انتخاب تاریخ:   /  /   
تلگرام قانون آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تعقيب با ماشين رايج ترين آزار جنسي زنان
به شما كانكس نمي دهيم!؟
تشكيلات شهرداري ناكارآمد است
راز تكثيرسلبريتي ها در فضاي مجازي
تامين وثيقه قايم مقام قاليباف از سوي گروه اصفهاني ها
تكذيب جريمه بدحجابي توسط دوربين هاي جاده اي
آخرين مهلت ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد
عرضه مایحتاج ویژه شب یلدا در دهمین جشنواره محصولات ارگانیک تهران
خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی راه‌اندازی شد
کمیته اضطرار باز هم تشکیل جلسه می‌دهد
تغییراتی که آلودگی هوا در خون ایجاد می‌کند
آخرین وضعیت آلودگی هوای پایتخت
۴۰ درصد ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی نیاز به نوسازی دارد
کنکور تا چهار سال آینده حذف نخواهد شد
اعتراف وزیر کار به ناکارآمدی طرح‌های اشتغال
ضرب و شتم دانش‌آموز خرم‌آبادی توسط مدیر مدرسه
ادامه سریال آتش‌سوزی کارگاه‌های بزرگراه آزادگان
سرنوشت پزشک خانواده چه می‌شود
پرداخت یارانه به شرط‌ اثبات فقر
جزئیات آتش‌سوزی در پاساژ امین‌حضور
ایستگاه‌های سیار برای کارت ملی راه‌اندازی می‌شود
ایستگاه‌های منتخب مترو میزبان نظر خواهی از مردم
مقایسه واکنش‌ها به زلزله در ژاپن و ایران
چند توصیه تغذیه‌ای برای مقابله با آلودگی هوا
وزیر بهداشت وارد چین شد
انفجار گاز در اهواز فقط یک مجروح داشت
کمیته کاهش آلودگی هوای تهران تشکیل جلسه داد
بودجه‌آموزش و پرورش از سال آینده استانی‌خواهد شد
تردد بدون ضابطه دام شیوع بیماری را تسریع می کند
اقدام پليسي براي مهار سيب هاي اجتماعي كافي نيست
كانكس زلزله زدگان تامين نشده است
در كارواش ها چه خبر است+تعرفه
ایجاد مدارس کوچک پایدار در روستاهای محروم
۹ درصد بودجه سلامت صرف دیابت مي شود
استفاده شركت هاي جمع آوري زباله از كودكان
«علاء‌الدین» به دلیل نقص ایمنی در آستانه تعطیلی
۵ روز تا پایان مهلت بخشودگی جرائم رانندگی
ورود اتوبوس‌های هوشمند به ناوگان عمومی تهران
تهران رکورددار مرگ خاموش
منشور حمایت از حقوق مردم
واکنش شهرداری ‌به ‌فیلم‌ کتک‌کاری یک دست‌فروش‌
آخرین وضعیت بررسی سهمیه‌های کنکور
وقوع دومین زلزله در هجدک کرمان
مرگ سالانه ۶۴۶ هزار نفر در جهان به دلیل آنفلوانزا
خون‌هاي خشك شده بر ريل قطار
زنان اصلاح طلب پشت درهاي شهرداري
فرش قرمز زیرپای چینی ها
حمایت وزارت صنایع از توسعه تولید محصولات ارگانیک در کشور
زنان دردهای شدید دوران قاعدگی را جدی بگیرند
هزینه دارویی ۲.۵ میلیاردی برخی بیماران
بیشتر
کد خبر: 19068 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ - 12:30

واکنش معاون قالیباف به حواشی پل صدر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام خبر ورود دوربین‌های جدید نظارت تصویری به پایتخت، در مورد حواشی پل صدر نیز واکنش نشان داد.

قانون-مازیار حسینی صبح امروز در حاشیه بازدید رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران، ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: مرکز کنترل ترافیک باید برای اعضای شورا و همکارانمان در شهرداری از نو شناخته شوند، چراکه هر زمان بحث کارهای اضطراری و اورژانسی مطرح می‌شود، همه به یاد اورژانس، آتش‌نشانی و... می‌افتند اما مرکز کنترل ترافیک، مرکز 365 روزه و دائم‌الکار است که نه تنها در تعطیلات حجم کارش افزایش نمی‌یابد بلکه زحماتشان نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک دیده‌بان ما در مدیریت ترافیک است، گفت: این مرکز نقش برج مراقبت و کنترل فرودگاه‌ها را برای معاونت حمل و نقل ایفا می‌کند که قطعا باید توجه مضاعفی به آن شود و به کارهای استراتژیک‌تر و دورنگر مشغول شوند.

