انتخاب تاریخ:   /  /   
تلگرام قانون آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
علم و فن آوری
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
در این سوپر مارکت با اثر انگشت خرید کنید
فردا فضاپیمای ناسا از زمین مشاهده می شود
شبکه پهپادی خودکارِ تحویل خون و دارو
ساخت راکتور شیمیایی گرما خورشیدی در کشور
چاپ سه‌بعدی ابرانفجار کهکشانی + تصاویر
اعلام تعرفه‌های پیشنهادی جدید اینترنت
قدرت شنوایی پرندگان، کلیدی برای درمان ناشنوایی انسانها
واکنش توئیتری جهرمی به سخنان ترامپ
شناسایی سلولی که به جنگ عفونت های ریه می رود
زباله های خانگی سوخت هواپیما می شوند
قفل هوشمند باز بودن در را خبر می دهد
چین گوشت آزمایشگاهی تولید می کند
اینترنتی هم می توان لوازم یدکی خودرو خرید؟
چگونه با شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی رقابت کنیم؟
اختراع «تسلا» برای تعویض ۱۵ دقیقه ای باتری خودرو
کپسول دراگون با ۲۰ موش زنده به زمین بازگشت
دستیابی به تکنیک تولید پروتئین دارویی در خروس تراریخت
ساعتی که با خنک کردن مچ دست تمام بدن را خنک می‌کند+تصاویر
انتقاد نماینده مجلس از نحوه توجه به محصولات زیست‌فناوری
پیوند اینترنت و مغز!
ویژگی جالب Snooze در فیس‌بوک
سرمایه گذاری پایین استرالیا در حوزه آموزش عالی
مصوبه بیت‌استریم مشکلات را حل می‌کند
کشف تیتانیوم در جو مشتری داغ به سرپرستی محقق ایرانی
نقش ۸۰ درصدی هوش هیجانی در موفقیت
آمادگی ایران برای حضور در ۲ پروژه فضایی
قدرتمند ترین رایانه رومیزی جهان ساخته شد
گزارش فیروز نادری از آخرین لحظات ماموریت کاسینی
رصد سیاره‌ داغی که نور را می‌خورد!
وزیر ارتباطات:قانون کپی رایت قدیمی است
آغاز عرضه نوت ۸ در ۴۲ کشور برگزیده
برای کودکان خود گوشی هوشمند نخرید!
محققان فرانسوی؛ خالکوبی سرطان‌زا است
حضور اعضا اتحادیه عکاسان ترکیه در ایران
۱۲ مهر؛ رونمایی از گوشی‌های جدید گوگل
پهپاد تاشو ساخته شد
چاقی شکمی در زنان خطرناک تر است
هدیه بی دردسر بسته‌های لوازم‌التحریر به بنیاد کودک
کتاب صوتی و ارتقاء سطح زندگی با مدیریت زمان‌های مرده
آیفون 10 با شگفتی‌های زیاد معرفی شد!
فردا ؛ پایان جشنواره بازیهای رایانه ای الکامپ
فردا ؛ پایان جشنواره بازیهای رایانه ای الکامپ
سرنوشت تلخ مردی که همه بدنش را تتو کرده است+تصاویر
امکان ردیابی دستگاه‌های بلعیدنی با کمک تراشه جدید
در مراسم سالیانه استارتاپ‌های آلمان چه گذشت؟
هوش مصنوعی بازی رایانه ای ساخت
سرعت اینترنت به ۲۰ مگابیت برثانیه می‌رسد
جوهر تتو به غدد لنفاوی آسیب می‌رساند
تولید ماهی‌ تراریخته برای بررسی بیماری
جهرمی پیگیر علت حذف اپلیکیشن‌های فارسی گوگل
بیشتر
کد خبر: 24307 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - 01:00

مردم تمایل کمتری به مشاهده "سلفی" دیگران دارند

یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

قانون-یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

به گزارش قانون به نقل از زی‌نیوز، این پژوهش نشان داده که مردم سلفی‌های خود را معتبرتر از دیگران می‌دانند.

محققان یک نظرسنجی آنلاین برای ارزیابی انگیزه‌ها و قضاوت‌های افراد در هنگام گرفتن و مشاهده عکس‌های سلفی انجام دادند و طی آن 238 اتریشی، آلمانی و سوئیسی را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند 77 درصد از شرکت‌کنندگان بطور منظم عکس سلفی می‌گیرند.

به گفته پژوهشگران، یک علت امر می‌تواند سازگارسازی با استراتژی‌های متداول خودنمایی مانند "خودتبلیغی" و "خودافشایی" باشد. سلفی به عنوان یک ابزار تبلیغ خود، مخاطب را به بررسی ویژگی‌های مثبت فرد دعوت می‌کند. همچنین از لحاظ خودافشایی، سلفی می‌تواند برای به دست آوردن احساس همدردی دیگران لحظه‌های خصوصی کاربر را با سایر جهان به اشتراک بگذارد.

نوع سومی از خودنمایی به عنوان "کتمان حقیقت" طبقه‌بندی شده که در آن، کاربران خود، دستاوردها و قابلیت‌های خود را بی‌اهمیت به تصویر می‌کشند.

شرکت‌کنندگانی که بیشترین امتیاز را به خودتبلیغ و خودافشا داده بودند، بیشتر به گرفتن سلفی علاقمند بودند تا آن‌هایی که نمره بیشتری در گروه "کتمان حقیقت" بدست آورده بودند.

محققان همچنین دریافتند که به رغم آنکه 77 درصد شرکت‌کنندگان بطور منظم سلفی می‌گرفتند، 62-67 درصد آن‌ها با عواقب منفی احتمالی این کار مانند تاثیر آن بر عزت نفس موافق بودند.

درک منفی آنها از سلفی همچنین توسط 82 درصد از شرکت‌کنندگان نمایش داده شد که نشان می‌دهد آن‌ها بیشتر علاقمند به مشاهده تصویرهایی غیر از سلفی در رسانه‌های اجتماعی هستند.

با توجه به این نگرش درباره ارزش ظاهری، سلفی‌ها نباید به این درجه از محبوبیت برسند. این پدیده که بسیاری از مردم بطور منظم از خود عکس می‌گیرند اما بیشتر آن‌ها این تصاویر را دوست ندارند، از سوی محقان "پارادوکس سلفی" نامیده شده است.

کلید این پارادوکس احتمالا در شیوه مشاهده سلفی‌های خود توسط شرکت‌کنندگان در مقایسه با سلفی‌های دیگران است. آن‌ها احتمالا انگیزه‌های خودنمایی بیشتر و اعتبار کمتری را برای سلفی‌های دیگران در مقایسه با خودشان قائل می‌شدند.

این پژوهش در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.