انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
آب در آبادان سهمیه بندی شد
چالش بیمه شدن روی تخت بیمارستان
برگزاری اردوهای علمی خارج از کشور ممنوع
بحران تراکم زباله در بلندترین نقطه جهان
واقعیت هایی درباره اعتیاد و افسردگی
پنهان کردن تعرضات جنسی باعث تکرار آن می شود
ابتلای ۷۰ نفر در کشور به بیماری ام اس
پیش بینی هواشناسی از توفان در خلیج فارس
افزایش حقوق بازنشستگی رانندگان
حادثه در معدن یک مجروح برجای گذاشت
موافقت نمایندگان با افزایش سهمیه ایثارگران در کنکور
دستگیری ۱۰۶قاچاقچی حرفه‌ای در سال گذشته
دارو گران می‌شود
انکار تجاوز در ایرانشهر منطقی نیست
گرانی ۲ برابری قیمت انسولین
نخبگان به خدمت سربازی فراخوانده شدند
جزئیات دریافت کارت‌ شرکت در کنکور سراسری‌ ۹۷
دلایل ضرب و شتم پرسنل بیمارستان‌ها
تولد ۱۳۰۰ نوزاد معتاد در یک سال
ورود موتورسیکلت‌ها به تونل‌های تهران ممنوع
بیشترین مواد مخدر مصرفی در ایران
تشکیل کمیته برای تبادل زائران ایران و عراق
موضوع جلسه مجلس و دولت چیست؟
بیمارستان ها چگونه مستقل می شوند
قوه قضائیه در احکام دانشجویان با رافت تجدیدنظر کند
بسیاری از مطالب حادثه مدرسه غرب تهران واقعیت نداشت
آمار جدیدی از پرونده املاک واگذار شده
نتیجه تست اعتیاد رانندگان اتوبوس قابل اعتماد نیست
مواد غذایی که از بروز سنگ کلیه پیشگیری می‌کنند
مصوبه مجلس به رسمیت شناختن صنف کولبری است
چلگرد لرزید!
هشدار درباره دارو‌هایی به نام «شادی بخش»!
واکنش یک نماینده به پیش فروش نوزاد در شهر تهران
ضرب و شتم معلمان را پیگیری می‌کنیم
زندگی بخور و نمیر ۳۵ درصد از بازنشستگان +نمودار
تلگرام طلایی فیلتر نمی‌شود
کمبود ۵۷ قلم داروی وارداتی
جزئیات پذیرش اتباع غیرایرانی در دانشگاه آزاد
واکنش بطحایی به مصوبه استخدام حق التدریسی‌ها
جزئیات تازه از کارتخوان‌های جدید سوخت
«ویزای اربعین» به قوت خود باقی است
زخمِ ناسورِ بی‌‌شناسنامه‌گی برای زباله‌گرد بلوچ
ورود نیازمندان جدید به چرخه حمایتی بهزیستی
برخورد پلیس با سایت‌های قمار و شرط بندی آنلاین فوتبال
لزوم برخوردبا رانندگانی که بیش از نرخ مصوب کرایه می‌گیرند
آمار وزارت بهداشت از تعداد مبتلایان به تب کریمه در کشور
برخی گران‌فروشی‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی
خروج سرمایه از کشور در حال تشدید است
افرادی که مشاغل خانگی دارند،بیمه می شوند
شرط حذف کنکورسراسری
بیشتر
کد خبر: 52743 | تاریخ : ۱۳۹۶/۶/۲۲ - 15:09
روزانه ۵۰ نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند

روزانه ۵۰ نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه سهم جاده ها در تصادفات بسیار بالاست، عنوان کرد: شهریور ماه پرتردد ترین و هم پر تصادف ترین ماه سال بوده و درصدد هستیم تا با برنامه هایی این میزان را هر ساله کاهش دهیم.

قانون- رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه سهم جاده ها در تصادفات بسیار بالاست، عنوان کرد: شهریور ماه پرتردد ترین و هم پر تصادف ترین ماه سال بوده و درصدد هستیم تا با برنامه هایی این میزان را هر ساله کاهش دهیم.


به گزارش قانون به نقل از جام جم آنلاین، سردار محمد حسین حمیدی  عامل انسانی را در وقوع حادثه سقوط اتوبوس به دره در استان فارس موثر دانست و گفت : این حادثه همچنان در حال بررسی است اما در تعداد ، تصادفات اتوبوس ها در سال 96 نسبت به سال گذشته کمتر بوده و در تعداد متوفیان و مجروحین هم نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم. البته این میزان تصادفات هم برای ما زیاد است و در فکر تدوین برنامه ای برای کاهش این تعداد هستم.

