انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
سرانجام کارت سوخت های قدیمی به کجا می رسد؟
چرا ترمیم مزد به سرانجام نمی‌رسد؟
کاهش قیمت مسکن با آغاز تحریم های آمریکا در آبان ماه
بانک‌ها دلار را چند می‌خرند؟
منافع شخصي در كد‌هاي حقوقي
کاهش نسبی قیمت مرغ
سهم ۱۶ درصدی معاملات پتروشیمی‌ها در بورس کالا
جزئیات امضای دومین قرارداد جدید نفتی
خودروسازان از نابسامانی‌های نرخ ارز چه سودی بردند؟
توقیف لامبورگینی قاچاق در شیراز
جزئیات آماری ازوضعیت۱۳۵۰بنگاه‌ مشکل‌دار
خوش‌گذرانی ارزی تمام شد
عرضه نفت خام ششم آبان در بورس
عامل گرانی مرغ چیست؟
مذاکرات نفتی ایران با اروپا
ورود سازمان مالیاتی به بانک ها و بیمه های متخلف
دلالان بدنبال واردات روغن زیتون با ارزدولتی هستند
نرخ های حبابی دلار ماندگار نیست
تصویب نهایی «بسته حمایتی»؛ یکشنبه آینده
پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی بنزین به مردم
تشکیل کمیته مشترکی برای تقویت صادرات به 15 کشور
رشد 5 هزار و 774 واحدی شاخص بورس با کمک شرکت های ارزمحور
اظهارات متناقض بهارستانی‌ها درباره بنزین
دولت تصمیمی برای افزایش قیمت سوخت ندارد
مجلس استیضاح یک وزیر دیگر را هم کلید زد
طلا با افزایش تقاضا گران شد
قیمت سکه طرح جدید به ۴.۲ میلیون تومان رسید
آتش نقدينگي بر جان بازار ارز
آتش نقدينگي بر جان بازار ارز
زمان بررسی احیای کارت سوخت در مجلس
اجازه گران شدن بلیت هواپیما را نمی‌دهیم
قیمت سوخت افزایش می یابد؟
21 هزار دانشجو ارز 4200 تومانی دریافت کردند
دولت مجوز افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷ را دارد؟
پیشنهاد به کامیون‌داران برای تامین لاستیک
دولت برای قیمت بنزین چه برنامه‌ای دارد؟
تازه‌ترین خبرها درباره سهمیه‌بندی سوخت
واردات بیش از ۱۲۰۰ خودرو در یک ماه!
دولت به‌دنبال سهمیه‌بندی بنزین است
افزایش قیمت در کالای اساسی ممنوع
قیمت واقعی دلار حدود 8هزار تومان است
برق پرمصرف‌ها از کی گران می‌شود؟
تيك آف نرخ‌ پرواز
بازار عادی شود؛ قیمت سکه چقدر کاهش می‌یابد؟
دستگاه‌های نظارتی قیمت اجناس را کاهش دهند
تشریح۱۲بسته دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌
دولت به‌دنبال سهمیه‌بندی بنزین است
منتظر ثبت‌نام جدید سهام عدالت نباشید
تمام مرزها درگیر قاچاق سوخت است
قیمت مسکن تا پایان سال تغییر نمی‌کند
بیشتر
کد خبر: 66764 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - 23:50
آخوندی:

بندر چابهار دروازه اتصال ملت ها است

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی کشورمان بندر چابهار ایران را به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک آن دروازه اتصال ملت ها نامید.

قانون- «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی کشورمان بندر چابهار ایران را به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک آن 'دروازه اتصال ملت ها' نامید.

