انتخاب تاریخ:   /  /   
تلگرام قانون آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
علم و فن آوری
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
جزئیات تعرفه‌های جدید اینترنت غیرحجمی +جدول
استفاده انگلیس از خودروهای متصل برای اولین‌بار
شمارش معکوس برای ایجاد یک کشور مستقل در فضا
شناسایی یخچال‌های سیل آسا توسط ناسا
میزان شانس لانه گزنی برای تخمکهای اهدایی
ترکیب الکل با نوشیدنی‌های انرژی‌زا مرگبار است
تولید غضروف مصنوعی از هیدروژل برای اولین بار
کنترل حلزون‌های مهاجم توسط شناسایی ژن
ورود حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد به فن‌بازارها
قفس فرار از اینترنت ساخته شد!
نحوه مصرف منصفانه اینترنت مشخص شد
شیری که پرحاشیه شد!
چگونه به کمک تکنولوژی، از نابودی در دنیای مدرن نجات پیدا کنیم؟
کشف هیولای ۶ متری در روسیه
هند و ژاپن به ماه سفر می کنند
3هزار سیم‌کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی مزاحم مسدود شد
وضعیت عرضه اینترنت در کشورهای مختلف
قصه هزینه‌هایی‌ که به اسم هوشمند محاسبه می‌شود
روسیه ۲۰۲۰ کشتی فضایی به ماه می‌فرستد
اپلیکیشن های بومی جایگزینی برای«ویز»
تشخیص ذات‌الریه با یک الگوریتم جدید
ربات اطلس دوباره شگفتی آفرید
تاثیر سیستم عصبی در پیشرفت سرطان
نخستین پیوند سر انسان انجام شد
کهکشانی که عینا مشابه راه شیری است
همراهی تعزیرات برای اجرای طرح ریجستری
رونمایی آنر 9 در ایران
«دولت همراه» وارد فاز نهایی شد
پرتاب ماهواره امنیتی برای بار دوم به تعویق افتاد
ارسال پیام به سیارات فراخورشیدی
تولید گوجه‌فرنگی ضدپیری!
ایجاد همکاری بین AIT اتریش و ربع رشیدی
سامانه توزیع متادون وزارت بهداشت هک نشده است
تولید نیمکت های خورشیدی توسط یک استارتاپ ایرانی
سیاره ای با امکان حیات در نزدیکی زمین کشف شد
آغازسرشماری از وضعیت نفوذ اینترنت در خانوار ایرانی
توییتر آیکون تایید کاربران خاطی را حذف می کند
جزئیات مدل جدید اینترنت ثابت غیرحجمی
مرکز رشد فناور شهرستان ماکو راه‌اندازی می‌شود
اطلاعاتی جالب درباره پست‌های اینستاگرامی مدیر تلگرام
ناسا چتر فرود کاوشگر مریخ را آزمایش کرد
هکرهای روس به رسانه انگلیسی حمله کردند
کوله قابل تبدیل به صندلی و رختخواب برای طبیعت گردان
محققان سوسک سه چشم ساختند
اپل دوربین لیزری برای موبایل می سازد
اسپیس ایکس محموله سری به فضا می برد
منظومه ماهواره‌های مخابراتی ایران راه اندازی می‌شود
مجوز اولین قرص هوشمند دنیا صادر شد
پروژه شخصی‌سازی درمان سرطان در ایران
بیل گیتس بیابان را به شهر هوشمند تبدیل می کند
بیشتر
کد خبر: 24307 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - 01:00

مردم تمایل کمتری به مشاهده "سلفی" دیگران دارند

یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

قانون-یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

به گزارش قانون به نقل از زی‌نیوز، این پژوهش نشان داده که مردم سلفی‌های خود را معتبرتر از دیگران می‌دانند.

محققان یک نظرسنجی آنلاین برای ارزیابی انگیزه‌ها و قضاوت‌های افراد در هنگام گرفتن و مشاهده عکس‌های سلفی انجام دادند و طی آن 238 اتریشی، آلمانی و سوئیسی را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند 77 درصد از شرکت‌کنندگان بطور منظم عکس سلفی می‌گیرند.

به گفته پژوهشگران، یک علت امر می‌تواند سازگارسازی با استراتژی‌های متداول خودنمایی مانند "خودتبلیغی" و "خودافشایی" باشد. سلفی به عنوان یک ابزار تبلیغ خود، مخاطب را به بررسی ویژگی‌های مثبت فرد دعوت می‌کند. همچنین از لحاظ خودافشایی، سلفی می‌تواند برای به دست آوردن احساس همدردی دیگران لحظه‌های خصوصی کاربر را با سایر جهان به اشتراک بگذارد.

نوع سومی از خودنمایی به عنوان "کتمان حقیقت" طبقه‌بندی شده که در آن، کاربران خود، دستاوردها و قابلیت‌های خود را بی‌اهمیت به تصویر می‌کشند.

شرکت‌کنندگانی که بیشترین امتیاز را به خودتبلیغ و خودافشا داده بودند، بیشتر به گرفتن سلفی علاقمند بودند تا آن‌هایی که نمره بیشتری در گروه "کتمان حقیقت" بدست آورده بودند.

محققان همچنین دریافتند که به رغم آنکه 77 درصد شرکت‌کنندگان بطور منظم سلفی می‌گرفتند، 62-67 درصد آن‌ها با عواقب منفی احتمالی این کار مانند تاثیر آن بر عزت نفس موافق بودند.

درک منفی آنها از سلفی همچنین توسط 82 درصد از شرکت‌کنندگان نمایش داده شد که نشان می‌دهد آن‌ها بیشتر علاقمند به مشاهده تصویرهایی غیر از سلفی در رسانه‌های اجتماعی هستند.

با توجه به این نگرش درباره ارزش ظاهری، سلفی‌ها نباید به این درجه از محبوبیت برسند. این پدیده که بسیاری از مردم بطور منظم از خود عکس می‌گیرند اما بیشتر آن‌ها این تصاویر را دوست ندارند، از سوی محقان "پارادوکس سلفی" نامیده شده است.

کلید این پارادوکس احتمالا در شیوه مشاهده سلفی‌های خود توسط شرکت‌کنندگان در مقایسه با سلفی‌های دیگران است. آن‌ها احتمالا انگیزه‌های خودنمایی بیشتر و اعتبار کمتری را برای سلفی‌های دیگران در مقایسه با خودشان قائل می‌شدند.

این پژوهش در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.