انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خدمات ویژه برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور به اعضای خانه کارگر
اخلاق حرفه ای، گم‌شده مهندسی!
مجلس با «سهميه‌بندي بنزين» مخالفت كرد
حداقل دستمزد کارگران باید ۳ میلیون و ۷۵۹ باشد
وعده جذاب دولت براي خانه‌دار كردن پنج دهك جامعه
پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی برخي حقوق‌ها
مشاغل نجات‌بخش
بخش کشاورزی و ضعف رسانه‌ای
مزد بلاتكليف!
ركورد طلايي!
حفظ دارایی در گرو جلوگیری از زیان ساز بودن
سهام ؛ ارزش واقعی یا ذاتی؟
حاشیه ادامه‌دار چک‌ها
رئیس سازمان شیلات ایران برکنار شد
وزارت صادرات یا وزارت بازرگانی
فرصت های صندوق های سرمایه‌گذاری مشترک
رانت اطلاعاتی، مفسده ای که جرم تلقی نمی‌شود
راه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی بسته شد
اشتغال چرمی!
تعيين تكليف برای پیش‌خریدها
سياسي كاري با دستمزد کارگران
بازار نفت در سه ماهه اول ۲۰۱۹ به تعادل می‌رسد
پاسخ به ماجراي ممانعت بانك‌مركزي از كاهش نرخ ارز
پیامک «یارانه شما قطع شد» جعلی است
هشدار نسبت به افزايش تحريم‌هاي آمريكا
سهم نفت در بودجه باید به صفر برسد
بودجه 98 مغایر با احکام برنامه ششم توسعه است
قیمت جهانی طلا کاهش یافت
بازار كساد طلاي سياه
فشارهای کمرشکن، حقوق‌های اندک!
لزوم راه‌اندازي ديپلماسي هوانوردي
سامانه‌های "سرکاری" سازمان تامین اجتماعی و سردرگمي مردم!
معرفي مقصر اصلي وجود تورم
سالانه حدود ۸۰۰ هزار زوج جوان به مسکن جدید نیاز دارند
اقدامی بیات
بحران گوشت‌هاي سلطنتي!
جهنم اجاره ‌نشینی
قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد
كارگران زير ضرب زندگي
وعده‌اي كه وابسته به كمك دولت است
پيشتازي گازي ايران
بازار بي تحرك مسكن
پروازهاي نجومي!
طرح سهمیه‌بندی بنزین مردم را فقیر می‌کند
هشدار يك نماينده مجلس درباره آينده ناخوشايند خودروسازي
ارزش پول ملی یک سوم کاهش یافته است
طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود خواهد کرد
خبرهای خوبی بانك مركزي درباره کسب وکارهای نوپا
وام 25 ميليوني به دانشجويان صنعتي شريف
تزريق نجومي به صنعت خودرو
بیشتر
کد خبر: 62212 | تاریخ : ۱۳۹۶/۹/۱۱ - 11:19
مترو دست به دامن وزارت نفت شد

مترو دست به دامن وزارت نفت شد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: توافقی با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور انجام شده تا بتوانیم هزینه یکهزار واگن مترو را که برابر با 5 هزار میلیارد تومان می‌شود از این محل تأمین کنیم.

قانون- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: توافقی با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور انجام شده تا بتوانیم هزینه یکهزار واگن مترو را که برابر با 5 هزار میلیارد تومان می‌شود از این محل تأمین کنیم.

به گزارش قانون به نقل از فارس، محمد علیخانی در رابطه با بدهی دولت به شهرداری به ویژه در بحث حمل و نقل عمومی، گفت: دولت دوگونه به شهرداری بدهکار است، یک نوع بدهی است که قانون مکلف کرده و دولت باید پرداخت می‌کرده است که دردیدار اخیر با رئیس‌جمهور دستور پرداخت آن صادر شده و قرار است یارانه بلیت مترو و اتوبوس در سال 96 پرداخت شود. 

وی ادامه داد: نوع دیگر، موضوعی است که در قانون به عنوان اختیار آمده و دولت می‌تواند به شهرداری کمک کند اما مکلف نیست، در این شرایط بستگی به تعامل شهرداری با دولت در زمان‌های مختلف داشته است که در این رابطه هم می‌بینیم که بسیاری از مطالبات محقق نشده و عملاً بخش زیادی سوخت شده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت:‌از طرفی بودجه سنواتی است و نمی‌توان در حین سال پرداختی داشت، در نتیجه مشکلات هر سال به سال بعد منتقل می‌شود. 

علیخانی تصریح کرد: پس آن بخشی از بدهی را که می‌توان پرداخت کرد قرار است شهرداری با سازمان برنامه و بودجه پیگیری کند و آن بخش‌هایی که الزام‌آور است و دولت باید آن را بپردازد تا پایان سال 96 باید آنها را بدهد. 

وی در مورد رقم بدهی که دولت باید به شهرداری بدهد، گفت: طبق آنچه شهردار تهران اعلام کرده 14 هزار میلیارد تومان است که البته بعید می‌دانیم دولت با مشکلاتی که دارد بتواند تمام آن را بپردازد اما باز هم بستگی به پیگیری‌های ما دارد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر  ادامه داد: البته امیدوار هستیم و حتماً هم کمک‌هایی خواهد شد، به طوری که از بند «ق» صرفه‌جویی در مصرف سوخت می توانیم کمک‌هایی از وزارت نفت داشته باشیم که به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی و مترو آن را به کار گیریم. 

علیخانی افزود: پیگیری و جلساتی برگزاری شده، توافقاتی با سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت داشته‌ایم تا شاید از این طریق بتوانیم هزینه یک هزار واگن مترو را که برابر با 5 هزار میلیارد تومان می‌شود از این محل تأمین کنیم. 

وی گفت: صحبت‌های اولیه در زمینه این کمک‌ها انجام شده و در حال تدوین توافقنامه آن هستیم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر همچنین در مورد بازگشایی خط 7 مترو گفت: رایزنی و صحبت‌های لازم در این زمینه انجام شده و قرار بود ظرف شش ماه بازگشایی شود. 

وی افزود: البته شهردار تهران در این مورد اعلام کرده که حتماً باید تا پایان سال و قبل از تعطیلات عید این خط راه‌اندازی شود. 

علیخانی همچنین در مورد راه‌اندازی خطوط LRT به جای BRT گفت: این خطوط در دست مطالعه و بررسی هستند، در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر هنوز مطرح نشده و به عنوان پیشنهاد از سوی شهرداری به ما اعلام نشده است.

وی گفت: البته ما این برنامه را رد نمی‌کنیم، از نظر ما خوب است، اما باید بررسی بیشتری روی آن صورت گیرد.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.