به گزارش قانون به نقل از ایرنا، آخوندی روز چهارشنبه در سخنانی در سمینار بررسی راهکارهای ارتقای بازاریابی برای بندر چابهار در دهلی نو با اشاره به همکاری میان کشورها گفت: ایران، هند، افغانستان و تمام کشورهای دیگر که علاقه مند به پروژه بندر چابهار هستند باید برای عملیاتی شدن این پروژه با یکدیگر همکاری کنند.
وی افزود: ایران و هند در همکاری خود به سه راهرو اصلی، از جمله کریدور بین المللی شمال-جنوب (INSC) که از هند و ایران عبور کرده و به روسیه می رسد تمرکز کرده اند. اما ما در کنار کریدور بین المللی شمال - جنوب یک کریدور جدید هم معرفی کرده ایم که به سمت غرب و اروپا می رود در حالیکه سومین کریدور ترانزیتی نیز از ایران به سوی شرق رفته و از افغانستان و کشورهای آسیای میانه عبور می کند و به چین می رسد.
آخوندی در خصوص سهم ایران در تکمیل پروژه های ترانزیتی خود گفت: خط آهن آستارا که ایران و آذربایجان را از طریق شمال ایران به یکدیگر متصل می کند تکمیل شده و هفته آینده افتتاح خواهد شد. همچنین ، یک خط راه آهن دیگر از قزوین به رشت در شمال غربی کشور در سه ماهه آینده تکمیل خواهد شد که تا آستارا ادامه خواهد یافت. بنابراین ما یک دسترسی دوطرفه از بنادر خود به غرب و روسیه خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: این پروژه بسیار اهمیت دارد زیرا جنوب آسیا را از طریق ریل آهن به روسیه متصل می کند.
آخوندی با اشاره به تلاش های مشترک برای پیشبرد پروژه های راه آهن و حمل و نقل، سال 2018 را نقطه عطفی در تاریخ همکاری های ایران و هند خواند که آن را از بقیه ادوار متمایز خواهد کرد.
وی گفت با توجه به رشد سریع ایران، حمل و نقل در بخش های جاده و راه آهن بسیار سرعت یافته است اما نکته مهم در حال حاضر این است که چگونه این کریدور تجاری شود.
وزیر راه و شهر سازی ایران با اشاره به نقش مهم بخش های خصوصی ایران و هند در بازاریابی برای بندر چابهار، گفت: مردم هر دو کشور نیز باید برای تجاری سازی و بازاریابی بندر چابهار قدم پیش بگذارند. بخش خصوصی هند نیز باید بر روی ظرفیت گسترده موجود برای همکاری در بخش حمل و نقل دریایی و هوایی ایران تمرکز کند.
وی برای ترغیب همکاری ها میان هند و ایران در بخش های دیگر از جمله انرژی گفت: هند برای استفاده از گاز ایران می تواند یک شرکت مشترک را در ایران احداث کند. دو کشور همچنین می توانند مراکز لجستیکی را در چابهار به منظور کاهش هزینه ها ایجاد کنند. به عنوان مثال تاسیس کارخانه های تولید کود اوره و کود فسفات در ایران که هند به توسعه آن علاقه مند است، می تواند هزینه نهایی تولید این محصولات را کاهش دهد. ما می توانیم این کار را به دو صورت انجام دهیم، یک راه این است که دولت هند از ایران گاز بخرد و تمام مراحل دیگر را در کشور خود تکمیل کند. راه دیگر این است که یک شرکت را در منطقه آزاد یا هر نقطه دیگری از ایران ایجاد کنیم تا هند بتواند بخشی از ارزش افزوده مورد نظر خود را در ایران بدست آورد. بنابراین ما باید بر زنجیره لجستیک نیز تمرکز کنیم.
آخوندی تأکید کرد: ما چابهار را 'دروازه اتصال ملت ها ' نامگذاری کرده ایم. هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی به پیشرفت دست یابد. ما آماده هستیم تا تمام روابط با هند را در سطوح مختلف از جمله سیاسی تا فرهنگی را ارتقاء دهیم.
آخوندی صبح چهارشنبه در راس هیاتی متشکل از معاونان و فعالان بخش خصوصی برای ارتقای همکاری های دوجانبه در حوزه حمل و نقل و در راس آن ایجاد تحول در بازاریابی بندر چابهار وارد دهلی نو شد.
بر اساس توافق امضا شده میان ایران و هند در ماه مه سال گذشته، هند با سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری کنترل دو لنگرگاه در فاز اول بندر چابهار را به عهده دارد.
چابهار به عنوان منطقه راهبردی و با موقعیت عالی جغرافیایی از ظرفیت های سرمایه گذاری، تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و صنعتی بالایی برخوردار است.
این بندر پس از بهره برداری، قابلیت هرگونه عملیات بندری در حوزه های ترمینال کانتینری را برخوردار خواهد بود و علاوه بر ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری هشت ونیم میلیون تن با آماده شدن پسکرانه آن تا 15 میلیون تن ظرفیت ایجاد خواهد شد.
بندر چابهار با برخورداری از مزایا و ظرفیت های بالقوه در مسیر توسعه ترانزیتی قرار دارد و این بندر اقیانوسی به عنوان پل دسترسی به کشورهای آسیای میانه و مستقل مشترک المنافع مورد توجه ترانزیتی و ترانشیپی کشورهای منطقه قرار دارد.
جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در سیستان و بلوچستان از اولویت های دولت است و به همین دلیل ترانزیت محموله 100 هزار تنی کالای کشور هند از طریق بندر چابهار به افغانستان در همین راستاست.
توافقنامه چابهار یکی از نمودهای عینی فصل جدید روابط ایران و هند بر محور توسعه است.
در حال حاضر هند از راه تجاری موجود در این بندر برای حمل و انتقال بیش از 1.1 میلیون تن گندم به افغانستان استفاده می کند. اولین محموله 15 هزار تنی گندم هند در یازده نوامبر امسال (نهم آبان ماه) از بندر کاندلا و از طریق بندر چابهار به زرنج در افغانستان ارسال شد.
این بندر می تواند زمینه دسترسی هند به افغانستان و آسیای میانه بدون نیاز به عبور از پاکستان را برای هند فراهم کند

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.