انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
كلاف در هم پيچيده خودرو
هیاهوی بازاری که در نوسان دلار گم شد
اتهامات ترامپ به اوپک بی معنا است
تقلای آمریکا برای ماندن نفت شیل در بازار
توقف صدور کارت بازرگانی برای افراد غیر تاجر
با آناناس جاب سه روزه کار پیدا کنید
محصول تازه مونوچیر رونمایی شد
کاهش تب دلالی در بازار ارز
قطع آب مشترکان پرمصرف جدی می‌شود
توزیع گازوئیل یورو ۴ در همه جایگاه‌ها تا ۲ ماه آینده
ممنوعیت ارز مجازی در کشور
جزئیات کاهش اقساط وام ۱۶۰ میلیونی مسکن
ارسال نامه نمایندگان به روحانی درباره کشاورزان
شرط وزارت بهداشت برای واردات برنج
سود وام صندوق پس انداز مسکن کاهش یافت
تاکید وزیر نیرو بر اصلاح‌الگوی‌مصرف‌آب
اقتصاد برق زير فشار نا كارآمدي
بانک مرکزی استفاده از بیت کوین را توصیه نمی کند
تک نرخی شدن ارز راه قاچاق را بسته است
از نظر منابع، در وضع خوبی نیستیم
پیش فروش ۵ میلیون سکه
اصلاح نظام بانکی ماه آینده تصویب و اجرایی می‌شود
آمار سکه‌های پیش فروش از زبان دبیرکل بانک مرکزی
سیاست دولت در مسکن اجتماعی مشخص نیست
آغاز کنترل نامحسوس بانک‌ها و صرافی‌ها
سامانه «نیما» تا پایان اردیبهشت عملیاتی می‌شود
قیمت نفت با وحشت از تحریم ایران رکورد زد
خرید 25 هزار سکه توسط یک نفر
آمار اختصاص دلار ٤٢٠٠ تومانی و سایر ارزها
بزودی 60 اَبرپروژه اقتصادی در سراسر خوزستان اجرا می‌شود
آشفته‌بازار بی‌نظارت خودرو
حذف آبونمان گاز پذیرفتنی نیست
شیوه فروش ارز صادراتی ابلاغ شد
فروش نفت ایران کم نشده است
عوارض جایگزین نقل و انتقال املاک ابطال شد
واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان
افزایش قیمت لبنیات در راه است
دلار فقط تا ۲ سال دیگر ارز مبنای گزارشگری خواهد بود +سند
۶ شهر بزرگ کشور در وضعیت قرمز تنش آبی
وداع با بنزين وارداتي
سرقت در خلأ
رشد ۱۰.۸ درصدی مصرف بنزین
واردات برنج آزاد شد
اولین کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد
توضیح توانیر در خصوص تصمیم نوبخت
واریز سود سهام عدالت به حساب برخی مشمولان
نمی‌توانم برخی مسائل را در مورد ارز مطرح کنم
داروغه‌وار تولید را به خاک سیاه نشاندیم
بايد ساختارهاي اصلي اقتصاد اصلاح شود
دلار چطور روی خط 4200 می ماند؟
بیشتر
کد خبر: 12961 | تاریخ : ۱۳۹۵/۸/۱۱ - 22:12

تعداد مصدومان جاده ای در مسیر افزایش

با وجود آنکه آمار تلفات جاده‌ای ایران از سال ۱۳۸۴ روند کاهشی خود را ادامه داده اما به نظر می‌رسد دورخیز لازم برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی در این حوزه صورت نگرفته است.

قانون- در شرایطی که وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی‌های خود برای کاهش قابل توجه آمار تلفات جاده‌ای در طول سال‌های گذشته را ادامه داده و همچنان در افزایش نظارت‌ها به راننده‌ها با عنوان اصلی ترین عوامل تلفات تاکید دارد، آمارها نشان می‌دهد با وجود تلفات همچنان میزان تصادفات جاده‌ای روند افزایشی خود را ادامه داده است.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، با وجود آنکه آمار تلفات جاده‌ای ایران از سال ۱۳۸۴ تا امروز روند کاهشی خود را ادامه داده اما به نظر می‌رسد دورخیز لازم برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی در این حوزه صورت نگرفته است زیرا تناقض در امارهای کاهشی نشان از آن دارد که همچنان تصادفات تداوم دارد.

وزارت راه در جدیدترین گزارشی که اعلام کرده میزان تلفات جاده‌ای در ۵ ماهه نخست امسال را ۷۰۸۳ تن اعلام کرده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد. با این وجود در این مدت ۱۴۵ هزار و ۷۴۷ مصدوم از تصادفات جاده‌ای ایران به ثبت رسیده که این رقم افزایش ۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد. موضوعی که نگرانی درباره چگونگی مقابله با این تصادفات را بالا می‌برد.

نکته امیدوار کننده‌ای که در آمارهای جدید به چشم می‌خورد کاهش قابل توجه نقش خودروهای حمل ونقل عمومی در تلفات جاده‌ای است. بر این اساس وسایل مسافربری عمومی با یک درصد کمترین سهم را در این تصادفات داشته اند. در نقطه مقابل اما نقش خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها همچنان اصلی ترین عامل در تصادفات پنج ماه گذشته بوده است. طبق این آمارها خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها بیشترین نقش را در تصادفات بر دوش داشته‌اند.

در تحلیل عوامل اصلی تصادفات نیز همچنان عامل انسانی و اشتباهات رانندگی نقش‌افرین بودند. بر اساس این گزارش‌ها عدم توجه به جلو از سوی رانندگان عامل ۳۴ درصد از تصادفات برون‌شهری بوده و پس از تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۰ درصد، انحراف به چپ با ۱۶ درصد و رعایت نکردن حق تقدم با ۱۳ درصد دیگر عوامل اثر گذار در تصادفات بوده‌اند.

در حوزه تصادفات درون شهری نیز خودروهای سواری و موتور سیکلت‌ها رتبه اول و دوم را کسب کرده‌اند و در ماه‌های ابتدایی امسال ۵۴ درصد تصادفات از سوی خودروهای سواری و ۳۸ درصد از سوی موتورسیکلت‌ها صورت گرفته است. وانت‌ها و کامیون‌ها نیز در رتبه بعدی این آمار قرار گرفته‌اند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.