انتخاب تاریخ:   /  /   
تلگرام قانون آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
علم و فن آوری
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
اولین ارز دیجیتال کشور پیاده سازی می شود
غول‌های فناوری درمیان با ارزش‌ترین برندهای جهان
تولید باتری‌ جدید با قابلیت شارژ بسیار سریع
هشدار پلیس فتا به دارندگان گوش‌های آیفون
خودروی برقی با شوفر دیجیتال طراحی شد
پروژه های بومی فضایی تجاری سازی می شوند
ضربان قلبتان را با پوست الکترونیک چک کنید
پیش بینی خطر حمله قلبی با کمک هوش مصنوعی
جزئیات بیشتر از انتشار نسخه جعلی «تلگرام»
قطع جهاني تلگرام
تعیین محل سقوط هواپیما از تماس تلفنی مسافران
پروژه های بومی فضایی تجاری سازی می شوند
رتبه ایران در زیست فناوری ۱۳ شد
بررسی روند اجرای مصوبه اینترنت غیرحجمی
رونمایی از موبایلی شبیه آیفون ایکس
ماده ای با ویژگی های لاستیک و فولاد ساخته شد
درمان سکته مغزی با نصب حسگر بر روی گلو
ماست؛ فرشته نجات مبتلایان به فشار خون بالا
موسیقی فرکانس مغز را تغییر می‌دهد
گوشی جی ال ایکس شاهین، پرچمدار جدید ایرانی در بهار ۹۷ عرضه می‌شود
جادوبی از پشت صحنه تلگرام می گوید
تولید محصولات قابل استتار با الهام از ده پا
هواپیمای کاغذی که با گوشی کنترل می شود
کاوشگر «فرصت» رکورد ماندن در مریخ را شکست
پردازشگر کوانتومی سیلیکونی ساخته شد
پردازشگر کوانتومی سیلیکونی ساخته شد
موزه و مرکز علمی مغز راه اندازی می شود
تولید کوله خورشیدی برای شارژ راحت گوشی
هفته آگاهی از مغز برگزار می شود
کاهش آلاینده‌های صنعتی در هوا با نانوفیلترهای ایرانی
برج ۳۵۰ متری چوبی در ژاپن طراحی شد
ال‌جی هم مشمول رجیستری شد
با این دستکش برقی هرگز یخ نمی کنید
اعضای بدن روی تراشه تکثیر شد
آتاری پول مجازی عرضه می کند
معجزه عسل در کم‌اثرکردن مضرات نانوذره‌ها
ملاقات خورشید و سیاره عطارد در بعداز ظهر امروز
مبارزه با سرطان از داخل خود تومورها!
کشت محصولات غذایی متناسب با تغییرات اقلیمی
توانایی 17 برابری هوش مصنوعی در تشخیص زلزله
استفاده از سلول بنیادی در واکسن سرطان
تکثیر اندام‌های بدن روی یک تراشه برای تست دارو
بزرگترین دونات جهان هستی!
مجوز اپراتور ماهواره سنجشی صادر می‌شود
ایجاد دی ان ای جدید با پیوند مغز استخوان
نخستین هایپرلوپ بین ایالتی در آمریکا ساخته می شود
شکل جدیدی از نور ساخته شد
رجیستری گوشی ال جی از فردا
ابداع روشی جدید برای رساندن بلندمدت نانوداروها به بدن
کشف ۹۵ سیاره جدید در خارج از منظومه شمسی
بیشتر
کد خبر: 24307 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - 01:00

مردم تمایل کمتری به مشاهده "سلفی" دیگران دارند

یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

قانون-یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

به گزارش قانون به نقل از زی‌نیوز، این پژوهش نشان داده که مردم سلفی‌های خود را معتبرتر از دیگران می‌دانند.

محققان یک نظرسنجی آنلاین برای ارزیابی انگیزه‌ها و قضاوت‌های افراد در هنگام گرفتن و مشاهده عکس‌های سلفی انجام دادند و طی آن 238 اتریشی، آلمانی و سوئیسی را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند 77 درصد از شرکت‌کنندگان بطور منظم عکس سلفی می‌گیرند.

به گفته پژوهشگران، یک علت امر می‌تواند سازگارسازی با استراتژی‌های متداول خودنمایی مانند "خودتبلیغی" و "خودافشایی" باشد. سلفی به عنوان یک ابزار تبلیغ خود، مخاطب را به بررسی ویژگی‌های مثبت فرد دعوت می‌کند. همچنین از لحاظ خودافشایی، سلفی می‌تواند برای به دست آوردن احساس همدردی دیگران لحظه‌های خصوصی کاربر را با سایر جهان به اشتراک بگذارد.

نوع سومی از خودنمایی به عنوان "کتمان حقیقت" طبقه‌بندی شده که در آن، کاربران خود، دستاوردها و قابلیت‌های خود را بی‌اهمیت به تصویر می‌کشند.

شرکت‌کنندگانی که بیشترین امتیاز را به خودتبلیغ و خودافشا داده بودند، بیشتر به گرفتن سلفی علاقمند بودند تا آن‌هایی که نمره بیشتری در گروه "کتمان حقیقت" بدست آورده بودند.

محققان همچنین دریافتند که به رغم آنکه 77 درصد شرکت‌کنندگان بطور منظم سلفی می‌گرفتند، 62-67 درصد آن‌ها با عواقب منفی احتمالی این کار مانند تاثیر آن بر عزت نفس موافق بودند.

درک منفی آنها از سلفی همچنین توسط 82 درصد از شرکت‌کنندگان نمایش داده شد که نشان می‌دهد آن‌ها بیشتر علاقمند به مشاهده تصویرهایی غیر از سلفی در رسانه‌های اجتماعی هستند.

با توجه به این نگرش درباره ارزش ظاهری، سلفی‌ها نباید به این درجه از محبوبیت برسند. این پدیده که بسیاری از مردم بطور منظم از خود عکس می‌گیرند اما بیشتر آن‌ها این تصاویر را دوست ندارند، از سوی محقان "پارادوکس سلفی" نامیده شده است.

کلید این پارادوکس احتمالا در شیوه مشاهده سلفی‌های خود توسط شرکت‌کنندگان در مقایسه با سلفی‌های دیگران است. آن‌ها احتمالا انگیزه‌های خودنمایی بیشتر و اعتبار کمتری را برای سلفی‌های دیگران در مقایسه با خودشان قائل می‌شدند.

این پژوهش در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.