انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
متهمِ طلبکار
اثر مستقیم فرار مالیاتی پزشکان بر بیکاری
دوره گشت ارشاد به سر آمده است
سپندارمذگان روز زن، زمین و مادر
رویکردهای نوین در توسعه پایدار شهری
از قاچاق تا ورود دام‌های مشكوك!
سرگرمی و کسب درآمد به قیمت آزار حیوانات
ازدواج با چه زناني معافيت سربازي در پي دارد؟!
حمایت خانواده از بیمار مبتلا به سرطان
جلسه هاشمی باحناچي درباره اعتبار خطوط ۶ و ۷ مترو
حکایت مصايب رسانه
دستفروشی؛ چالشي پايدار!
گامی دیگر برای مشارکت فرهنگیان
پیش بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
رسيدگي به جريمه‌هاي رانندگي در مراسم 22 بهمن
جزئیات لایحه نرخ کرایه تاکسی سال ۹۸
برج ميلاد و تهدید جانی حدود ۲۲۳۶ نفر
شکایت شهروندان از پزشکان، هر روز بیشتر از دیروز
رکود-تورمی و زنان سرپرست خانوار
عوارض شبهه‌ناك
لزوم عادت دادن بچه ها به رفتار خوب
باروتي در انتظار جرقه
۲۱۳ هزار نفر مقرری بیکاری می‌گیرند!
فیلترینگ، راه‌حلی است که جواب نمی دهد
تخم افکار خود را در کدام زمین می‌افشانید؟
اعتراض به پیمان‌کاری
واکاوی رابطه تلقین‌گرایی و مصرف گرایی
سفیدنمایی ازدواج‌های کدر!
بايد پزشكان را ملزم به نصب كارتخوان كنيم
مدیریت های «دلال پرور»
مردان، قربانیان خاموش تبعيض
ماموریت در درایت ، مدیریت در ظرافت
دوگانه بودن يا نبودن «سگ» !
عذرخواهی، یک توانمندی در زندگی
تبعیض مثبت به نفع زنان
تولید پریشانی با بیمه شخص ثالث
منتهی‌الیه سمت چپ
بسته حمایتی یا حقارتی؟!
حال «ناخوش» هواي شهر
باید هر روز برای مان روز هوای پاک باشد
برتري دادن قانون جامع به کنوانسیون حقوق معلولان
آغاز خصو صی سازی آموزش!
مخدر گل را ساده نگیریم
آقای روحانی، دوباره منشورحقوق شهروندی تان را بخوانید
اینترنت فرصت یا تهدید؟
ما فقط آرامش می خواهیم
«اسماعیل» ها را دریابید!
اخذ پول زور
مردم منتظر باران و برف باشند
لبخند برباد رفته كودكان متاهل
بیشتر
کد خبر: 46938 | تاریخ : ۱۳۹۶/۵/۱۱ - 17:35

اعتراض شهروندان به تبلیغات روی اتوبوس‌ها

برخی مخاطبان سرویس مشکلات مردم در اعتراض به تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها گلایه خود را طرح کرده‌اند و مدیر عامل اتوبوس سرانی تهران پاسخ آنها را داد.

قانون- برخی مخاطبان سرویس مشکلات مردم در اعتراض به تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها گلایه خود را طرح کرده‌اند و مدیر عامل اتوبوس سرانی تهران پاسخ آنها را داد.

به گزارش قانون به نقل از خبرآنلاین، تاکنون چند بار مشاهده شده برخی از مخاطبان در سرویس مشکلات مردم گلایه کرده اند چرا روی بدنه و حتی شیشه های اتوبوس های واحد، تبلیغات چسبانده شده. البته قانون راهنمایی و رانندگی در این باره، عنوان کرده که پوشاندن شیشه ها غیرقانونی است.(اینجا)

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره می نویسد: آقا این اتوبوسرانی بی آر تی مسافراشو چند فروخته که تمام اتوبوس رو تمام ضفحه تبلیغاتی کرده. حتی روی شیشه ها که خیلی مزاحمه و چشم درد میگیریم. کم مونده این تبلیغات رو روی صورت مسافرا هم بچسبونن. بعد آقای قالیباف و شورای شهر دم از کرامت انسان ها میزنند اینها تمام بیت الماله آقا بیت المال که دارن حرام میکنن. کی باید رسیدگی کنه؟؟

مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می دهد چسباندن تبلیغات تجاری روی بدنه اتوبوسها، بدل به مسئله ای عادی شده.

داخل اتوبوس خط BRT در تقاطع خیابان ولی عصر و جمهوری تهران

چسباندن این برچسبهای تبلیغاتی در بدنه اتوبوس و تاریکی در فضای درونی اتوبوس ها به حدی است که بعضا در ساعات صبح و عصر، شناسایی خیابانهای اطراف و محل پیاده شدن برای مسافران، سخت و در شب هم غیرممکن می شود.

جالب اینجاست تبلیغات روی بدنه اتوبوسها، در تمام سطوح خودرو کشیده شده و شیشه و در و همه جا را پوشانده است.

تبلیغات روی یکی از اتوبوس های خط شمال-جنوب تهران

حتیجالب اینجاست که علاوه بر اتوبوسها، روی بدنه واگنهای مترو هم یکسره تبلیغات تجاری برندهای خارجی پوشانده شده و تابلوهای تبلیغاتی شرکتهای خارجی در زیر زمین تهران هم جابجا می شود.

پاسخ مدیرعامل شرکت واحد به انتقادات
پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در پاسخ به این گلایه شهروندان می گوید: تبلیغات روی بدنه اتوبوسها در همه دنیا، نمونه هایی دارد. این که از داخل اتوبوسی که تبلیغات روی آن چسبانده شده، بیرون دیده نمی شود، را قبول نداریم. می توانید اتوبوسهای دو. کابینه را از داخل بینید. اگر عرض اتوبوسها را محاسبه کنید حدود دو سوم بدنه، شیشه است. در تبلیغاتی که می شود، قطعا همه قوانین و مقررات رعایت شده و این که برخی می گویند مقررات رعایت نشده هم نیست. 
او در ادامه گفت: ضمنا باید این را هم گفت که شرکت واحد اتوبوسرانی نقشی در تبلیغات ندارد و سازمان زیباسازی شهرداری تهران به لحاظ تهیه محتوا و تبلیغات در شهر تهران نقش اصلی را ایفا می کند و اگر هم مردم معترض باشند طبعا ما نباید پاسخ بدهیم. 
سنندجی به جلوگیری از تابش نور شدید خورشید از ورای برچسبهای تبلیغاتی به داخل اتوبوس به عنوان نقطه مثبت یاد کرد و گفت: این را هم می شود در نظر گرفت چون در مقطع تابستان هستیم، تبلیغات روی شیشه اتوبوس باعث می شود نور خورشید مردم را داخل اتوبوس اذیت نکند. این مسئله مانند همه مسایل، دو صورت دارد، نیمه پر لیوان می گوید این تبلیغات هم شهر را زیبا کرده و دارای نقاط مثبت است و در نیمه خالی لیوان هم می شود ایراد گرفت.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.