انتخاب تاریخ:   /  /   
سالنامه قانون منتشر شد. به بخش بایگانی ویژهنامه مراجعه فرمایید تلگرام قانون ویژه بی‌قانون نیلوفرآبی نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
طراحی بارکدهای جدید برای تشخیص مرسولات اینترنتی
رشد ۵درصدی مسافران ناوگان ریلی نسبت به سال قبل
کاهش ۲۶ درصدی میانگین زمان تعمیرات امدادی
همکاری مالی و اقتصادی ایران و عمان قوت گرفت
رقابت چین و هند در بنادر چابهار و گوادر
پاسخ مدیرعامل ایران‌ایر به شایعات خرید هواپیما
خیز چین برای فتح بازار مکزیک
پیش‌بینی افزایش قیمت مرغ در روزهای پایانی نوروز
ماجرای خدمات مبتنی بر محتوا در قبوض تلفن همراه
افزایش قیمت دلار در روزهای پایانی نوروز
افت نرخ دلار و رشد قیمت پوند و یورو بانکی
نعمت زاده: تداوم طرح رونق تولید در سال ۹۶
10 گام بلند دولت برای حمایت از تولید
نزول قیمت دلار در ایام نوروز
خودروی سال۹۶ ایرانی‌ها چه نشانی خواهد بود؟
صندوق بیمه حوادث طبیعی برای اولین بار در ایران
بزرگترین فاجعه ۳قرن اخیر در زلزله تهران
خیز آمریکا برای تغییر در بازار نفت
مرگ سالانه ۱۵۰۰ کارگر درحوادث کار
تورم دیرپا از پا درآمد
۹ درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال۹۶
آغاز برداشت نفت از بزرگ‌ترین میدان گازی دنیا
تشریح برنامه پروازی هواپیماهای برجامی در نوروز ۹۶
چهار هواپیما تا پایان ۲۰۱۷ تحویل می‌شود
رونمایی از بزرگترین تولیدکنندگان طلا در سال ۲۰۱۶
تکذیب حذف تلگرام
آغاز فروش بلیت قطار برای نیمه دوم فروردین
آغاز بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی کردستان
فرود دومین ایرباس ۳۳۰ مدرن در فرودگاه مهرآباد
تحویل 4 فروند ایرباس تا آخر سال 2017
سکه طرح جدید گران شد
شاخص بورس، سال جدید را با رشد آغاز کرد
سومین ایرباس پسابرجامی امروز وارد کشور می‌شود
درآمد ۲ میلیون دلاری با صادرات ماهی زینتی
بازی ارزی سه نشد
رشد ۱۱ درصدی سفرهای دریایی نوروزی
ناامیدی مسکن از دو کانال شارژ مالی
خودروسازان به وعده خود عمل کنند
خطر نفت آمریکا بیخ گوش اوپک
اعلام زمان تکمیل قطعات اجرایی محور هراز
مشمولان سهام عدالت بخوانند
مقاومت بانک ها در مقابل کاهش نرخ سود
گردن کلفت ها باید ادب شوند
دارائی های سمی ، بدهی فلج کننده دولتی
زنان مشاغل ایجاد شده در سال 95را تصاحب کردند
ورود هواپیماهای جدید، ضامن اشتغالزایی حمل و نقل
وضعیت افرادی که سهام عدالت ندارند چه می‌شود؟
اینفوگرافیک/ اقتصاد مدل 96
فقیرترین کشورهای جهان کدامند؟
ساخت ۵۰ سد از دستور کار خارج شد
بیشتر
کد خبر: 18706 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - 16:34
چشمانی که بر اقدامات آخوندي بسته ماند

چشمانی که بر اقدامات آخوندي بسته ماند

مخالفان دولت با چه هدفی، وجود اشتباهات فردی منجر به حادثه ای مانند قطار تهران _ تبریز _ مشهد را به کل سیستم وزارت راه و شهرسازی و نا كارآمدي دولت نسبت می دهند

