انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle بوکتاب قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
دستگیری 300 تن به اتهام احتکار اقلام بهداشتی و ضدعفونی
ممنوعیت برگزاری اردوهای درسی و نوروزی مدارس
بسیج امکانات شهرداری‌ها برای مقابله با شیوع کرونا
تعداد تلفات ویروس کرونا در کشور به ۳۵۴ نفر رسید
جمعیت پنهان مبتلایان HIV در روستاها
کارتون
کارتون
برگزاری اولین عهدواره منطقه ای پیشرفت در گلستان
دشواري زندگي مردانه زنان در جامعه
طغیان آنفلوآنزا با مرگ 17 نفر
دستان گرم برای شب سرد میانه
بهترین دیدنی‌های شیراز
چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟
10 هتل نزدیک به فرودگاه بین المللی امام خمینی
تبعات ترور شهروندان در اینستاگرام
پایان یک عمر بی‌هویتی
شهرت‌طلبی و پشت کردن به جامعه!
نهاد آموزش و بیماری بی عدالتی
بلای توسعه سیمانی!
انتقاد پذیری، رکن اصلی رشد وتعالی در آموزش و پرورش
معیشت پرفشار کارگری
زن بلوچ؛ چهارمین بانوی روستایی برتر جهان
جزييات بدهي و ميراث 52 هزار میلیاردي قالیباف
اپيدمي كلاهبرداري پيامكي !
جزييات منتفي شدن فروش سربازي در سال 98
سونامی تحصیل‌کردگان بی سواد
تلاش براي «فلج نشدن» زندگي
آیناز کودک ربوده شده یا گم شده؟
خطر دخالت دیگران بر روابط
متهمِ طلبکار
اثر مستقیم فرار مالیاتی پزشکان بر بیکاری
دوره گشت ارشاد به سر آمده است
سپندارمذگان روز زن، زمین و مادر
رویکردهای نوین در توسعه پایدار شهری
از قاچاق تا ورود دام‌های مشكوك!
سرگرمی و کسب درآمد به قیمت آزار حیوانات
ازدواج با چه زناني معافيت سربازي در پي دارد؟!
حمایت خانواده از بیمار مبتلا به سرطان
جلسه هاشمی باحناچي درباره اعتبار خطوط ۶ و ۷ مترو
حکایت مصايب رسانه
دستفروشی؛ چالشي پايدار!
گامی دیگر برای مشارکت فرهنگیان
پیش بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
رسيدگي به جريمه‌هاي رانندگي در مراسم 22 بهمن
جزئیات لایحه نرخ کرایه تاکسی سال ۹۸
برج ميلاد و تهدید جانی حدود ۲۲۳۶ نفر
شکایت شهروندان از پزشکان، هر روز بیشتر از دیروز
رکود-تورمی و زنان سرپرست خانوار
عوارض شبهه‌ناك
لزوم عادت دادن بچه ها به رفتار خوب
بیشتر
کد خبر: 32794 | تاریخ : ۱۳۹۶/۲/۵ - 16:35

هواپیماهای ایران سیاسی نیستند

با آغاز بحث ورود یک فروند بویینگ به تهران دوباره موجی جدید علیه چگونگی اجرای این توافقات به راه افتاد

قانون- اجرای قرارداد ایران ایر و بویینگ در زمان مقرر خود آغاز می شود.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، این خبری است که در کنار نمایان کردن اهمیت ابعاد فنی و اقتصادی این برنامه مشترک، موج سیاسی به وجود آمده درباره چگونگی اجرای این توافق اقتصادی را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد.
 با وجود تغییرات محسوسی که ورود نخستین فروند از هواپیماهای برجامی به ایران به وجود آورده و شرایط را برای ارائه تصویر از آینده صنعت هوایی کشور متفاوت کرده در طول هفته‌های گذشته و با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات برخی اخبار و گمانه‌زنی ها به دنبال آن بودند که اجرای این قراردادها را به مناسبات سیاسی گره بزنند.

هرچند تمام مسولان اقتصادی فعال در عرصه حمل و نقل ایران بارها گره خوردن اجرای قراردادهای جدید با اهداف سیاسی را رد کرده و دو گانه بحث های فنی و اقتصادی را مبنای ورود تمام هواپیاماهی جدید اعلام کرده اند اما با آغاز بحث ورود یک فروند بویینگ به تهران دوباره موجی جدید علیه چگونگی اجرای این توافقات به راه افتاد.

داستان از جایی شروع شد که به دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده برای شرکت ترکیش ایرلاینز بویینگ اعلام کرد امکان فروش یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۷۷ را به ایران خواهد داشت. این موضوع در حالی مطرح شد که طبق متن قرارداد امضا شده میان طرفین تحویل نخستین بویینگ به ایران باید در اردیبهشت سال آینده آغاز شود و به این ترتیب امکان آن وجود داشت که یک هواپیمای جدید یک سال زودتر به ایران واگذار شود.

هرچند مسولان ایران ایر تلاش کردند تا زمان نهایی نشدن مذاکرات در این رابطه هیچ اطلاع رسانی درباره آن انجام نگیرد اما با ایجاد چند موج رسانه ای تلاش شد نه تنها قطعی بودن ورود این هواپیما مطرح شود که حتی این اقدام را در راستای اهداف سیاسی و انتخاباتی توجیه کنند. مسئله ای که صحبت های جدید مدیرعامل ایران ایر عدم صحت آن را تایید می کند.

طبق اعلام پرورش ایران ایر مذاکرات فنی خود را با بویینگ ادامه داده و با توجه به اینکه چگونگی مدیریت این توافق و جای دادن هواپیمای جدید در ناوگان ایران فرایندی طولانی و تخصصی است، وقتی بوئینگ آماده تحویل این هواپیما شده شرایط برای دریافت وجود نداشته و از این رو امکان رسیدن نخستین بویینگ به ایران در حال حاضر فراهم نیست.

موج خبری ترکیب مسائل سیاسی به بحث های کلان اقتصادی حتی این شکست خود را نیز به نوعی دیگر توجیه کرده و این بار نبود منابع مالی مورد نیاز را علت اصلی نرسیدن هواپیمای جدید به ایران دانسته است، موضوعی که باز هم از سوی مدیرعامل ایران ایر تکذیب شده و مسائل فنی به عنوان اصلی ترین علت در نهایی شدن ورود بویینگ ۷۷۷ اعلام شده است.

بررسی دقیق ابعاد فنی ورود یک هواپیما و سپس تعویق ورود آن به همان دلایل فنی به خوبی نشان می دهد آنچه در مسیر اجرای قراردادهای خرید هواپیماهای جدید پیگیری می شود هیچ ارتباطی به مسائل سیاسی نداشته و در مقابل ادعاهای مطرح شده درباره چگونگی اجرای این توافق خود عامل اصلی سیاسی و انتخاباتی دیدن قراردادهای اقتصادی است. قراردادهایی که در نخستین گام های اجرای خود توانسته اند تحولاتی جدی در نوع خدمات رسانی به مسافران هوایی ایران به وجود بیاورند و با تکمیلشان دست یابی به اهداف کلان کشور در رقابت با غول های این صنعت در منطقه را ممکن می کنند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.