انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
ترافیک سنگین در بزرگراههای تهران
مکمل های تقلبی در عضلات جوانان
وام ۵۰ میلیونی دانش‌آموزی با چه ساز و کاری تعلق می‌گیرد؟
ضرورت حمایت از دانش‌آموزان افاغنه
پذیرش ۱۶۴ دختر فراری ۱۱ تا ۱۶ ساله در تهران
ورود «اضافه تدریس» معلمان به احکام حقوقی
لنز تماسی عامل یک نوع عفونت چشمی خطرناک
رابطه متقابل کمال‌جویی و سقوط در تک فرزندان
دليل سرطاني شدن چشم و تیروئید
کمتر از ۵۰ درصد ارز دارو را داده اند
اعزام رئیس سازمان اورژانس کشور به اهواز
2 نفراز پرسنل صدا و سیمای خوزستان مجروح شدند
دانشگاه آزاد قانونمند عمل نکرد
پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه‌ها ازخرده فروشان
برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌هادر مدارس؛۱۱ مهرم
دستور وزیر بهداشت برای درمان مصدومان حمله اهواز
مشارکتهای مردمی یا اجباریِ كارگران به مدارس
ساعت ها را یک ساعت به عقب بکشید
بهبودیافتگان طلوع بی‌نشان‌ها از «معجزه تاسوعا» گفتند
پیشنهاد نمایندگان برای تعطیلی روز زن
شناور شدن ساعات کاری کارمندان در دو هفته اول مهرماه
ساعت حرکت قطارها و اتوبوس‌ها تغییر نمی‌کند
علت اصلی خالی بودن کلاس‎های اول مهر از معلم
طرح "خانه خبرنگار" در قالب لایحه تهران 1400
توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان کم بضاعت
علت خروج دانشجویان خارجی از ایران
بررسی تاثیر ۲۰ درصدی معدل درکنکوردرمجلس
نوسازی بافت های فرسوده دغدغه اصلی دولت
تکذیب تاخیر در شروع سال تحصیلی در کرمانشاه
تغییر ساعت تاثیری در زمان پروازها ندارد
دستمزد کارگران در شرایط کنونی باید شناور شود
مغفول ماندن گردشگری ورزشی علیرغم تمامی ظرفیت ها
بارش‌ باران و مه گرفتگی در محورهای شمالی
حادثه خونین رانندگی در البرز
ساعت رسمی کشور فرداشب تغییر می‌کند
کمبود۸۰ هزار معلم برای مهرماه امسال
جزئیات طرح نظام ارجاع داخلی برای بیماری‌های مزمن سالمندان
تنهایی و افسردگی بحران جوانان غربی
بازگشت امتیاز سختی کار به احکام حقوقی
مواد امتحانی کنکور دکتری ۹۸ اعلام شد
افزایش تورم و لزوم بازنگری در حقوق بخش آسیب‌پذیر
دستگیری خرده فروشان مواد مخدر اطراف مدارس
شئون عزاداری رعایت نشود، مجوز هیئت باطل می‌شود
امداد رسانی به ۲۶۸ مصدوم در ایام محرم
سیل و رعد و برق در ۹ استان کشور
نباید نظاره‌گره احتکار شیرخشک‌ها باشیم
راننده تریلر مقصر تصادف اتوبوس با تانکر سوخت شناخته شد
مهلت ۲ماهه به بازنشستگان برای تحویل پست دولتی
یادگار«امیرکبیر» و «مصطفی دیوانه» در بازار تهران
انجام آزمایش DNA خانواده متوفیان تصادف اتوبوس
بیشتر
کد خبر: 61699 | تاریخ : ۱۳۹۶/۹/۶ - 16:47

قالیباف به استفاده سیاسی از خط 7 مترو نیازی نداشت

قالیباف به استفاده سیاسی از خط 7 مترو نیازی نداشتخط 7 متروی تهران پس از نزدیک به 5 ماه فعالیت با دستور مستقیم معاون حمل و نقل شهرداری تهران و به دلیل آنچه که وجود برخی نواقص ایمنی در فرایند ساخت و آغاز به کار خط عنوان شد...

قانون-همه خط های مترو مثل خط 7 با ایرادات فنی افتتاح شد / قالیباف به استفاده سیاسی از خط 7 مترو نیازی نداشتخط 7 متروی تهران پس از نزدیک به 5 ماه فعالیت با دستور مستقیم معاون حمل و نقل شهرداری تهران و به دلیل آنچه که وجود برخی نواقص ایمنی در فرایند ساخت و آغاز به کار خط عنوان شد، متوقف گردید؛ اقدامی که تیم مدیریتی شهرداری قبل آن را سیاسی عنوان می دانند و معتقدند دلایل طرح شده برای تعطیلی خط درست نیست.

