انتخاب تاریخ:   /  /   
تلگرام قانون آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد
تشریح علت خروج قطار خرمشهر – تهران
خبر جدید درباره کاسپین
بر لبه تيغ توسعه
نفت اوپک گران شد
تورم شهری افزایش یافت
بررسی قراردادتوتال توسط دادستانی صحت دارد؟
بانک مرکزی گرانی 5 کالا را تایید کرد
بازداشت ۱۵ کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه
مجوز گرانی برای خودروسازان ارسال شد
تردید نکنید، تفکیک کنید!‏
آماده باش شرکتهای برق در هفته آینده
سکه در بازار آزاد تهران گران شد
زعفران ۸۰۰ هزارتومان ارزان شد
جزئیات محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته
افزایش نرخ دلار در بازار
نعمت‌زاده:در کابینه‌دوازدهم وزیر نخواهم بود
طرحی برای سهمیه‌بندی بنزین نداریم
کاهش تورم در تیرماه 96نسبت به4سال قبل
مذاکره با آلمان‌ و ایتالیا برای تولید خودرو
اجاره ۱۰۰ میلیونی یک کارخانه به ۳ چوپان
بازگشت دلالان به بازار مسکن
ابداع نوشیدنی‌ ورزشی با قارچ
اطلاعیه بانک مرکزی درباره تغییر واحد پول کشور
شمارش معکوس تفكيك
اينفوگرافيك/ جمعيت سركار
بازگشت قجري
الكامپ فرصتي براي استارتاپ‌ها
ایده پرداخت اقساط خرید با یارانه
سود سهام عدالت مشمولان ۱۵۰هزار تومان است
مرغ و تخم‌مرغ کورس گذاشتند
تحمیل سه هزار میلیارد هزینه تومان به ریال
وضعیت کفایت سرمایه بانکها نگران کننده است
طلا تا پایان 96 گران می شود
وضعیت مصرف برق در شروع مرداد
کاهش تولید اوپک در دستور کار
گرانی و سهمیه بندی بنزین درکار نیست
نامه۷۱ اقتصاددان به روحانی
اينفوگرافيك/ توقف
بازار افسرده مسكن
اجرای سند چشم انداز در قاب وزارت نیرو
مقایسه اخذمالیات املاک در ایران و جهان
واحد پول ایران تومان تعیین شد
آخرین تصویر از محمودرضا خاوری
رییس‌جمهور ربیعی را برای وزارت کار معرفی می‌کند
افزایش شمار مصدومان حادثه قطار اهواز- مشهد
هشدار صرفه‌جویی در برق با افزایش ۵ درجه‌ای دما
تاثير نرخ سود بانكي بر حجم سرمایه
اينفوگرافيك/ زير ذره بين
وضعيت قرمز گوشت
بیشتر
کد خبر: 12961 | تاریخ : ۱۳۹۵/۸/۱۱ - 22:12

تعداد مصدومان جاده ای در مسیر افزایش

با وجود آنکه آمار تلفات جاده‌ای ایران از سال ۱۳۸۴ روند کاهشی خود را ادامه داده اما به نظر می‌رسد دورخیز لازم برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی در این حوزه صورت نگرفته است.

قانون- در شرایطی که وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی‌های خود برای کاهش قابل توجه آمار تلفات جاده‌ای در طول سال‌های گذشته را ادامه داده و همچنان در افزایش نظارت‌ها به راننده‌ها با عنوان اصلی ترین عوامل تلفات تاکید دارد، آمارها نشان می‌دهد با وجود تلفات همچنان میزان تصادفات جاده‌ای روند افزایشی خود را ادامه داده است.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، با وجود آنکه آمار تلفات جاده‌ای ایران از سال ۱۳۸۴ تا امروز روند کاهشی خود را ادامه داده اما به نظر می‌رسد دورخیز لازم برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی در این حوزه صورت نگرفته است زیرا تناقض در امارهای کاهشی نشان از آن دارد که همچنان تصادفات تداوم دارد.

وزارت راه در جدیدترین گزارشی که اعلام کرده میزان تلفات جاده‌ای در ۵ ماهه نخست امسال را ۷۰۸۳ تن اعلام کرده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد. با این وجود در این مدت ۱۴۵ هزار و ۷۴۷ مصدوم از تصادفات جاده‌ای ایران به ثبت رسیده که این رقم افزایش ۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد. موضوعی که نگرانی درباره چگونگی مقابله با این تصادفات را بالا می‌برد.

نکته امیدوار کننده‌ای که در آمارهای جدید به چشم می‌خورد کاهش قابل توجه نقش خودروهای حمل ونقل عمومی در تلفات جاده‌ای است. بر این اساس وسایل مسافربری عمومی با یک درصد کمترین سهم را در این تصادفات داشته اند. در نقطه مقابل اما نقش خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها همچنان اصلی ترین عامل در تصادفات پنج ماه گذشته بوده است. طبق این آمارها خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها بیشترین نقش را در تصادفات بر دوش داشته‌اند.

در تحلیل عوامل اصلی تصادفات نیز همچنان عامل انسانی و اشتباهات رانندگی نقش‌افرین بودند. بر اساس این گزارش‌ها عدم توجه به جلو از سوی رانندگان عامل ۳۴ درصد از تصادفات برون‌شهری بوده و پس از تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۰ درصد، انحراف به چپ با ۱۶ درصد و رعایت نکردن حق تقدم با ۱۳ درصد دیگر عوامل اثر گذار در تصادفات بوده‌اند.

در حوزه تصادفات درون شهری نیز خودروهای سواری و موتور سیکلت‌ها رتبه اول و دوم را کسب کرده‌اند و در ماه‌های ابتدایی امسال ۵۴ درصد تصادفات از سوی خودروهای سواری و ۳۸ درصد از سوی موتورسیکلت‌ها صورت گرفته است. وانت‌ها و کامیون‌ها نیز در رتبه بعدی این آمار قرار گرفته‌اند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.