انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle بوکتاب قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خدمات ویژه برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور به اعضای خانه کارگر
اخلاق حرفه ای، گم‌شده مهندسی!
مجلس با «سهميه‌بندي بنزين» مخالفت كرد
حداقل دستمزد کارگران باید ۳ میلیون و ۷۵۹ باشد
وعده جذاب دولت براي خانه‌دار كردن پنج دهك جامعه
پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی برخي حقوق‌ها
مشاغل نجات‌بخش
بخش کشاورزی و ضعف رسانه‌ای
مزد بلاتكليف!
ركورد طلايي!
حفظ دارایی در گرو جلوگیری از زیان ساز بودن
سهام ؛ ارزش واقعی یا ذاتی؟
حاشیه ادامه‌دار چک‌ها
رئیس سازمان شیلات ایران برکنار شد
وزارت صادرات یا وزارت بازرگانی
فرصت های صندوق های سرمایه‌گذاری مشترک
رانت اطلاعاتی، مفسده ای که جرم تلقی نمی‌شود
راه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی بسته شد
اشتغال چرمی!
تعيين تكليف برای پیش‌خریدها
سياسي كاري با دستمزد کارگران
بازار نفت در سه ماهه اول ۲۰۱۹ به تعادل می‌رسد
پاسخ به ماجراي ممانعت بانك‌مركزي از كاهش نرخ ارز
پیامک «یارانه شما قطع شد» جعلی است
هشدار نسبت به افزايش تحريم‌هاي آمريكا
سهم نفت در بودجه باید به صفر برسد
بودجه 98 مغایر با احکام برنامه ششم توسعه است
قیمت جهانی طلا کاهش یافت
بازار كساد طلاي سياه
فشارهای کمرشکن، حقوق‌های اندک!
لزوم راه‌اندازي ديپلماسي هوانوردي
سامانه‌های "سرکاری" سازمان تامین اجتماعی و سردرگمي مردم!
معرفي مقصر اصلي وجود تورم
سالانه حدود ۸۰۰ هزار زوج جوان به مسکن جدید نیاز دارند
اقدامی بیات
بحران گوشت‌هاي سلطنتي!
جهنم اجاره ‌نشینی
قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد
كارگران زير ضرب زندگي
وعده‌اي كه وابسته به كمك دولت است
پيشتازي گازي ايران
بازار بي تحرك مسكن
پروازهاي نجومي!
طرح سهمیه‌بندی بنزین مردم را فقیر می‌کند
هشدار يك نماينده مجلس درباره آينده ناخوشايند خودروسازي
ارزش پول ملی یک سوم کاهش یافته است
طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود خواهد کرد
خبرهای خوبی بانك مركزي درباره کسب وکارهای نوپا
وام 25 ميليوني به دانشجويان صنعتي شريف
تزريق نجومي به صنعت خودرو
بیشتر
کد خبر: 66278 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - 23:55

ورود سومین قطار باری چین به تهران

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اعلام اینکه سه رام قطار کانتینری از چین به طرف تهران حرکت کرده است، از ورود سومین قطار باری این کشور به ایران در چند روز آینده خبر داد.

قانون- معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اعلام اینکه سه رام قطار کانتینری از چین به طرف تهران حرکت کرده است، از ورود سومین قطار باری این کشور به ایران در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش قانون به نقل از ایرنا، سید مصطفی داودی در سخنانی اظهار داشت: تاکنون 2 رام قطار باری از چین وارد ایران شده و قطار سوم نیز تا اوخر هفته جاری به مقصد می‌رسد.
وی با بیان این که به منظور توسعه کریدورهای ترانزیتی بین المللی، شرکت راه آهن تاکنون مذاکرات گسترده ای با کشورهای همسایه و منطقه انجام داده است، گفت: قطار سوم از استان شیان در غرب چین با 41 کانتینر به طرف ایران حرکت کرده است.
او گفت که معمولا این قطارها پس از 14 یا 15 روز وارد کشور می شوند.
وی افزود: در همین رابطه توافقات چند جانبه ای با کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان انجام گرفته و در خلال این مذاکرات در خصوص زمان حمل از مبداء تا مقصد و همچنین نرخ تعرفه توافقاتی حاصل شده است.
او با بیان این که برای اجرای سیاست‌های توسعه حمل‌و‌نقل بین‌المللی ریلی، قطارهای باری در مسیر چین به تهران راه اندازی شده است، گفت: راه آهن ایران در نظر دارد در گام های بعدی بخشی از بارهای تجاری بین چین و اروپا را از این مسیر ترانزیت کند.

از روابط عمومی راه آهن، داودی تصریح کرد: در ادامه فعالیت این کریدور طبق برنامه ریزی های انجام شده اولین قطار روز هفتم دی ماه سال جاری از ایالت هاینان در جنوب شرقی چین با 50 دستگاه کانتینر40 فوتی حرکت خود را آغاز کرده است، قطار دیگری در نهم دی ماه جاری با 41 کانتینر از شهر اینچئون در شمال غرب چین و با گذر از مرز خارگوس (Khorgos ) چین و سپس مرز التینکول قزاقستان، از مرز اینچه برون وارد کشور می شود و سومین قطار نیز که 9 دی ماه از استان شیان حرکت کرده اواخر این هفته وارد ایستگاه تهران خواهد شد.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با بیان این که طول مسیر از چین تا به تهران در حدود 10 هزار و 297 کیلومتر است، اظهار داشت: انتظار می رود مانند دیگر قطارهای اعزامی در دو سال گذشته، این قطارها نیز در مدت 14 و یا 15 روز وارد تهران شوند.
وی افزود: راه آهن ایران در نظر دارد در گام های بعدی بخشی از بارهای تجاری حمل شده بین چین و اروپا را که ارزش آنها در سال 2016 معادل 520 میلیارد یورو بوده است، از این مسیر حمل کند.
گفتنی است، نخستین قطار باری چین که برای احیای جاده باستانی ابریشم از شرق چین به سمت ایران به حرکت در آمده بود، بهمن ماه 94 وارد ایستگاه راه آهن تهران شد.
حمل بار با کشتی های تجاری بین ایران و چین بیش از 45 روز طول می کشد، اما از طریق راه آهن مدت زمان سیر قطار بین ایران و چین نسبت به مسیر دریایی 25 روز کوتاهتر می شود، لذا بسیاری از صاحبان کالا تمایل دارند کالاهای خود را با قطارهای برنامه ای از چین به ایران حمل کنند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.