به گزارش قانون به نقل از تابناک، پس از اینکه در تاریخ 6 خردادماه سال جاری، محمد باقر قالیباف شهردار سابق خط 7 متروی تهران را افتتاح و این خط فرایند جا به جایی مسافران را از 7 ایستگاه میدان بسیج، میدان محمدیه، بریانک، کمیل، شهید نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت آغاز کرد، اوایل آبان ماه تیم جدید مدیریتی شهرداری تهران فعالیت این خط را تا اطلاع ثانویه متوقف کرد.

در ابلاغ معاونت حمل و نقل شهردار تهران به مدیرعامل شرکت بهره‌ برداری مترو که در تاریخ 7 آبان ماه صادر شد، تصریح شده است که نواقص خط هفت متروی تهران باید ظرف مدت شش ماه برطرف شده باشد تا خط 7 مجددا آماده انتقال مسافر شود.

در ادامه این ابلاغ آمد: موضوع اشکالات خط هفت متروی تهران پیش از این هم از سوی برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم و دوره اخیر مورد انتقاد قرار گرفته بود. این انتقادها و گزارش‌های موجود در بدنه کارشناسی شرکت موجب شد که تصمیم در این باره به نظر نهایی یک تیم کارشناسی محول شود که اکنون این گروه نظر نهایی خود را اعلام کرده اند و بنا به دلایل زیر باید خط 7 مترو تعطیل شود.

1-عدم وجود سامانه علامت‌دهی (سیگنالینگ) و سامانه کنترل حفاظت خودکار (ATP)
2-عدم نصب حتی یک هواکش در تونل‌ها که در تعارض با استانداردهای موجود است
3-نواقص سیستم برق‌رسانی و عدم راه‌اندازی سیستم کنترلی برق (اسکادا)
4-نمایشی بودن استفاده از این خط مترو به دلیل استفاده در هر 55 دقیقه

آنچه آمد، دلایلی بود که معاونت جدید حمل و نقل شهرداری تهران برای تعطیل کردن خط 7 متروی عنوان کرده است.

مرتضی طلایی، عضو سابق شورای شهر تهران در رابطه با این اقدام و نیز اینکه چرا با وجود نواقص موجود خط 7 مترو افتتاح شده است، گفت: در همان دوران شورای شهر چهارم نیز برخی از اعضای شورا نسبت به افتتاح این خط انتقاد داشتند و معتقد بودند این خط به دلیل نواقصی که در بخش های فنی دارد، نباید افتتاح شود. در مقابل این ادعا موافقان افتتاح نیز تأکید داشتند که این یک روند عادی است و در همه طرح های پیشین نیز اول خط زیر بار می رود و با گذر زمان اشکالاتش را رفع می کنیم.

طلایی ادامه داد: آنچه که باید مورد تأکید قرار دهیم این است که یقیناً خط 7 از استانداردهای کلان ایمنی و آنچه برای تضمین سلامت و انتقال مسافران نیاز است، برخوردار بود و یقین داشته باشید که در صورت عدم وجود ایمنی های ضروری هیچگاه خط 7 افتتاح نمی شد.

وی با طرح این پرسش که مگر می شود مدیران شهری با افتتاح غیر فنی یک خط مترو با جان مردم بازی کنند؟ افزود: با فرض اینکه در این خط ایرادات جدی وجود دارد و این ایرادات به قدری شدید است که باید خط از زیر بار خارج شود باید بدانیم که این یک بحث فنی و مهندسی است که باید در فرایند قانونی و منطقی خود اصلاح و مجدداً راه اندازی شود. نه اینکه این موضوع به سطح افکار عمومی و رسانه ای وارد شود و با بهره گیری از آن عده ای به دنبال تخریب تیم مدیریتی شهرداری قبل باشند.

عضو شورای شهر چهارم اضافه کرد: کشاندن موضوع به سطح جامعه و درگیر کردن افکار عمومی با این مسئله به نظر من به خطر انداختن امنیت روانی جامعه است که برای مردم هیچ سودی ندارد. لذا باید دید چه کسانی از این بحث ها سود می برند؟

طلایی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با خط 7 مترو و اشکالاتش افزود: اگر حقیقتاً دغدغه مدیران کنونی رساندن شهر به یک شهر ایده آل و حل مشکلات مردم است، باید نواقص را در یک روال منطقی برطرف کنند نه اینکه موضوع را به سطح جامعه بکشاند و اهداف دیگری را دنبال کنند.

وی در مورد این گمانه که شهردار قبلی با هدف استفاده سیاسی از این خط طرح را افتتاح کرده است، گفت: آقای قالیباف آنقدر طرح و پروژه در شهر تهران افتتاح کرده است که یک خط مترو برای او نمی توانست آورده خاصی داشته باشد و مطمئن باشید اگر قالیباف به سمت این موضوع حرکت می کرد، خسارتش برای او بیشتر از آورده اش بود.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.