قانون- منصور كمالي
گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور دکتر روحانی با مردم ، صرف نظر از اطمینان دولت به بازخورد مثبت مجموع عملکرد دولتمردان در سه و نیم سال اخیر، حاوی یک نقطه اساسی و در خور تامل است که اقدامات وزارت راه و شهرسازی، دست رئیس جمهور را برای ارائه گزارش  خدمات دولت فراتر از حد انتظار قرار داده و فارغ از ارزیابی رسمی عملکرد وزرا از سوی ستاد دولت، این ذهنیت را به افکار عمومی تزریق کرده است که آخوندی بی سر و صدا و دور از هیاهوی رسانه ها در مسیر توقعات مردم و نظام گام برداشته است.

با وجود همه انتقاداتی که از سوی مخالفان دولت به وقایع پسابرجام صورت گرفته و مشکلات ده ساله ای نظیر گور خوابی و حقوق های آنچنانی و ... را تنها به پیشانی دولت تدبیر کوبیده اند وزارت راه در سکوتی شیرین و بی توجه به تبلیغات  تنش طلبانه مخالفان داخلی و خارجی برجام، مسیر دفاع و تامین منافع مردم را در پیش گرفته و از مسیر برجام به تنظیم قرار دادهایی کم نظیر مانند خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از ایر باس،  ۱۰۰ فروند از بوئینگ و ۲۰ فروند از ای تی آر و افتتاح پروژه ها و اجرا تعهدات بعضا غير كارشناسي دولت قبل اقدام کرده است که حتی منتقدان نیز نتوانسته اند تا کنون شبهه و سوالی برای غیر واقعی بودن آن طرح نمایند.

حال در چنین شرایطی، برخی از نمایندگان مجلس که  با در دست داشتن بیرق وکالت مردم، توقعات صنفی، حزبی و یا حتی شخصی خود را پیگیری می کنند یا آنکه واقعا دلسوز مردم و نظام هستند ، هنوز در راهروهای مجلس به دنبال جمع آوري  امضا از سایر نمایندگان برای استیضاح وزیر کم حاشیه اما فعال راه و شهرسازی هستند تا در ماههای پایانی خدمتگزاری دولت یازدهم، وزارت خانه عریض و طویل راه و شهر سازی را که حداقل ۱۴ شرکت بزرگ ملی و قريب ٣٠معاونت را در زیر مجموعه دارد، بلا صاحب گذاشته و عملا روند خدمت رسانی به مردم را با بحران مواجه سازند و از سوی دیگر هر انسان عاقل و منصفی نیز می داند که با رفتن وزیر فعلی، گره ای از مشکلات احتمالی و یا بهتر است بگوییم بهانه تراشی های  هدفمند در این حوزه باز نخواهد شد چرا که دیگر زمان برای وزیر بعدی کاملا تنگ و تمام شده است.

حال سوالی که مطرح می شود این است که این پيگيران استيضاح و مخالفان دولت  با چه هدفی، وجود اشتباهات فردی منجر به  حادثه ای مانند قطار تهران _ تبریز _ مشهد را به کل سیستم وزارت راه و شهرسازی و نا كارآمدي دولت  نسبت می دهند و در پی آنند تا در اندک زمانی باقی مانده به پایان کار دولت، بحران خود ساخته را به بدنه دولت ، اعتبار دولت تدبير و اميد و منافع مردم تحمیل کنند ؟

منتقدان،نمايندگان  محترم پيگير استيضاح  مجلس  ،  سايت ها  ، خبرگزاريها و شبكه هاي مجازي  دلواپس و رقيب دولت  ،مردم انتظار دارند  تا چشمانشان را بر اقدامات فنی، منطقی و خالصانه وزیر راه و شهرسازی در سال های اخیر نبندند   و ملاک قضاوت را مجموع اقدامات سیاه و سفید در یک حوزه قرار دهيد  تا آنکه عینک خود را برای دیدن دود سیاه و آتش کم سویی که در زمین و دریا و هوای پهنه گسترده ایران اسلامی هر از گاهی به فضا بر می خیزد تنظیم کنند که البته در جوامع انسانی ناگزیر خواهد بود.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.