رئیس پلیس راه کشور افزود: طبق آمار در شهریور سال گذشته، بیش از 1250 نفر جان خودشان را از دست داده اند و حادثه که در فارس برای دانش آموزان اتفاق افتاد یکی از حوادثی است که ما در جاده کشور با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

وی با بیان اینکه عامل انسانی نیز در تصادفات تاثیرگذار است، گفت: برای کنترل عامل انسانی ساز وکارهایی وجود دارد.اما عامل انسانی می تواند با آمادگی بیشتر و با آموزش و فرهنگ سازی و درک خطر بیشتر پیشگیری از بروز این چنین حوادث نقش داشته باشد اما عامل انسانی همچنان بیشترین سهم را دارد.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه باید برای کاهش عوامل جاده ای و انسانی در تصادفات برنامه ریزی هایی داشته باشیم، یادآور شد: رفتارهای پرخطر در این زمینه باید کنترل شود. ما با یک ساز و کار جدی رفتار رانندگان را در ابتدای مسیر، در طول پایانه ها و انتهای مسیر بررسی و پایش می کنیم. حدود 40 درصد از این تصادفات متعلق به خستگی و خواب آلودگی است که البته هنوز رقم بسیار بالایی بوده و ناشی از استراحت نکردن راننده، رانندگی های مداوم و بدون استراحت و توقف در طول مسیر است که در اتوبوس فارس دیدیم که باعث بروز حادثه شد.

سردار حمیدی تصریح کرد: در کشور های توسعه یافته حداکثر فشاری که بر جاده تحمیل می شود 65 الی 70 درصد است اما در کشور ما بیش از 93 درصد بار و مسافر در جاده تحمیل می شود به دلیل اینکه سیستم های ریلی، هوایی پاسخ گو نیست، همه این عوامل دست به دست هم می دهند ما حوادث جاده هایمان زیاد باشد.

وی گفت : بر اساس نوع تصادفات سهم عامل انسانی و راه متفاوت است، اگر عامل انسانی خطا می‌کند این محصول سیستمی است که آموزش ندیده است‌.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه تصادف متاسفانه وجود دارد اما باید تعداد کشته شدگان به صفر برسد اظهار داشت: به دلیل حجم تردد بالا، روزی بین 40 تا 50 نفر در حوادث جان خود را از دست می دهند این عدد در سال گذشته 70 الی 100 نفر بوده ولی امروز ما شاهد کاهش نسبتاً خوبی هستیم ولی می توانیم جلو این حوادث را گرفت. ما همچنان نواقص جاده ایمان همچنان متأسفانه باقی است و ما محله های حادثه خیزمان فقط در جاده های کشور 3400 محل حادثه خیز وجود دارد در بعضی نقاط عامل راه مقصر صددرصد تصادفات است و در طی سه سال اخیر در این زمینه 5 هزار و 300 نفر کشته شدند.

وی ادامه داد: نقاط حادثه خیز شناسایی و آشکارسازی شده است لذا، مهندسین مشاور نتیجه مطالعات خود را مطرح خواهند کرد اما نیاز به سرمایه گذاری سنگین به لحاظ بودجه و منابع داریم .

وی یادآور شد : اگر راه های ما امن باشند؛ سهم عامل انسانی در تصادفات کمتر از 50 درصد خواهد بود و این در کشورهای اروپایی یک معیار است. جاده هایمان از سن فرسودگی هم گذشته و نوسازی آنها به کندی می گذرد و متأسفانه شاهد این چنین حادثه هایی هستیم و باید تأسف بخوریم.

حمیدی تاکید کرد:باید بودجه و یا برنامه و یا زمان بندی برای رفع مشکلات جاده ای دیده شود . عمده ای ناوگان های جاده ای ما بار و مسافر جا به جا می کند اگر راه های ما ایمن باشد میزان تصادفات کاهش خواهد یافت .

وی با اشاره به اینکه کنترل چشمی در پایانه صورت نمی گیرد افزود: برای پلیس این امکان وجود ندارد که همه اتوبوس ها را کنترل ایستگاهی کند.

سردار حمیدی در پایان متذکر شد: ما و تمامی همکارانمان به صورت شبانه روزی به تمام توان و به صورت صددرصد، درحال کنترل بوده و خدمت به مردم هستیم. هیچ کس حتی مرخصی هم نرفته و سازمانهای امدادی دیگری در کنار ما هستند و بخش مختلفی از نیروی انتظامی هم به کمک ما آمده اند تا بتوانیم در این ایام پر تردد و پر سفر ایمنی بهتری در جاده ها ایجاد کنیم اما همه این اقدامات برنامه ریزی های می تواند زمانی اثر گذار باشد که خود راننده و سرنشینان خودرو هم بخواهند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.