انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
علم و فن آوری
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
مجوز فعالیت رسمی تماشاخونه صادر شد
تعامل موثر استارت‌آپ‌ها و روابط عمومی استراتژیک
هر آن‌چه که باید درباره رشته ادیولوژی بدانیم
فصل ارتباط داغ آسیاتک ادامه دارد
اپلیکیشن آسیاتک به‌روزرسانی شد
مدیریت مصرف اینترنت با بسته های جدید اینترنت آسیاتک
اثربخشی کارگروه افزایش رضایت مشترکین در آسیاتک
آسیاتک در الکامپ 98 از تلفن‌های Toll-Free رونمایی کرد
تخفیف های میلیونی آسیاتک در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ
مدیریت منابع انسانی در شرکت‌های IT متفاوت‌تر و پیچیده‌تر از تمام کسب و کارهاست
امکان انتخاب و خرید خطوط تلفن رند آسیاتل فراهم شد
آغاز کمپین "عیدانه سازمانی" برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور
آسیاتک موفق به دریافت گواهینامهISO 20000 شد
تحول در مدل همکاری مخابرات و شرکت های FCP نتیجه ایجاد تغییرات ساختاری در کارنامه ۱ سال گذشته مخابرات ایران
کمپین زمستانه آسیاتک، "هیجان یک انتخاب"
هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا با 3+17جایزه جذاب آسیاتکی
تمام فعالیت‌های تلگرامی مجرمانه نیست
سفر انسان به مریخ هیچ نفعی برای جامعه علمی دنیا ندارد
مادر تلسکوپ هابل درگذشت
عصبانيت كاربرها از اينستاگرام
سیستم جدیدی برای مقابله با دانشمندان مجرم
بشر تلاش ۵۰ میلیون ساله طبیعت برای بقا را بی اثر کرد
مرغ، ساختار بیوسفر زمین را بهم ریخته است!
تجربه نزدیک به مرگ خيال یا واقعیت
چرا بعد از گریه کردن احساس خوبی پیدا می‌کنیم
ارسال خاکستر افراد فوت شده به فضا
استفاده از اولتراسونیک برای تشخیص اثر انگشت در گلکسی اس10
سودآوری 40 میلیون دلاری تسلا برای استرالیا
ابداع یک ربات خزنده‌ با توانایی "اسکیت" روی یخ
هوش مصنوعی در برابر حقوق بشر!
مشاهده پدیده همنشینی ماه و کیوان
وقتی ربات‌ها بچه به دنیا می‌آورند!
اسلحه لیزری که هدف را درکسری ازثانیه نابودمیکند
پایش ماهواره ای «کشند سرخ» در خلیج فارس
نخستین قایق الکتریکی تندرو دنیا ساخته شد
تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»
سیاره‌ای با اتمسفری مملو از هلیوم کشف شد
تشکیل کارگروه برای نظارت بر توسعه دولت الکترونیک
گوشی‌های آزادشده به چه کسی می‌رسد؟
جزئیات برگزاری هفته دیجیتال در ایران
مات کننده رنگ نانویی تولید شد
کشف نورون‌های مسؤول تشخیص خطاهای انسانی
مرکزی که با حکم رهبر تاسیس شد
محققان کشور خودروهای معمولی را برقی می کنند
ستاره دنباله دارسبز رنگ ودرخشان ازکنارزمین میگذرد
کاغذ حساس به گرما ابداع شد
مدیر ارشد «هوآوی» بازداشت شد
پردازنده هوش مصنوعی قدرت گوشیها راسه برابرمیکند
ایجاد زیست‌بوم نوآوری در حوزه آب و انرژی ضروری است
سیستم عامل جایگزین اندروید با آیفون سازگار است
بیشتر
کد خبر: 60804 | تاریخ : ۱۳۹۶/۸/۲۸ - 09:37

قصه هزینه‌هایی‌ که به اسم هوشمند محاسبه می‌شود

شبکه هوشمند استانی (IN) یکی از سرویس‌های مخابرات است که در ابتدای ارائه به علت ناآگاهی مشترکان سبب تحمیل هزینه‌های ناخواسته شده بود...

قانون-شبکه هوشمند استانی (IN) یکی از سرویس‌های مخابرات است که در ابتدای ارائه به علت ناآگاهی مشترکان سبب تحمیل هزینه‌های ناخواسته شده بود؛ اما بهترین راه برای جلوگیری از دریافت این هزینه‌ها، غیرفعال کردن سرویس یا استفاده آگاهانه با در نظر گرفتن قیمت هر سرویس است.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، فناوری شبکه هوشمند استانی برای تلفن‌های ثابت سرویس جدیدی نیست. مدتی است که شرکت مخابرات از این فناوری برای ارائه خدمات مختلف به مشترکان استفاده می‌کند و هزینه خدمات بر اساس قرارداد سرویس‌دهنده با مخابرات محاسبه می‌شود. این سرویس توسط شرکت مخابرات برای تلفن هوشمند استان تهران با پیش‌شماره ۹۰۹۲۳۰ و برای تلفن هوشمند کشوری با پیش‌شماره ۹۰۹۹۰۷ ارائه می‌شود.

