندارینا!
بی قانون/ در صورت کمبود پوشک چکار کنیم؟!
بی قانون/آخرین اینتر رو محکم ‌تر بزن
بی قانون/هلند و چین و افغانستان!
بی قانون/چرا باید فامیلی یک نفر با پدرش فرق داشته باشد؟!
بی قانون/بحران کمبود مای بیبی و شیر خشک
بی قانون/عوارض عارضه یا ماست‌هایت را کیسه می‌کنند مبادا کلا
بی قانون/انتظارات ما از آقای جادوگر
بی قانون/یک جعبه نان خامه‌ای
بی قانون/پوشک‌هایت را برای گریه کردن دوست دارم...
بي قانون/پوشک‌پژوهی
بی قانون/قصه‌ چراغ جادو
بی قانون/تلفن‌خونه
بی قانون/سرويس امنيتی
بی قانون/حمایت نادر از سیمین
بی قانون/من و سانسورچی
بی قانون/بابايِ اختلاس‌نكن!
بی قانون/نویسنده‌ها خیلی طفلکی‌ان!
بی قانون/مخلصِ پدر اقتصاددانم برم
بی قانون/وقتی دستام خالی باشه وقتی باشم عاشق تو...
بي قانون/ قهرمان خنداننده‌شو کیست؟
بي قانون/تیزه!
بي قانون/دست در جیب هم کنیم به مهر
بي قانون/ وسط مسابقه نهار نخورين!
بي قانون/اتهامات یک بهاریتی!
بی قانون/بای فور اِوِر زلاتان!
بی قانون/جایی برای پیرمردها نیست
بی قانون/ما دو بال‌پرواز مرغ‌عشقیم!
بی قانون/از کشف مهم زمین‌شناسی توسط شهرداران
بی قانون/چه زود!
بی قانون/عبور از مرزهای نقدپذیری
بی قانون/سردت نيست؟
بی قانون/کنکور بشم خرج کردن بلدی؟!
بی قانون/خواننده سوپرمارکتی
بی قانون/نقش واردات موز در کمپین فرزندت کجاست
بی قانون/قصه عشق در جاده تهران-قزوین
بی قانون/ماهی کبابی و شنا با پیژامه در دریای خزر!‏
بی قانون/برسد به دست محسن چاوشي!
بی قانون/مناظره در باب رژیمِ حقوقی دریای خزر
بي قانون/جوجه کباب ترش و فرزندت کجاست؟!‏
بیشتر
کد خبر: 43389 | تاریخ : ۱۳۹۶/۴/۱۷ - 12:38
بی قانون/چگونه به «مرز هشدار» نرسیم؟

بی قانون/چگونه به «مرز هشدار» نرسیم؟

چند روز پیش مصرف برق در کشور با عبور از 55هزار و ۴۰۰ مگاوات به مرز هشدار رسید و باعث شد شرکت دولتی توانیر طی یک «اطلاعیه مهم و فوری» از مردم بخواهد صرفه جویی را جدی بگیرند.

قانون-احمدرضا کاظمی

چند روز پیش مصرف برق در کشور با عبور از 55هزار و ۴۰۰ مگاوات به مرز هشدار رسید و باعث شد شرکت دولتی توانیر طی یک «اطلاعیه مهم و فوری» از مردم بخواهد صرفه جویی را جدی بگیرند. اینکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که هر روز یک چیزش از مرز هشدار می‎گذرد جالب است و ما واقعا کم کم داریم به‌جایی می‌رسیم که میزان به مرز هشدار رسیدن‌هایمان دارد به مرز هشدار می‌رسد! من شخصا تا دیروز فکر می‌کردیم که فقط «غلظت آلاینده‌های هوا» و «میزان ریزگردها» و «ترافیک» و «مصرف سوخت» و «کمبود آب» و «از بین رفتن جنگل‌ها» و «خشکسالی دریاچه‌ها» و «بیماری‌های سرطانی» و «طلاق» و «برداشت بیش از حد از ذخایر نفتی» در کشور چیزی به اسم مرز هشدار دارند اما الان فهمیدم که اوضاع «مصرف برق» هم می‌تواند وخیم شود. فقط بنده نمی‌دانم چرا توی این کشور «دادن وعده وعید»، «اختلاس» و «فساد»، «ضعف مدیریت» و «تندروی و دلواپسی» مرز هشدار ندارد تا گاهی‌هم ما «اطلاعیه مهم و فوری» درموردش صادر کنیم و فقط اقلام مصرفی مردم هستند که باید داخل‌شان صرفه‌جویی بشود؟ تا شما دارید به جواب این سوال فکر می‌کنید بنده یکسری راه‌حل برای حل مشکل مصرف برق می‌دهم:

1. فرهنگ آشغالی و آشغال فرهنگی!

بدون شک مدیران شهری سراسر کشور با الگوبرداری از شهرداری تهران، در تولید برق از زباله می‌توانند گام‌های بسیار مثبتی در افزایش ذخایر برقی کشور بردارند. در این مسیر ما مردم فرهنگ‌دوست نیز باید با تف کردن پوسته‌ تخم‌هایمان داخل جوق، انداختن پوسته موز کف پیاده‌رو، ریختن پوسته هندونه در کنار سواحل، پرتاب بطری آب معدنی از پنجره ماشین به داخل اتوبان و... یاری دهنده مسئولین باشیم! هنرمندان عزیز نیز می‌توانند با تولید فیلم‌ها و سریال‌های متنوع، چاپ انواع کتاب شعر سپید و همچنین انتشار آهنگ‌های جدیدشان، ترویج دهنده فرهنگ تولید آشغال در کشور باشند!

2. احترام به والدین

شاید در نگاه اول ارتباط چندانی بین آموزه‌های اخلاقی-تربیتی و بحران مصرف برق در کشور به چشم نیاید اما اگر نوجوانان و جوانان این آب و خاک جوری تربیت بشوند که حتی زمانی‌که پدرشان در خانه نیست هم از عمل وقیحانه و به دور از انسانیت «روشن‌سازی کولر» پرهیز کنند، مشکل مصرف برق رو به بهبود خواهد رفت.

3. به روز رسانی کردن بابابرقی

یکی از مشکلات اصلی تبلیغات رسانه ملی و فعالیت‌های فرهنگی وزارت نیرو در اصلاح الگوی مصرف مردم، استفاده از نمادهای منسوخ شده‌ای‌است که در این دوران، بُرش کافی ندارند. متاسفانه هنوز هم که هنوز است «بابابرقی» و «آقای ایمنی» نمادهای فرهنگ‌سازی در حوزه انرژی هستند که اصلا دیگر تبدیل به «ضد تبلیغ» شده‌اند. شما بیایید از بین سلبریتی‌-پلنگ‌های اینستاگرامی (مثلاخانم ص.ط) یک شخصیت «خاله برقی» تعریف کنید که با یک لباس فرم خاصِ زرد و قرمز که روی آن علامت توانیر چاپ شده، قدم قدم و گاماس گاماس بیاید جلوی دوربین و به آهنگ «هرگز نشه فراموش، لامپ اضافه خاموش» را بخواند و بعدش هم یک چشمک رو به دوربین بزند، اگر از فردا خاموشی کل کشور را فرانگرفت من اسمم را می‌گذارم وحید خزایی!

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.