انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
هم‌پوشانی بیمه‌ها به مصلحت کشور نیست
تداوم گرانی مسکن به رکود جدید در بازار منجر می شود
قیمت مرغ هفته‌ای دوبار تغییر می‌کند
ماشین‌های میلیاردی برای وزرای میلیاردی بسازند
تحمل دلار ۴۲۰۰ تومانی تمام شد
آیا سهم ایران از تولید طلای سیاه کم می‌شود؟
این بار «خوشاب»، «سرخس» و «نیشابور»!
نوبخت کسری بودجه 8 میلیارد دلاری ایران را رد کرد
لغو مالیات 4درصدی واردات قطعی برای تولید داخل
گره کور صنعت نساجی
اجرای طرح برندینگ سوخت با نازل‌های ناقص
چهارراه استانبول رونق می‌گیرد؟
با گرانفروشی لبنیات باید برخورد شود
پول‌های سیال روانه بازار سکه شدند
دلایل افزایش قیمت سکه در ماه رمضان چیست؟
ساخت بزرگترین آزادراه کشور از نطنز تا بندرعباس
۲پیشنهاد ضد فساد به نظام مهندسی ساختمان
افزایش نرخ دلار/ کاهش ۲۰۸ ریالی قیمت یورو
نگاه سیاسی به اقتصاد، باعث افزایش بهای ارز شد
در مناطق آزاد چقدر قاچاق می‎‏شود؟
۵۰ درصد درآمد کامیونداران در جیب واسطه‌ها
کاهش قیمت نفت
مجبوریم کنار مسکن مهر چادر بزنیم!
آیا روسیه رفیق نیمه راه می‌شود؟
کرایه کامیون افزایش یافت
بازگشت صرافی‌ها به معاملات ارزی
واکنش سازمان حمایت به گرانی لبنیات
قطعی آب نداریم، افت فشار چرا!
احتمال افزایش تولید نفت اوپک قوت گرفت
تثبیت قیمت شیرخام با نرخ ۱۳۰۰ تومان
آغاز به کار صرافی‌ها در کنار سامانه نیما
تمایل ۶۳ درصد مردم به کالای ایرانی
بیانیه وزارت اقتصاد در پی تحریم رئیس بانک مرکزی
تعیین تکلیف قیمت خودرو در نیمه خردادماه
جزئیات نرخ مصوب عوارض آزادراه‌های مشارکتی‌ در سال ۹۷
بارندگی‌ها ۳۲ درصد کم شد
قیمت نفت ایران رکورد ۳ ساله را شکست
افزایش دسته‌جمعی قیمت سکه
توتال بدون هیچ هزینه‌ای ایران را ترک می‌کند
طلا تا آخر تابستان ارزان‌تر می‌شود
هیچ درخواست افزایش قیمتی برای مسکن مهر نداشته‌ایم
ماموریت لاریجانی به مرکز پژوهش‌ها
سیاست ما تثبیت نرخ ارز نیست
تصمیم‌گیری درباره قیمت نان، بعد از ماه رمضان
تاکید وزیر صنعت به پرداخت دستمزد معوق کارگران هپکو
سامانه‌ای برای تعیین قیمت مسکن
افزایش قیمت نفت با کاهش تنش ها میان آمریکا و چین
ایران آماده تامین گاز بصره شد
سکه دوباره ۲ میلیونی شد
احتمال خاموشی در تهران و ۴ استان بزرگ کشور
بیشتر
کد خبر: 18706 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - 16:34
چشمانی که بر اقدامات آخوندي بسته ماند

چشمانی که بر اقدامات آخوندي بسته ماند

مخالفان دولت با چه هدفی، وجود اشتباهات فردی منجر به حادثه ای مانند قطار تهران _ تبریز _ مشهد را به کل سیستم وزارت راه و شهرسازی و نا كارآمدي دولت نسبت می دهند

قانون- منصور كمالي
گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور دکتر روحانی با مردم ، صرف نظر از اطمینان دولت به بازخورد مثبت مجموع عملکرد دولتمردان در سه و نیم سال اخیر، حاوی یک نقطه اساسی و در خور تامل است که اقدامات وزارت راه و شهرسازی، دست رئیس جمهور را برای ارائه گزارش  خدمات دولت فراتر از حد انتظار قرار داده و فارغ از ارزیابی رسمی عملکرد وزرا از سوی ستاد دولت، این ذهنیت را به افکار عمومی تزریق کرده است که آخوندی بی سر و صدا و دور از هیاهوی رسانه ها در مسیر توقعات مردم و نظام گام برداشته است.