سرویس‌دهنده‌ها (مانند مراکز مشاوره و...) شماره تلفن‌های ثابتی را به مخابرات معرفی می‌کنند که پس از برقراری تماس توسط یک سرویس‌گیرنده (مردم) با شماره ۹۰۹، خط سرویس‌گیرنده به خط سرویس‌دهنده وصل شده و تعرفه تماس که در ابتدای تماس و پیش ار برقراری آن توسط سیستم گویای مخابرات اعلام شده، بر اساس قرارداد سرویس‌دهنده با مخابرات، به حساب سرویس‌گیرنده شارژ می‌شود. همچنین هیچ تلفن مشاوره‌ای امکان شارژ بیش از مقدار اعلام‌شده توسط سامانه مخابرات را ندارد.

با وجود این، همچنان اخباری در شبکه‌های مجازی دست‌ به دست می‌شود مبنی بر اینکه دریافت هزینه‌های شبکه هوشمند استانی اجباری بوده و مخابرات بدون درخواست مشترک اقدام به دریافت آن‌ها می‌کند. یا اینکه این سرویس بدون آگاهی مشترکان فعال شده است. در صورتی که فعال کردن شبکه هوشمند بی‌معنی و امکان استفاده از این سرویس برای تمامی تلفن‌های ثابت به صورت پیش‌فرض فعال است و مشترکان در صورت عدم تمایل می‌توانند با مراجعه به مخابرات منطقه تقاضای قطع سرویس کنند و یا به صورت آگاهانه نسبت به هزینه این سرویس‌ها از آن استفاده کنند.

در این زمینه پیش از این داوود زارعیان -معاون شرکت مخابرات ایران-  درباره این موضوع هشدار داده و درباره اعتراض کاربران در حوزه تلفن ثابت بیان کرده بود: شکایت در حوزه قبوض تلفن ثابت و مکالمه بسیار کم است، اما نکته‌ای که وجود دارد، استفاده برخی از مشترکان از سرویس‌های هوشمند شامل مسابقات و نوارهای ضبط‌شده است. حتی در مواردی ممکن است خود خانواده نداند اما فرزندانشان از این سرویس‌ها استفاده کنند.

ممکن است برخی از کاربران نسبت به اینکه اخیرا مخابرات اقدام به حذف قبض‌های تلفنی کرده است، معترض باشند، زیرا در شرایطی که قبض تلفن به صورت کاغذی صادی نمی‌شود، کاربران نمی‌توانند آگاه شوند هزینه‌هایی که هر ماه می‌پردازند برای چه منظور است. در صورتی که به گفته زارعیان، برای آگاهی از ریز مکالمات مشترکان می‌توانند در تهران ۱۸۱۸ و در استان‌های دیگر ۲۰۰۰ را شماره‌گیری کنند و ریز مکالمات خود را به صورت آنلاین بشنوند. به این ترتیب مطلع می‌شوند که هزینه‌های آنها مربوط به چه بخشی بوده است.

زارعیان همچنین با اشاره به راهکار مخابرات برای مشکل سرویس‌های هوشمند اظهار کرده بود: مخابرات برای این موضوع فکری کرده است، بدین‌صورت که سیستم سرویس را آنلاین کرده تا از این پس شارژ آنلاین را روی شبکه‌های هوشمند داشته باشیم. هزینه سرویس‌های هوشمند نیز از این پس به صورت آنلاین برروی سیستم قرار می‌گیرد.

شبکه هوشمند به عنوان بستر جدیدی برای ارائه برخی از خدمات توسط شرکت مخابرات ایجاد شد تا به کسانی که امکان استفاده حضوری از بسیاری از خدمات را ندارند، تسهیلاتی عرضه کند. هرچند ممکن است کیفیت برخی از خدمات ارائه‌شده در این بستر نیز همانند روش‌های دیگر مانند خدمات حضوری مطلوب نباشد. بنابراین بهتر است مشترکان ابتدا از روش‌های مختلف از نوع و کیفیت خدمات شماره مورد نظر اطمینان حاصل کرده و سپس از این شبکه استفاده کنند. هزینه سرویس نیز قبل از شروع مکالمه توسط مخابرات اعلام می‌شود که مشترکان در صورت عدم تمایل باید نسبت به قطع تماس اقدام کنند.

در شرایطی که به گفته مسوولان مخابرات تقریبا اطمینان دارد که از این سرویس‌های هوشمند استفاده شده و سپس در صورت‌حساب آمده است، اگر مشترکی همچنان احساس کند هزینه بالایی در صورت‌حساب او لحاظ شده و این مشکل مربوط به مخابرات بوده، می تواند اقدام به طرح شکایت کند. برای این کار، مشترکان می‌توانند با شماره ۲۰۲۰ تماس بگیرند، یا به بازرسی‌ها مراجعه کرده و یا از طریق پرتال اعتراض کنند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.