انتخاب تاریخ:   /  /   
تلگرام قانون آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
علم و فن آوری
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
سرویس جدید گوگل معرفی شد
زمان عرضه3سیم‌کارت‌ جدید اپراتور مجازی
این موبایل ساعت ۲۲ قفل می شود!
رایانه ارزان قیمت ویژه بازی های ویدئویی به بازار آمد
حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه روسیه
سنجش کیفیت مکالمات بین الملل ممکن شد
باغچه آپارتمانی برای کاشت میوه و سبزی اختراع شد
ظرف چند ثانیه بوهای بد در خودرو از بین می رود
رفع موانع اشتغال کسب وکارهای اینترنتی
جزییات المپیاد جهانی کامپیوتر اعلام شد
اسلحه هوشمند هک شد
نحوه مصرف مدل جدید اینترنت
رویای محقق هوش مصنوعی پس از بازگشت به کشور
بروز اختلال در تماس تلفنی مشترکان ۱۱ مرکز مخابراتی
فوم ضدعفونی‌کننده دست نانویی راهی بازار شد
ترکیب ضد پیری از عصاره های گیاهی استخراج شد
فیزیکدانان جوان ایرانی ۵ مدال جهانی گرفتند
سمینار آشنایی با تکنولوژی‌های هوشمندبازاریابی و تبلیغات
ایرباس هواپیمای بدون سرنشین آزمایش می کند
رونمایی از نخستین موبایل مجهز به اسنپ دراگون ۸۳۶
نانوالیاف جایگزین عروق می شود
افتتاح نخستین پارک فناوری اطلاعات کشور
مار نجات‌دهنده دانشگاه استنفورد قد می‎کشد
شرکت آمریکایی ۲۰ میلیون پشه را در هوا آزاد می کند؟!
به هیچ وزارتخانه ای نخواهم رفت
استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان از غرفه قیاس در نمایشگاه الکامپ 96
وقتی دستورالعمل پرینت اسلحه پرفروش می شود!
ابرخودروی فراری ۳۰ ساله شد
آمریکا از بزرگترین ناو هواپیمابر رونمایی کرد
خانه فضایی در مدار ماه و زمین ساخته می شود
فری که آشپز شخصی شما است
عینک هوشمند به نابینایان کمک می کند
سرعت اینترنت به ٢٠ مگابیت می رسد
امنیت کاربران اپل تهدید می شود
تولید کیسه های پلاستیکی دوستدار محیط زیست
تعرفه اینترنت نامحدود تصویب شد
انتقال سرورهای تلگرام الزامی نیست
آیا سیستم‌عامل فایرفاکس به پایان راه رسیده است؟
فورد برای پلیس « پیک آپ» می سازد
افتتاح دولت موبایل
محصولات زیست‌فناوری کشاورزی لیزینگ می‌شود
چرم آزمایشگاهی تولید شد
دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی
کشف منبع سیگنال آخرین موجود فضایی
منتظر گوشی عجیب و غریب فیس بوک باشید
آچارباز، سرویسی جدید برای دریافت خدمات تعمیرات منزل و محل کار
تلگرام انتقال سرور به ایران را پذیرفت
انجام موفق اولین عمل میکرواینجکشن
خودروهای دیزلی پاک‌ترند یا بنزینی؟
وقتی هوش مصنوعی سر از آشپزخانه‌ها در می‌آورد!
بیشتر
کد خبر: 24307 | تاریخ : ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - 01:00

مردم تمایل کمتری به مشاهده "سلفی" دیگران دارند

یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

قانون-یافته‌های تحقیق محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان حاکی از آن است که مردم به ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر خود (سلفی) علاقمند هستند اما دوست ندارند سلفی‌های ارسالی دیگران روی رسانه‌های اجتماعی را ببینند.

به گزارش قانون به نقل از زی‌نیوز، این پژوهش نشان داده که مردم سلفی‌های خود را معتبرتر از دیگران می‌دانند.

محققان یک نظرسنجی آنلاین برای ارزیابی انگیزه‌ها و قضاوت‌های افراد در هنگام گرفتن و مشاهده عکس‌های سلفی انجام دادند و طی آن 238 اتریشی، آلمانی و سوئیسی را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند 77 درصد از شرکت‌کنندگان بطور منظم عکس سلفی می‌گیرند.

به گفته پژوهشگران، یک علت امر می‌تواند سازگارسازی با استراتژی‌های متداول خودنمایی مانند "خودتبلیغی" و "خودافشایی" باشد. سلفی به عنوان یک ابزار تبلیغ خود، مخاطب را به بررسی ویژگی‌های مثبت فرد دعوت می‌کند. همچنین از لحاظ خودافشایی، سلفی می‌تواند برای به دست آوردن احساس همدردی دیگران لحظه‌های خصوصی کاربر را با سایر جهان به اشتراک بگذارد.

نوع سومی از خودنمایی به عنوان "کتمان حقیقت" طبقه‌بندی شده که در آن، کاربران خود، دستاوردها و قابلیت‌های خود را بی‌اهمیت به تصویر می‌کشند.

شرکت‌کنندگانی که بیشترین امتیاز را به خودتبلیغ و خودافشا داده بودند، بیشتر به گرفتن سلفی علاقمند بودند تا آن‌هایی که نمره بیشتری در گروه "کتمان حقیقت" بدست آورده بودند.

محققان همچنین دریافتند که به رغم آنکه 77 درصد شرکت‌کنندگان بطور منظم سلفی می‌گرفتند، 62-67 درصد آن‌ها با عواقب منفی احتمالی این کار مانند تاثیر آن بر عزت نفس موافق بودند.

درک منفی آنها از سلفی همچنین توسط 82 درصد از شرکت‌کنندگان نمایش داده شد که نشان می‌دهد آن‌ها بیشتر علاقمند به مشاهده تصویرهایی غیر از سلفی در رسانه‌های اجتماعی هستند.

با توجه به این نگرش درباره ارزش ظاهری، سلفی‌ها نباید به این درجه از محبوبیت برسند. این پدیده که بسیاری از مردم بطور منظم از خود عکس می‌گیرند اما بیشتر آن‌ها این تصاویر را دوست ندارند، از سوی محقان "پارادوکس سلفی" نامیده شده است.

کلید این پارادوکس احتمالا در شیوه مشاهده سلفی‌های خود توسط شرکت‌کنندگان در مقایسه با سلفی‌های دیگران است. آن‌ها احتمالا انگیزه‌های خودنمایی بیشتر و اعتبار کمتری را برای سلفی‌های دیگران در مقایسه با خودشان قائل می‌شدند.

این پژوهش در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.