انتخاب تاریخ:   /  /   
تلگرام قانون آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
علم و فن آوری
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
ساخت یک تکه کامل مبلمان با چاپگر سه بعدی
رازهای جدیدی درباره سیاره «مشتری» برملا شد
مطالعه سرطانهای نادر از روی تومورهای ۱۰۰ ساله
آمار ضریب نفوذ تلفن همراه
روش جدید ۲ دانشمند ایرانی برای کشف جعل اسناد
نخستین ماهواره عملیاتی ایران پرتاب می شود
هواپیمایی که مانند موشک عمل می کند
این موتورسیکلت از آینده آمده است
درمان ۵۶ بیمار سوختگی با پوست ماهی در برزیل
تولید گوشی با ظاهر دوربین های عکاسی قدیمی
گرم کن هوشمند مواد خوراکی ساخته شد
بروز اتفاقی عجیب در اطراف ماه
کعبه را از ایستگاه فضایی بین المللی ببینید
تامین نیاز بازار لوازم خانگی ایران با تولید بردهای الکترونیک
کشف کهکشان جدید در پی وقوع انفجار امواج رادیویی
پیشرفته‌ترین تکنولوژی تولید قلم انسولین
کلنگ ساخت نخستین سوپرتلسکوپ جهان زده شد
حل معمای زمین لرزه های مرموز
ماده غذایی که تغییر شکل می دهد
رایانه های کنجکاو در راهند
یو اس بی های جدید به بازار می آیند
بازگشت بیش از ۶۰۰ دانشمند ایرانی مقیم خارج به کشور
۲.۷ میلیارد پیام در روز انتخابات مبادله شد
وال‌ها چگونه عظیم‌الجثه شدند؟
جزئیات حمایت از کسب‌وکارهای فناورانه
تسلط ابرهای طوفانی بر "مشتری" + عکس
راه اندازی سیستم هشداردهنده آتش سوزی
ردیابی احساسات مسافران با هدست واقعیت افزوده
ماهواره مکعب دانشجویی به فضا پرتاب می شود
ترامپ بودجه ناسا را کاهش داد
دوچرخه ای که خودرو یدک می کشد
کفشهای جلبکی از راه می رسند
تصویربرداری با وای فای از آن سوی دیوار
تولید اسپری تسریع کننده انعقاد خون
تولید سلول‌های بنیادی انسان در آزمایشگاه
دنیای ضد باکتری با نسخه لیزری گرافن
فیلم موبایل و تبلت تاشو را ببینید
نخستین روبات امنیتی زمین- هوا ساخته شد
ساخت حسگر پوستی منعطف برای بررسی سلامت نوزادان
تهیه پلیمر جدید با اثرات ضدخوردگی بالا در فلزات
گوشی قدرتمند به قیمت تنها ۱۷۳ دلار در راه است
قیمت بسته‌های اینترنت موبایل ایرانسل نصف شد
تبدیل عکس به ویدئو با هوش مصنوعی
این هواپیما شما را به فضا می برد
فضانوردان رایانه خراب را در فضا تعویض می کنند
تأمین انرژی با یخهایی که آتش می گیرند!
دستیابی به اقتصاد دانشی تا ۱۰ سال دیگر محقق می شود
تصاویر نخستین روبات پلیس دنیا در دبی
نکاتی درباره زالودرمانی
اتمام فاز نخست ساخت ماهواره بومی «پارس ۱»
بیشتر
کد خبر: 24307 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - 01:00

مردم تمایل کمتری به مشاهده "سلفی" دیگران دارند

یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

قانون-یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

به گزارش قانون به نقل از زی‌نیوز، این پژوهش نشان داده که مردم سلفی‌های خود را معتبرتر از دیگران می‌دانند.

محققان یک نظرسنجی آنلاین برای ارزیابی انگیزه‌ها و قضاوت‌های افراد در هنگام گرفتن و مشاهده عکس‌های سلفی انجام دادند و طی آن 238 اتریشی، آلمانی و سوئیسی را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند 77 درصد از شرکت‌کنندگان بطور منظم عکس سلفی می‌گیرند.

به گفته پژوهشگران، یک علت امر می‌تواند سازگارسازی با استراتژی‌های متداول خودنمایی مانند "خودتبلیغی" و "خودافشایی" باشد. سلفی به عنوان یک ابزار تبلیغ خود، مخاطب را به بررسی ویژگی‌های مثبت فرد دعوت می‌کند. همچنین از لحاظ خودافشایی، سلفی می‌تواند برای به دست آوردن احساس همدردی دیگران لحظه‌های خصوصی کاربر را با سایر جهان به اشتراک بگذارد.

نوع سومی از خودنمایی به عنوان "کتمان حقیقت" طبقه‌بندی شده که در آن، کاربران خود، دستاوردها و قابلیت‌های خود را بی‌اهمیت به تصویر می‌کشند.

شرکت‌کنندگانی که بیشترین امتیاز را به خودتبلیغ و خودافشا داده بودند، بیشتر به گرفتن سلفی علاقمند بودند تا آن‌هایی که نمره بیشتری در گروه "کتمان حقیقت" بدست آورده بودند.

محققان همچنین دریافتند که به رغم آنکه 77 درصد شرکت‌کنندگان بطور منظم سلفی می‌گرفتند، 62-67 درصد آن‌ها با عواقب منفی احتمالی این کار مانند تاثیر آن بر عزت نفس موافق بودند.

درک منفی آنها از سلفی همچنین توسط 82 درصد از شرکت‌کنندگان نمایش داده شد که نشان می‌دهد آن‌ها بیشتر علاقمند به مشاهده تصویرهایی غیر از سلفی در رسانه‌های اجتماعی هستند.

با توجه به این نگرش درباره ارزش ظاهری، سلفی‌ها نباید به این درجه از محبوبیت برسند. این پدیده که بسیاری از مردم بطور منظم از خود عکس می‌گیرند اما بیشتر آن‌ها این تصاویر را دوست ندارند، از سوی محقان "پارادوکس سلفی" نامیده شده است.

کلید این پارادوکس احتمالا در شیوه مشاهده سلفی‌های خود توسط شرکت‌کنندگان در مقایسه با سلفی‌های دیگران است. آن‌ها احتمالا انگیزه‌های خودنمایی بیشتر و اعتبار کمتری را برای سلفی‌های دیگران در مقایسه با خودشان قائل می‌شدند.

این پژوهش در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.