انتخاب تاریخ:   /  /   
تلگرام قانون آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران خبرخوان فارسی
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
فرار مالیاتی در کشور به چه میزان است؟
اطلاعیه وزارت نفت درباره سانچی و اختلاس
کمیسیون تلفیق استقلال تامین اجتماعی را زیر سوال برد
کلاهبرداری فیشینگ چیست؟
تولید نفت ایران به ۳.۸ میلیون بشکه در روز رسید
احتمال باز شدن جعبه سیاه دو کشتی در هفته آینده
بهارستان نشینان مانع افزایش تعرفه خواهند شد؟!
پلاسكو در برزخ
اختلاف فاحش سطح حقوق وزارت نفتی ها در سطح وزارتخانه
انتقال ربات ارزیاب سانچی به زیر آب
وضعیت جیره‌بندی آب در سال ۹۷
خاطرات یک مهندس دریانوردی از نفتکش سانچی
ثبت سفارش واردات برنج از سر گرفته می‌شود
تأخیر در افتتاح قطعه اول آزادراه تهران ـ شمال
بنزین و گازوئیل گران نمی‌شود
وضعیت ذخایر آبی سدهای تهران در پایان دی ماه
آخرین جزئیات باروری ابر به کمک هواپیماهای سپاه
۵۶۰۰۰ خودرو وارد کشور شد
یارانه نقدی پردرآمدها تعیین تکلیف شد + جزئیات
ابتکارات دولت برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی
تحقیقات درباره سانچی ممکن است سال‌ها طول بکشد
کاهش رشد پایه پولی به 16.3 درصد
ربات ارزیاب سانچی فردا زیرآب می‌رود
عدم اعتقاد وزارت راه و شهرسازی به تولید مسکن
بنزین گران نمی‌شود
پکن از تحقیق و بررسی حادثه کشتی سانچی خبر داد
عدم اعتقاد وزارت راه و شهرسازی به تولید مسکن
قیمت نفت افت کرد
لغو هفت پرواز فرودگاه اهواز
رونق بازار مسکن ترکیه با هجوم افراد خارجی برای خرید خانه!
کاهش نرخ ارز طی دو ماه آینده
آتش کشتی نفتکش را مچاله کرده است
لزوم افزایش آگاهی سازنده‌های قطعات خودرو از موتورهای هیبریدی
۱۶۰۰ کارت بازرگانی مسدود شدند
دلار و سکه رکورد سال را شکستند
سال آینده جهش قیمت مسکن نداریم
مالیات بر ارزش‌افزوده داد مردم را درآورده است
نتایج عملیات جستجوی پیکرها فردا مشخص می‌شود
۲۲ لکه آلودگی نفتی بعد از غرق شدن سانچی
شکایت بانک مرکزی از مؤسسه اروپایی
سانچی روی پهلوی راست، آرام گرفته است
آغاز خرید تضمینی برنج به قیمت ۹۱۰۰ تومان
تداوم معضل کارت‌های بازرگانی
آژیر قرمز در ۹۶ سد کشور به صدا درآمد
روایت زنگنه از دروغ شاخدار درباره سانچی
انتقاد سیف از بزرگنمایی در بازار ارز
احداث ۶۰۰ سد در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی
مصرف بنزین رکورد زد
دلیل هجوم سرمایه گذاران بین المللی به خرید طلا
نرخ ارز در بهمن و اسفند کاهش می‌یابد
بیشتر
کد خبر: 66764 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - 23:50
آخوندی:

بندر چابهار دروازه اتصال ملت ها است

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی کشورمان بندر چابهار ایران را به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک آن دروازه اتصال ملت ها نامید.

قانون- «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی کشورمان بندر چابهار ایران را به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک آن 'دروازه اتصال ملت ها' نامید.

