انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
علم و فن آوری
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
آموزش رایگان ICT به افراد جویای کار
حمله هکرهای المپیکی به آزمایشگاه
پاسخ جهرمی به اعتراضات درباره پیامکهای تبلیغاتی مزاحم
بی قانون/ مطالبات برحقِ يك پيام‌رسان مظلوم!
نتیجه پیگیری موضوع پیام جعلی اینترنت رایگان
آزمایش فرسودگی شغلی با بزاق دهان!
تصویب ۲۰۳ طرح کلان در معاونت علمی
هویج و چغندر قند سیمان را تقویت می کنند
دانشگاه آزاد ماهواره می سازد
رونمایی از هتل عجیب و غریب چینی
هوش مصنوعی حرکات را پیش بینی می کند
واتس اپ به زودی بر روی برخی گوشی ها اجرا نمی شود
واتس‌اپ از تلگرام پیروی خواهد کرد
چطور جلوی رومینگ‌های سرسام‌آور را بگیریم؟
شیوع اپلیکیشن‌های گمراه‌کننده در گوگل پلی
ربات انسان نما به کودکان ریاضی یاد می دهد
گوگل در پروژه های جدید نظامی شرکت می کند
پیاده روی ۷ ساعته برای نصب دوربین روی ایستگاه فضایی بین المللی
کشف مکانیسم های مولکولی بیماری پارکینسون
شبکه سیگنال رسانی زمینی در مدار
صدای استیون هاوکینگ به فضا فرستاده می‌شود
قابلیت جدید به گوگل‌مپ می‌آید
کمیسیون فضای کسب و کار تشکیل شد
سامسونگ ۴۲ هزار پنل خورشیدی نصب می کند
بدافزار دستگاه های آمازون ارز دیجیتال استخراج می کند
ساخت وسیله نقلیه سریع السیر الکتریکی با مدت زمان سفر ۱۲ دقیقه!
بازی فوتبال را با هولوگرام سه بعدی تماشا کنید
ارائه آپدیت جدید توئیتر بر اساس موضوعات مورد علاقه کاربر
قاچاق واردات لپ تاپ از بازار حذف شد/موثر نبودن کاهش تعرفه بر قیمت
اپل روش هک آیفون را مسدود می کند
کشف سه سیاره در حال تولد
آب شدن یخ های قطب جنوب سرعت گرفته است
استفاده زیاد از هندزفری؛باعث کاهش شنوایی
تجربه جدید خرید از روی استوری اینستاگرام
توضیح وزیر ارتباطات درباره اینترنت مخصوص خبرنگاران
شرکتهای خلاق مشمول قانون دانش بنیان می شوند
روسیه ابرحسابرس می سازد
یاهو مسنجر خاموش میشود
چگونگی درمان سرطان ریه
هوش مصنوعی، کاربران بی ادب را شناسایی میکند
دستگاهی که با لیزر فشارخون را رصد میکند
ارتقاء اثربخشی درمان سرطان ریه
شناسایی نقش ژن اختلال اسکیزوفرنی در رشد مغز
جایزه برای جواهراتی که جان زنان را نجات می دهد
خرابکاریهای سایبری رژیم صهیونیستی ها
کشف نشانه هایی از حیات کهن در مریخ
۱۴ میلیون کاربر فیس بوک قربانی باگ شدند
دایملرکامیونهای برقی غول پیکر میسازد
مایکروسافت مرکزداده زیرزمینی میسازد
اثبات بی خطربودن یک دارو آزمایشگاهی
بیشتر
کد خبر: 24307 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - 01:00

مردم تمایل کمتری به مشاهده "سلفی" دیگران دارند

یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

قانون-یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

به گزارش قانون به نقل از زی‌نیوز، این پژوهش نشان داده که مردم سلفی‌های خود را معتبرتر از دیگران می‌دانند.

محققان یک نظرسنجی آنلاین برای ارزیابی انگیزه‌ها و قضاوت‌های افراد در هنگام گرفتن و مشاهده عکس‌های سلفی انجام دادند و طی آن 238 اتریشی، آلمانی و سوئیسی را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند 77 درصد از شرکت‌کنندگان بطور منظم عکس سلفی می‌گیرند.

به گفته پژوهشگران، یک علت امر می‌تواند سازگارسازی با استراتژی‌های متداول خودنمایی مانند "خودتبلیغی" و "خودافشایی" باشد. سلفی به عنوان یک ابزار تبلیغ خود، مخاطب را به بررسی ویژگی‌های مثبت فرد دعوت می‌کند. همچنین از لحاظ خودافشایی، سلفی می‌تواند برای به دست آوردن احساس همدردی دیگران لحظه‌های خصوصی کاربر را با سایر جهان به اشتراک بگذارد.

نوع سومی از خودنمایی به عنوان "کتمان حقیقت" طبقه‌بندی شده که در آن، کاربران خود، دستاوردها و قابلیت‌های خود را بی‌اهمیت به تصویر می‌کشند.

شرکت‌کنندگانی که بیشترین امتیاز را به خودتبلیغ و خودافشا داده بودند، بیشتر به گرفتن سلفی علاقمند بودند تا آن‌هایی که نمره بیشتری در گروه "کتمان حقیقت" بدست آورده بودند.

محققان همچنین دریافتند که به رغم آنکه 77 درصد شرکت‌کنندگان بطور منظم سلفی می‌گرفتند، 62-67 درصد آن‌ها با عواقب منفی احتمالی این کار مانند تاثیر آن بر عزت نفس موافق بودند.

درک منفی آنها از سلفی همچنین توسط 82 درصد از شرکت‌کنندگان نمایش داده شد که نشان می‌دهد آن‌ها بیشتر علاقمند به مشاهده تصویرهایی غیر از سلفی در رسانه‌های اجتماعی هستند.

با توجه به این نگرش درباره ارزش ظاهری، سلفی‌ها نباید به این درجه از محبوبیت برسند. این پدیده که بسیاری از مردم بطور منظم از خود عکس می‌گیرند اما بیشتر آن‌ها این تصاویر را دوست ندارند، از سوی محقان "پارادوکس سلفی" نامیده شده است.

کلید این پارادوکس احتمالا در شیوه مشاهده سلفی‌های خود توسط شرکت‌کنندگان در مقایسه با سلفی‌های دیگران است. آن‌ها احتمالا انگیزه‌های خودنمایی بیشتر و اعتبار کمتری را برای سلفی‌های دیگران در مقایسه با خودشان قائل می‌شدند.

این پژوهش در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.