انتخاب تاریخ:   /  /   
تلگرام قانون آسیاتک نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
علم و فن آوری
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
دوربین فیلمبرداری واقعیت مجازی
پنج دلیل برای اینکه استارت‌آپ شما به مدیر IT نیاز دارد
طرحی برای تبدیل کابین هواپیما به هتل!
گریم بازیگران به وسیله سیستم نورپردازی
استفاده بیش از حد والدین از موبایل به خانواده لطمه می‌زند
پخ‍‌ت‌وپز با کدام روغن باعث تنبلی می‌شود؟
بازیافت زباله با کرم پیله سازی که پلاستیک می خورد!
نسل جدید دوربین واقعیت مجازی ساخته شد
جزئیات دستگاه جدید ایرانی برای تشخیص سرطان
تعرفه اتصال فیبرنوری به منازل تعیین شد
پایان کار گوشی‌های هوشمند نزدیک است
از این پس فضانوردان هم ساندویچ می خورند
رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی منصوب شد
با این چشم بند واقعا راحت بخوابید
فناوری ضبط سه بعدی صوت با اندروید همخوان می شود
نوع جدیدی از نور در آسمان کشف شد
سرعت دسترسی به اینترنت به ۱۰۰ مگابیت می رسد
با این تاکسی هوایی زودتر به مقصد می رسید
چگونه یک وب سایت راه اندازی کنیم؟
حضور پورتال سامان در بزرگترین رویداد مالی کشور
اپل در اندیشه ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای است
فیس‌بوک به بازیگر جدی دنیای واقعیت افزوده مبدل می‌شود
گوگل ارث با قابلیت های جدید و جذاب رونمایی شد
رونمایی از خودروی پرنده یک میلیون دلاری
خانه های هوشمند پرستار شخصی می شوند
ابر خودرویی با ظرفیت ۲ انسان و ۲ ماهی!
پوست ژلاتینی برای درمان زخم ساخته شد
نحوه رسیدگی به شکایات شرکتهای دانش بنیان اعلام شد
ربات ایرانی «سورنا مینی» رونمایی می شود
۵۳درصد ایرانیها از اینترنت استفاده می‌کنند
آیفون از مواد بازیافتی ساخته می شود؟
چاپ اشکال شیشه ای با چاپگر سه بعدی
موبایل قابل فشردن ساخته شد!
لباس هایتان را با امواج صوتی خشک کنید!
بارگذاری و آپلود اطلاعات روی مغز انسان !
گامی برای درمان سرطان با لیزر توسط محققان ایرانی
نخستین نرم‌افزار حسابداری آنلاین
رصد امواج در ۲۰ نقطه از تهران
انتشار تروجان بانکی از طریق فروشگاه گوگل پلى
پیشنهاد ۱۰ سال پرواز رایگان به یک خانواده
همراه با ربات‌ها در محل کار
هدف شبکه ملی اطلاعات پیشرفت اقتصاد است
وزن اجسام را با واقعیت مجازی حس کنید
افزایش ۳۵ برابری سرانه مصرف دیتا در کشور
تسریع فرایند بهبود مبتلایان به حمله قلبی با وصله چاپی
ضعف امنیتی برخی شبکه های اجتماعی سازمانی
سایت آزمایش آنلاین رونمایی شد
رقیب جدید لینکدین
آشنایی با ویژگی های تاکسی هوایی
با دوچرخه بدون زنجیر راحت رکاب بزنید
بیشتر
کد خبر: 24307 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - 01:00

مردم تمایل کمتری به مشاهده "سلفی" دیگران دارند

یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

قانون-یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

به گزارش قانون به نقل از زی‌نیوز، این پژوهش نشان داده که مردم سلفی‌های خود را معتبرتر از دیگران می‌دانند.

محققان یک نظرسنجی آنلاین برای ارزیابی انگیزه‌ها و قضاوت‌های افراد در هنگام گرفتن و مشاهده عکس‌های سلفی انجام دادند و طی آن 238 اتریشی، آلمانی و سوئیسی را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند 77 درصد از شرکت‌کنندگان بطور منظم عکس سلفی می‌گیرند.

به گفته پژوهشگران، یک علت امر می‌تواند سازگارسازی با استراتژی‌های متداول خودنمایی مانند "خودتبلیغی" و "خودافشایی" باشد. سلفی به عنوان یک ابزار تبلیغ خود، مخاطب را به بررسی ویژگی‌های مثبت فرد دعوت می‌کند. همچنین از لحاظ خودافشایی، سلفی می‌تواند برای به دست آوردن احساس همدردی دیگران لحظه‌های خصوصی کاربر را با سایر جهان به اشتراک بگذارد.

نوع سومی از خودنمایی به عنوان "کتمان حقیقت" طبقه‌بندی شده که در آن، کاربران خود، دستاوردها و قابلیت‌های خود را بی‌اهمیت به تصویر می‌کشند.

شرکت‌کنندگانی که بیشترین امتیاز را به خودتبلیغ و خودافشا داده بودند، بیشتر به گرفتن سلفی علاقمند بودند تا آن‌هایی که نمره بیشتری در گروه "کتمان حقیقت" بدست آورده بودند.

محققان همچنین دریافتند که به رغم آنکه 77 درصد شرکت‌کنندگان بطور منظم سلفی می‌گرفتند، 62-67 درصد آن‌ها با عواقب منفی احتمالی این کار مانند تاثیر آن بر عزت نفس موافق بودند.

درک منفی آنها از سلفی همچنین توسط 82 درصد از شرکت‌کنندگان نمایش داده شد که نشان می‌دهد آن‌ها بیشتر علاقمند به مشاهده تصویرهایی غیر از سلفی در رسانه‌های اجتماعی هستند.

با توجه به این نگرش درباره ارزش ظاهری، سلفی‌ها نباید به این درجه از محبوبیت برسند. این پدیده که بسیاری از مردم بطور منظم از خود عکس می‌گیرند اما بیشتر آن‌ها این تصاویر را دوست ندارند، از سوی محقان "پارادوکس سلفی" نامیده شده است.

کلید این پارادوکس احتمالا در شیوه مشاهده سلفی‌های خود توسط شرکت‌کنندگان در مقایسه با سلفی‌های دیگران است. آن‌ها احتمالا انگیزه‌های خودنمایی بیشتر و اعتبار کمتری را برای سلفی‌های دیگران در مقایسه با خودشان قائل می‌شدند.

این پژوهش در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.