انتخاب تاریخ:   /  /   
تلگرام قانون آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
نوسان شاخص بورس در ارتفاع ۷۸ هزار واحد
بنزین در امارات ارزان‌تر می‌شود
آمار تولید و فروش 3ماهه ایران‌خودرو اعلام شد
ماموریت تازه جهانگیری به طیب‎نیا
مردم نگران سپرده‌هایشان در بانک‌ها نباشند
حملات سایبری به نفت رسید
آفت پسته طغیان نکرده است
جیره‌بندی آب در خوزستان صحت ندارد
نوسان دلار با اظهارات روسای بانک مرکزی
انجام حداقل‌های ایمن‌سازی در ساختمان آلومینیوم
۱۶.۵ میلیون اوراق برای وام مسکن ۱۱۰ میلیونی
جذب ۳۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی تا ۱۴۰۴
راه مشهد کوتاه می‌شود؟
اولین دستگاه خودپرداز دنیا طلا گرفته شد
تجربه تندر-۹۰ برای پژو ۲۰۰۸ تکرار می‌شود؟
کارت سوختی که نمی‌سوزد
فصل خرید ملک با آوانس بهار رسید
کمک بخش خصوصی در نحوه چینش وزرای اقتصادی
تکمیل توزیع سهام عدالت تا پایان ٩٦
فروش یک شرکت دولتی لغو شد
افزایش عمق رکود معاملاتی در بازار مسکن
کاهش و افزایش قیمت2خودروی داخلی
توضیح سخنگوی دولت درباره سهام عدالت
راهی برای دور زدن بی‌آبی در تابستان
خودروهای بی‌کیفیت را بازنشسته کنید
پای آب بسته‌بندی وارداتی به ایران باز شد
اقبال پایین مردم به وام مسکن
طلای جهانی ۱۰ دلار افزایش یافت
ناگفته‌هایی از پنجمین دروازه بین‌الملل اینترنت
۲چالشی که رشد اقتصادی آمریکا را کاهش می‌دهد
حکومت خرس‌ها بر بازار جهانی نفت
دلیل افزایش اجاره‌بهای مسکن
کدام کشورها در برابر نفت ارزان دوام می‌آورند؟
بزرگترین مصرف‌کننده پسته جهان
ریسک‌های خرید لوازم خانگی از بازارچه های مرزی
پیامک شبهه برانگیز یکی از غیرمجازها
از بازار قطر، فقط میوه و تره بار نصیب ایران شد
توضیحاتی درباره طرح پرداخت مستمری به کم‌درآمدها
محصولات داخلی بازار را از میوه های قاچاق ربودند
توافق کویت و عراق بر سر زمان آغاز صادرات گاز
خیز ترکیه برای افزایش تجارت با قطر
اسکناس صفر یورویی به بازار آمد
افزایش ۱۰ برابری معاملات مسکن طی امسال
سمت و سوی بازار طلا و ارز درهفته گذشته
ایران حاضر به لغو تعرفه واردات گندم نشد
رضایت از خدمات خودرویی باید افزایش یابد
راه فرار ایران از خشکسالی چیست؟
پایان فروش اینترنت ثابت و جایگزینی سرویس نامحدود
طلا اندکی عقب نشست
اما و اگرهای خودکفایی در تولید کره
بیشتر
کد خبر: 18706 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - 16:34
چشمانی که بر اقدامات آخوندي بسته ماند

چشمانی که بر اقدامات آخوندي بسته ماند

مخالفان دولت با چه هدفی، وجود اشتباهات فردی منجر به حادثه ای مانند قطار تهران _ تبریز _ مشهد را به کل سیستم وزارت راه و شهرسازی و نا كارآمدي دولت نسبت می دهند

قانون- منصور كمالي
گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور دکتر روحانی با مردم ، صرف نظر از اطمینان دولت به بازخورد مثبت مجموع عملکرد دولتمردان در سه و نیم سال اخیر، حاوی یک نقطه اساسی و در خور تامل است که اقدامات وزارت راه و شهرسازی، دست رئیس جمهور را برای ارائه گزارش  خدمات دولت فراتر از حد انتظار قرار داده و فارغ از ارزیابی رسمی عملکرد وزرا از سوی ستاد دولت، این ذهنیت را به افکار عمومی تزریق کرده است که آخوندی بی سر و صدا و دور از هیاهوی رسانه ها در مسیر توقعات مردم و نظام گام برداشته است.