حسینی گفت: در هیچ کشور بزرگ دنیا که ترافیک فزآینده‌ای دارند، ترافیک‌شان با حضور فیزیکی عامل انسانی کنترل نمی‌شود، بلکه باید به سمت کنترل هوشمند، دقیق بدون اغماض و خطا پیش رفت، با رییس پلیس راهور صحبت شده است که شش سرکلانتر راهور در مرکز کنترل ترافیک مستقر شوند و با همکاری شش اپراتور که راهبری سیستم سیگنال را برعهده دارند، ترافیک را هوشمند، شناور و سیال کنترل کنند.

حسینی با بیان اینکه به دلیل هوشمند بودن سیستم، حرکت ترافیک سیال است و براساس حجم و سطح معابر باید تردد سنجیده شود، گفت: با سیستم‌های معمولی نمی‌توان ترافیک را به سمت ترافیک سیال سوق داد و باید از امکانات پیشرفته که به مانند آن در پل صدر ایجاد شده است، استفاده کنیم.

او با بیان اینکه به دستور شهردار تهران سرمایه‌گذاری مجددی در بخش هوشمندسازی شهر انجام می‌گیرد که به نظر می‌رسد حمایت شورا نیز در این جهت مثبت باشد، گفت: در نظر داریم صددرصد بزرگراه‌ها و 80 درصد معابر شریانی زیر نظارت تصویری قرار گیرند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: درصدد اضافه کردن دوربین‌های جدید در سطح شهر هستیم، حداقل در سه بزرگراه آزادگان، همت و نیایش دوربین‌های ثبت تخلف حرکت مارپیچ نصب خواهد شد و امیدواریم عملا با نصب تجهیزات جدید، مراقبت بیشتری از امنیت مردم صورت گیرد و نیازی نیست که پلیس محسوس یا نامحسوس در سطح بزرگراه‌ها حضور یابند چراکه با حضور سرکلانترهای پلیس راهور عملا ترافیک به صورت هوشمند و زیر نظر آنها کنترل می‌شود هرچند به نظر می‌رسد باید دستی به سر و گوش این ساختمان بکشیم، چراکه علاوه بر نماینده پلیس، نماینده‌های اتوبوسرانی، تاکسی و... در این ساختمان حضور دارند و باید گنجایش ساختمان افزایش یابد.

حسینی با بیان اینکه مساله اصلی ترافیک تهران این است که به هرحال تهران دچار فقر معبر و اشباع خودرویی است گفت: این سخنان من به این معنا نیست که برویم معبر بسازیم و باید بگویم که تمام شبکه بزرگراهی کشور براساس طرح جامع حمل و نقل اجرایی شده است.

او در پاسخ به برخی انتقادات و حواشی ساخت بزرگراه‌ها بخصوص بزرگراه صدر و نیایش گفت: در مورد حواشی پل صدر، در نظر دارم که در یک برنامه تلویزیونی به ابهامات پاسخ دهم اما به اختصار عنوان می‌کنم که ما پروژه‌ای به نام پل صدر نداشتیم بلکه باید بزرگراه نیایش را به صدر متصل می‌کردیم اما زمانی که می‌خواستیم این اقدام را انجام دهیم، کمیسیون عمران وقت شورا به درستی گفت که اصل این پروژه ایجاد تعادل خطوط است و از آنجایی که صدر همواره دچار ترافیک است، اگر دو خط دیگر ورودی خودرو نیز به آن اضافه شود، قطعا با ترافیک بیشتری مواجه هستیم. به همین دلیل پروژه‌ای به نام احداث تونل نیایش و افزایش ظرفیت بزرگراه صدر پیش روی ما قرار گرفت که مشاور طرح سه گزینه ادامه تونل، تعریض سطح، و ساختن پل را مورد بررسی قرار داد و بنا به دلایل فنی و اقتصادی، گزینه ساخت پل مطرح شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در بودجه شهرداری پروژه‌ای به نام احداث پل صدر نیست، گفت: همان زمان کمیسیون وقت عمران که متشکل از ابتکار، نجفی، دانشجو، چمران و شکیب بود طی نامه‌ای رسما به معاونت فنی اعلام کرد که بدون مطالعه و پیوست‌های ترافیکی اجازه ساخت این پروژه را نمی‌دهد و همان زمان نیز بعد از آنکه مطالعات را در اختیارشان قرار دادیم کتبا گواهی دادند که بروید این پل را بسازید.

حسینی در پاسخ به برخی سخنان مبنی بر اینکه ساخت پروژه صدر 4 برگ مطالعه هم ندارد، گفت: اگر این موضوع وجود داشته باشد این از کرامات ماست که توانستیم پل و تونلی بسازیم که جوایز بین‌المللی زیادی برده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به برخی حواشی مبنی بر اینکه با پول پروژه صدر - نیایش می‌شد دو خط مترو ساخت گفت: اگر هر خط مترو را 20 کیلومتر در نظر بگیریم، ساخت هر کیلومتر بین 220 تا 250 میلیارد تومان هزینه می‌شود و این در حالی است که پروژه صدر با 640 میلیارد تومان ساخته شده است و به نظر می‌رسد بیان این سخنان کارکرد فنی ندارد و کارکردهای دیگری دارد!

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.