انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
علم و فن آوری
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
آخرین رتبه ایران در فناوری نانو
تولید بتن قدرتمند سازگار با محیط زیست با گرافن
نجات جان سانحه دیدگان حوادث با حسگر
چسب استخوان ۵ دقیقه ای از راه رسید
آمازون ربات خانگی می سازد
بزرگترین پشه دنیا شکار شد
ربات آشپز چینی ساخته شد
راه اندازی مراکز نوآوری در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی
عامل اصلی رسوایی فیس بوک مجبور به عذرخواهی شد
تولید کاغذ در کارخانه‌های داخلی متوقف شد
تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی یک‌سوم خارجی‌ها شد
فیس بوک برای حذف اخبار جعلی کارمند استخدام کرد
عکاسی از حفره های یخی در قطب شمال
تولید نخستین ماشین پاک کننده اقیانوس
فولکس واگن از خودروی الکتریکی مسابقه رونمایی کرد
پلتفرم ایران باس تهیه شد
گوگل به ارتفاع ۵۸ متر از هر کاربر اطلاعات جمع کرده است
آمار استارتاپها از دستمان خارج شد
امکان استعلام آخرین مالک سیم کارت موبایل ممکن شد
تولید نخستین ماشین پاک کننده اقیانوس
دوربین ردیاب تومور سرطانی ساخته شد
نخستین هایپرلوپ تجاری دنیا ۲۰۲۰ افتتاح می شود
پاکسازی کارخانه های اورانیوم با ربات محققان ایرانی
معاونت علمی از فعالان ارز دیجیتال حمایت می کند
۲۵ اختراع داخلی حوزه هوافضا در کشور داوری شد
درمان قطع عضو انسان با کمک یک موجود آبزی
ایجاد درد از راه دور با سلاح های جدید آمریکایی
راه حل معضل مقاومت به آنتی بیوتیک
مرورگر اینترنت اکسپلورر قربانی می گیرد
ایران صدرنشین تولید علم جهان اسلام
چرا لوازم‌خانگی گران شد؟
تولید تلویزیون غول پیکر ۷۰ اینچی
کشف مورچه انتحاری در جنوب شرقی آسیا
فضاپیمای ناسا برای سفر به ماه آماده می شود
سازه های عمرانی رودخانه ها را زندان ماهی ها کرد
آخرین مرحله رجیستری گوشی های موبایل آغاز شد
خانه تکانی دوباره در طرح های کلان ملی
نقش نجوم در توسعه فناوری فضا
گوگل راه دور زدن فیلترینگ را بست!
اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی رایگان شد
افزایش ۱۰ برابری کاربران پیام‌رسان‌های داخلی
توییت آذری جهرمی درباره دولت الکترونیکی
۵ مسدود کننده تبلیغات برتر کروم استور تقلبی هستند
آیفون ها با ربات بازیافت می شوند
سرمایه گذاری بیل گیتس برای پخش ویدئوی واقعی از زمین
اخترشناسی با طالع بینی منافات دارد
ایمپلنتی که ابتلا به سرطان را هشدار می دهد
ماه به شب‌نشینی زمین‌ می‌آید
ابداع روشی برای خم کردن الماس
مدار ایستگاه فضایی بین‌المللی اصلاح شد
بیشتر
کد خبر: 24307 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - 01:00

مردم تمایل کمتری به مشاهده "سلفی" دیگران دارند

یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

قانون-یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

به گزارش قانون به نقل از زی‌نیوز، این پژوهش نشان داده که مردم سلفی‌های خود را معتبرتر از دیگران می‌دانند.

محققان یک نظرسنجی آنلاین برای ارزیابی انگیزه‌ها و قضاوت‌های افراد در هنگام گرفتن و مشاهده عکس‌های سلفی انجام دادند و طی آن 238 اتریشی، آلمانی و سوئیسی را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند 77 درصد از شرکت‌کنندگان بطور منظم عکس سلفی می‌گیرند.

به گفته پژوهشگران، یک علت امر می‌تواند سازگارسازی با استراتژی‌های متداول خودنمایی مانند "خودتبلیغی" و "خودافشایی" باشد. سلفی به عنوان یک ابزار تبلیغ خود، مخاطب را به بررسی ویژگی‌های مثبت فرد دعوت می‌کند. همچنین از لحاظ خودافشایی، سلفی می‌تواند برای به دست آوردن احساس همدردی دیگران لحظه‌های خصوصی کاربر را با سایر جهان به اشتراک بگذارد.

نوع سومی از خودنمایی به عنوان "کتمان حقیقت" طبقه‌بندی شده که در آن، کاربران خود، دستاوردها و قابلیت‌های خود را بی‌اهمیت به تصویر می‌کشند.

شرکت‌کنندگانی که بیشترین امتیاز را به خودتبلیغ و خودافشا داده بودند، بیشتر به گرفتن سلفی علاقمند بودند تا آن‌هایی که نمره بیشتری در گروه "کتمان حقیقت" بدست آورده بودند.

محققان همچنین دریافتند که به رغم آنکه 77 درصد شرکت‌کنندگان بطور منظم سلفی می‌گرفتند، 62-67 درصد آن‌ها با عواقب منفی احتمالی این کار مانند تاثیر آن بر عزت نفس موافق بودند.

درک منفی آنها از سلفی همچنین توسط 82 درصد از شرکت‌کنندگان نمایش داده شد که نشان می‌دهد آن‌ها بیشتر علاقمند به مشاهده تصویرهایی غیر از سلفی در رسانه‌های اجتماعی هستند.

با توجه به این نگرش درباره ارزش ظاهری، سلفی‌ها نباید به این درجه از محبوبیت برسند. این پدیده که بسیاری از مردم بطور منظم از خود عکس می‌گیرند اما بیشتر آن‌ها این تصاویر را دوست ندارند، از سوی محقان "پارادوکس سلفی" نامیده شده است.

کلید این پارادوکس احتمالا در شیوه مشاهده سلفی‌های خود توسط شرکت‌کنندگان در مقایسه با سلفی‌های دیگران است. آن‌ها احتمالا انگیزه‌های خودنمایی بیشتر و اعتبار کمتری را برای سلفی‌های دیگران در مقایسه با خودشان قائل می‌شدند.

این پژوهش در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.