با وجود همه انتقاداتی که از سوی مخالفان دولت به وقایع پسابرجام صورت گرفته و مشکلات ده ساله ای نظیر گور خوابی و حقوق های آنچنانی و ... را تنها به پیشانی دولت تدبیر کوبیده اند وزارت راه در سکوتی شیرین و بی توجه به تبلیغات  تنش طلبانه مخالفان داخلی و خارجی برجام، مسیر دفاع و تامین منافع مردم را در پیش گرفته و از مسیر برجام به تنظیم قرار دادهایی کم نظیر مانند خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از ایر باس،  ۱۰۰ فروند از بوئینگ و ۲۰ فروند از ای تی آر و افتتاح پروژه ها و اجرا تعهدات بعضا غير كارشناسي دولت قبل اقدام کرده است که حتی منتقدان نیز نتوانسته اند تا کنون شبهه و سوالی برای غیر واقعی بودن آن طرح نمایند.

حال در چنین شرایطی، برخی از نمایندگان مجلس که  با در دست داشتن بیرق وکالت مردم، توقعات صنفی، حزبی و یا حتی شخصی خود را پیگیری می کنند یا آنکه واقعا دلسوز مردم و نظام هستند ، هنوز در راهروهای مجلس به دنبال جمع آوري  امضا از سایر نمایندگان برای استیضاح وزیر کم حاشیه اما فعال راه و شهرسازی هستند تا در ماههای پایانی خدمتگزاری دولت یازدهم، وزارت خانه عریض و طویل راه و شهر سازی را که حداقل ۱۴ شرکت بزرگ ملی و قريب ٣٠معاونت را در زیر مجموعه دارد، بلا صاحب گذاشته و عملا روند خدمت رسانی به مردم را با بحران مواجه سازند و از سوی دیگر هر انسان عاقل و منصفی نیز می داند که با رفتن وزیر فعلی، گره ای از مشکلات احتمالی و یا بهتر است بگوییم بهانه تراشی های  هدفمند در این حوزه باز نخواهد شد چرا که دیگر زمان برای وزیر بعدی کاملا تنگ و تمام شده است.

حال سوالی که مطرح می شود این است که این پيگيران استيضاح و مخالفان دولت  با چه هدفی، وجود اشتباهات فردی منجر به  حادثه ای مانند قطار تهران _ تبریز _ مشهد را به کل سیستم وزارت راه و شهرسازی و نا كارآمدي دولت  نسبت می دهند و در پی آنند تا در اندک زمانی باقی مانده به پایان کار دولت، بحران خود ساخته را به بدنه دولت ، اعتبار دولت تدبير و اميد و منافع مردم تحمیل کنند ؟

منتقدان،نمايندگان  محترم پيگير استيضاح  مجلس  ،  سايت ها  ، خبرگزاريها و شبكه هاي مجازي  دلواپس و رقيب دولت  ،مردم انتظار دارند  تا چشمانشان را بر اقدامات فنی، منطقی و خالصانه وزیر راه و شهرسازی در سال های اخیر نبندند   و ملاک قضاوت را مجموع اقدامات سیاه و سفید در یک حوزه قرار دهيد  تا آنکه عینک خود را برای دیدن دود سیاه و آتش کم سویی که در زمین و دریا و هوای پهنه گسترده ایران اسلامی هر از گاهی به فضا بر می خیزد تنظیم کنند که البته در جوامع انسانی ناگزیر خواهد بود.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.