با وجود همه انتقاداتی که از سوی مخالفان دولت به وقایع پسابرجام صورت گرفته و مشکلات ده ساله ای نظیر گور خوابی و حقوق های آنچنانی و ... را تنها به پیشانی دولت تدبیر کوبیده اند وزارت راه در سکوتی شیرین و بی توجه به تبلیغات  تنش طلبانه مخالفان داخلی و خارجی برجام، مسیر دفاع و تامین منافع مردم را در پیش گرفته و از مسیر برجام به تنظیم قرار دادهایی کم نظیر مانند خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از ایر باس،  ۱۰۰ فروند از بوئینگ و ۲۰ فروند از ای تی آر و افتتاح پروژه ها و اجرا تعهدات بعضا غير كارشناسي دولت قبل اقدام کرده است که حتی منتقدان نیز نتوانسته اند تا کنون شبهه و سوالی برای غیر واقعی بودن آن طرح نمایند.

حال در چنین شرایطی، برخی از نمایندگان مجلس که  با در دست داشتن بیرق وکالت مردم، توقعات صنفی، حزبی و یا حتی شخصی خود را پیگیری می کنند یا آنکه واقعا دلسوز مردم و نظام هستند ، هنوز در راهروهای مجلس به دنبال جمع آوري  امضا از سایر نمایندگان برای استیضاح وزیر کم حاشیه اما فعال راه و شهرسازی هستند تا در ماههای پایانی خدمتگزاری دولت یازدهم، وزارت خانه عریض و طویل راه و شهر سازی را که حداقل ۱۴ شرکت بزرگ ملی و قريب ٣٠معاونت را در زیر مجموعه دارد، بلا صاحب گذاشته و عملا روند خدمت رسانی به مردم را با بحران مواجه سازند و از سوی دیگر هر انسان عاقل و منصفی نیز می داند که با رفتن وزیر فعلی، گره ای از مشکلات احتمالی و یا بهتر است بگوییم بهانه تراشی های  هدفمند در این حوزه باز نخواهد شد چرا که دیگر زمان برای وزیر بعدی کاملا تنگ و تمام شده است.

حال سوالی که مطرح می شود این است که این پيگيران استيضاح و مخالفان دولت  با چه هدفی، وجود اشتباهات فردی منجر به  حادثه ای مانند قطار تهران _ تبریز _ مشهد را به کل سیستم وزارت راه و شهرسازی و نا كارآمدي دولت  نسبت می دهند و در پی آنند تا در اندک زمانی باقی مانده به پایان کار دولت، بحران خود ساخته را به بدنه دولت ، اعتبار دولت تدبير و اميد و منافع مردم تحمیل کنند ؟

منتقدان،نمايندگان  محترم پيگير استيضاح  مجلس  ،  سايت ها  ، خبرگزاريها و شبكه هاي مجازي  دلواپس و رقيب دولت  ،مردم انتظار دارند  تا چشمانشان را بر اقدامات فنی، منطقی و خالصانه وزیر راه و شهرسازی در سال های اخیر نبندند   و ملاک قضاوت را مجموع اقدامات سیاه و سفید در یک حوزه قرار دهيد  تا آنکه عینک خود را برای دیدن دود سیاه و آتش کم سویی که در زمین و دریا و هوای پهنه گسترده ایران اسلامی هر از گاهی به فضا بر می خیزد تنظیم کنند که البته در جوامع انسانی ناگزیر خواهد بود.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.