انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
شهرت‌طلبی و پشت کردن به جامعه!
نهاد آموزش و بیماری بی عدالتی
بلای توسعه سیمانی!
انتقاد پذیری، رکن اصلی رشد وتعالی در آموزش و پرورش
معیشت پرفشار کارگری
زن بلوچ؛ چهارمین بانوی روستایی برتر جهان
جزييات بدهي و ميراث 52 هزار میلیاردي قالیباف
اپيدمي كلاهبرداري پيامكي !
جزييات منتفي شدن فروش سربازي در سال 98
سونامی تحصیل‌کردگان بی سواد
تلاش براي «فلج نشدن» زندگي
آیناز کودک ربوده شده یا گم شده؟
خطر دخالت دیگران بر روابط
متهمِ طلبکار
اثر مستقیم فرار مالیاتی پزشکان بر بیکاری
دوره گشت ارشاد به سر آمده است
سپندارمذگان روز زن، زمین و مادر
رویکردهای نوین در توسعه پایدار شهری
از قاچاق تا ورود دام‌های مشكوك!
سرگرمی و کسب درآمد به قیمت آزار حیوانات
ازدواج با چه زناني معافيت سربازي در پي دارد؟!
حمایت خانواده از بیمار مبتلا به سرطان
جلسه هاشمی باحناچي درباره اعتبار خطوط ۶ و ۷ مترو
حکایت مصايب رسانه
دستفروشی؛ چالشي پايدار!
گامی دیگر برای مشارکت فرهنگیان
پیش بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
رسيدگي به جريمه‌هاي رانندگي در مراسم 22 بهمن
جزئیات لایحه نرخ کرایه تاکسی سال ۹۸
برج ميلاد و تهدید جانی حدود ۲۲۳۶ نفر
شکایت شهروندان از پزشکان، هر روز بیشتر از دیروز
رکود-تورمی و زنان سرپرست خانوار
عوارض شبهه‌ناك
لزوم عادت دادن بچه ها به رفتار خوب
باروتي در انتظار جرقه
۲۱۳ هزار نفر مقرری بیکاری می‌گیرند!
فیلترینگ، راه‌حلی است که جواب نمی دهد
تخم افکار خود را در کدام زمین می‌افشانید؟
اعتراض به پیمان‌کاری
واکاوی رابطه تلقین‌گرایی و مصرف گرایی
سفیدنمایی ازدواج‌های کدر!
بايد پزشكان را ملزم به نصب كارتخوان كنيم
مدیریت های «دلال پرور»
مردان، قربانیان خاموش تبعيض
ماموریت در درایت ، مدیریت در ظرافت
دوگانه بودن يا نبودن «سگ» !
عذرخواهی، یک توانمندی در زندگی
تبعیض مثبت به نفع زنان
تولید پریشانی با بیمه شخص ثالث
منتهی‌الیه سمت چپ
بیشتر
کد خبر: 61699 | تاریخ : ۱۳۹۶/۹/۶ - 16:47

قالیباف به استفاده سیاسی از خط 7 مترو نیازی نداشت

قالیباف به استفاده سیاسی از خط 7 مترو نیازی نداشتخط 7 متروی تهران پس از نزدیک به 5 ماه فعالیت با دستور مستقیم معاون حمل و نقل شهرداری تهران و به دلیل آنچه که وجود برخی نواقص ایمنی در فرایند ساخت و آغاز به کار خط عنوان شد...

قانون-همه خط های مترو مثل خط 7 با ایرادات فنی افتتاح شد / قالیباف به استفاده سیاسی از خط 7 مترو نیازی نداشتخط 7 متروی تهران پس از نزدیک به 5 ماه فعالیت با دستور مستقیم معاون حمل و نقل شهرداری تهران و به دلیل آنچه که وجود برخی نواقص ایمنی در فرایند ساخت و آغاز به کار خط عنوان شد، متوقف گردید؛ اقدامی که تیم مدیریتی شهرداری قبل آن را سیاسی عنوان می دانند و معتقدند دلایل طرح شده برای تعطیلی خط درست نیست.

به گزارش قانون به نقل از تابناک، پس از اینکه در تاریخ 6 خردادماه سال جاری، محمد باقر قالیباف شهردار سابق خط 7 متروی تهران را افتتاح و این خط فرایند جا به جایی مسافران را از 7 ایستگاه میدان بسیج، میدان محمدیه، بریانک، کمیل، شهید نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت آغاز کرد، اوایل آبان ماه تیم جدید مدیریتی شهرداری تهران فعالیت این خط را تا اطلاع ثانویه متوقف کرد.

در ابلاغ معاونت حمل و نقل شهردار تهران به مدیرعامل شرکت بهره‌ برداری مترو که در تاریخ 7 آبان ماه صادر شد، تصریح شده است که نواقص خط هفت متروی تهران باید ظرف مدت شش ماه برطرف شده باشد تا خط 7 مجددا آماده انتقال مسافر شود.

در ادامه این ابلاغ آمد: موضوع اشکالات خط هفت متروی تهران پیش از این هم از سوی برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم و دوره اخیر مورد انتقاد قرار گرفته بود. این انتقادها و گزارش‌های موجود در بدنه کارشناسی شرکت موجب شد که تصمیم در این باره به نظر نهایی یک تیم کارشناسی محول شود که اکنون این گروه نظر نهایی خود را اعلام کرده اند و بنا به دلایل زیر باید خط 7 مترو تعطیل شود.

1-عدم وجود سامانه علامت‌دهی (سیگنالینگ) و سامانه کنترل حفاظت خودکار (ATP)
2-عدم نصب حتی یک هواکش در تونل‌ها که در تعارض با استانداردهای موجود است
3-نواقص سیستم برق‌رسانی و عدم راه‌اندازی سیستم کنترلی برق (اسکادا)
4-نمایشی بودن استفاده از این خط مترو به دلیل استفاده در هر 55 دقیقه

آنچه آمد، دلایلی بود که معاونت جدید حمل و نقل شهرداری تهران برای تعطیل کردن خط 7 متروی عنوان کرده است.

مرتضی طلایی، عضو سابق شورای شهر تهران در رابطه با این اقدام و نیز اینکه چرا با وجود نواقص موجود خط 7 مترو افتتاح شده است، گفت: در همان دوران شورای شهر چهارم نیز برخی از اعضای شورا نسبت به افتتاح این خط انتقاد داشتند و معتقد بودند این خط به دلیل نواقصی که در بخش های فنی دارد، نباید افتتاح شود. در مقابل این ادعا موافقان افتتاح نیز تأکید داشتند که این یک روند عادی است و در همه طرح های پیشین نیز اول خط زیر بار می رود و با گذر زمان اشکالاتش را رفع می کنیم.

طلایی ادامه داد: آنچه که باید مورد تأکید قرار دهیم این است که یقیناً خط 7 از استانداردهای کلان ایمنی و آنچه برای تضمین سلامت و انتقال مسافران نیاز است، برخوردار بود و یقین داشته باشید که در صورت عدم وجود ایمنی های ضروری هیچگاه خط 7 افتتاح نمی شد.

وی با طرح این پرسش که مگر می شود مدیران شهری با افتتاح غیر فنی یک خط مترو با جان مردم بازی کنند؟ افزود: با فرض اینکه در این خط ایرادات جدی وجود دارد و این ایرادات به قدری شدید است که باید خط از زیر بار خارج شود باید بدانیم که این یک بحث فنی و مهندسی است که باید در فرایند قانونی و منطقی خود اصلاح و مجدداً راه اندازی شود. نه اینکه این موضوع به سطح افکار عمومی و رسانه ای وارد شود و با بهره گیری از آن عده ای به دنبال تخریب تیم مدیریتی شهرداری قبل باشند.

عضو شورای شهر چهارم اضافه کرد: کشاندن موضوع به سطح جامعه و درگیر کردن افکار عمومی با این مسئله به نظر من به خطر انداختن امنیت روانی جامعه است که برای مردم هیچ سودی ندارد. لذا باید دید چه کسانی از این بحث ها سود می برند؟

طلایی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با خط 7 مترو و اشکالاتش افزود: اگر حقیقتاً دغدغه مدیران کنونی رساندن شهر به یک شهر ایده آل و حل مشکلات مردم است، باید نواقص را در یک روال منطقی برطرف کنند نه اینکه موضوع را به سطح جامعه بکشاند و اهداف دیگری را دنبال کنند.

وی در مورد این گمانه که شهردار قبلی با هدف استفاده سیاسی از این خط طرح را افتتاح کرده است، گفت: آقای قالیباف آنقدر طرح و پروژه در شهر تهران افتتاح کرده است که یک خط مترو برای او نمی توانست آورده خاصی داشته باشد و مطمئن باشید اگر قالیباف به سمت این موضوع حرکت می کرد، خسارتش برای او بیشتر از آورده اش بود.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.