به گزارش قانون به نقل از ایرنا، آخوندی روز چهارشنبه در سخنانی در سمینار بررسی راهکارهای ارتقای بازاریابی برای بندر چابهار در دهلی نو با اشاره به همکاری میان کشورها گفت: ایران، هند، افغانستان و تمام کشورهای دیگر که علاقه مند به پروژه بندر چابهار هستند باید برای عملیاتی شدن این پروژه با یکدیگر همکاری کنند.
وی افزود: ایران و هند در همکاری خود به سه راهرو اصلی، از جمله کریدور بین المللی شمال-جنوب (INSC) که از هند و ایران عبور کرده و به روسیه می رسد تمرکز کرده اند. اما ما در کنار کریدور بین المللی شمال - جنوب یک کریدور جدید هم معرفی کرده ایم که به سمت غرب و اروپا می رود در حالیکه سومین کریدور ترانزیتی نیز از ایران به سوی شرق رفته و از افغانستان و کشورهای آسیای میانه عبور می کند و به چین می رسد.
آخوندی در خصوص سهم ایران در تکمیل پروژه های ترانزیتی خود گفت: خط آهن آستارا که ایران و آذربایجان را از طریق شمال ایران به یکدیگر متصل می کند تکمیل شده و هفته آینده افتتاح خواهد شد. همچنین ، یک خط راه آهن دیگر از قزوین به رشت در شمال غربی کشور در سه ماهه آینده تکمیل خواهد شد که تا آستارا ادامه خواهد یافت. بنابراین ما یک دسترسی دوطرفه از بنادر خود به غرب و روسیه خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: این پروژه بسیار اهمیت دارد زیرا جنوب آسیا را از طریق ریل آهن به روسیه متصل می کند.
آخوندی با اشاره به تلاش های مشترک برای پیشبرد پروژه های راه آهن و حمل و نقل، سال 2018 را نقطه عطفی در تاریخ همکاری های ایران و هند خواند که آن را از بقیه ادوار متمایز خواهد کرد.
وی گفت با توجه به رشد سریع ایران، حمل و نقل در بخش های جاده و راه آهن بسیار سرعت یافته است اما نکته مهم در حال حاضر این است که چگونه این کریدور تجاری شود.
وزیر راه و شهر سازی ایران با اشاره به نقش مهم بخش های خصوصی ایران و هند در بازاریابی برای بندر چابهار، گفت: مردم هر دو کشور نیز باید برای تجاری سازی و بازاریابی بندر چابهار قدم پیش بگذارند. بخش خصوصی هند نیز باید بر روی ظرفیت گسترده موجود برای همکاری در بخش حمل و نقل دریایی و هوایی ایران تمرکز کند.
وی برای ترغیب همکاری ها میان هند و ایران در بخش های دیگر از جمله انرژی گفت: هند برای استفاده از گاز ایران می تواند یک شرکت مشترک را در ایران احداث کند. دو کشور همچنین می توانند مراکز لجستیکی را در چابهار به منظور کاهش هزینه ها ایجاد کنند. به عنوان مثال تاسیس کارخانه های تولید کود اوره و کود فسفات در ایران که هند به توسعه آن علاقه مند است، می تواند هزینه نهایی تولید این محصولات را کاهش دهد. ما می توانیم این کار را به دو صورت انجام دهیم، یک راه این است که دولت هند از ایران گاز بخرد و تمام مراحل دیگر را در کشور خود تکمیل کند. راه دیگر این است که یک شرکت را در منطقه آزاد یا هر نقطه دیگری از ایران ایجاد کنیم تا هند بتواند بخشی از ارزش افزوده مورد نظر خود را در ایران بدست آورد. بنابراین ما باید بر زنجیره لجستیک نیز تمرکز کنیم.
آخوندی تأکید کرد: ما چابهار را 'دروازه اتصال ملت ها ' نامگذاری کرده ایم. هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی به پیشرفت دست یابد. ما آماده هستیم تا تمام روابط با هند را در سطوح مختلف از جمله سیاسی تا فرهنگی را ارتقاء دهیم.
آخوندی صبح چهارشنبه در راس هیاتی متشکل از معاونان و فعالان بخش خصوصی برای ارتقای همکاری های دوجانبه در حوزه حمل و نقل و در راس آن ایجاد تحول در بازاریابی بندر چابهار وارد دهلی نو شد.
بر اساس توافق امضا شده میان ایران و هند در ماه مه سال گذشته، هند با سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری کنترل دو لنگرگاه در فاز اول بندر چابهار را به عهده دارد.
چابهار به عنوان منطقه راهبردی و با موقعیت عالی جغرافیایی از ظرفیت های سرمایه گذاری، تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و صنعتی بالایی برخوردار است.
این بندر پس از بهره برداری، قابلیت هرگونه عملیات بندری در حوزه های ترمینال کانتینری را برخوردار خواهد بود و علاوه بر ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری هشت ونیم میلیون تن با آماده شدن پسکرانه آن تا 15 میلیون تن ظرفیت ایجاد خواهد شد.
بندر چابهار با برخورداری از مزایا و ظرفیت های بالقوه در مسیر توسعه ترانزیتی قرار دارد و این بندر اقیانوسی به عنوان پل دسترسی به کشورهای آسیای میانه و مستقل مشترک المنافع مورد توجه ترانزیتی و ترانشیپی کشورهای منطقه قرار دارد.
جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در سیستان و بلوچستان از اولویت های دولت است و به همین دلیل ترانزیت محموله 100 هزار تنی کالای کشور هند از طریق بندر چابهار به افغانستان در همین راستاست.
توافقنامه چابهار یکی از نمودهای عینی فصل جدید روابط ایران و هند بر محور توسعه است.
در حال حاضر هند از راه تجاری موجود در این بندر برای حمل و انتقال بیش از 1.1 میلیون تن گندم به افغانستان استفاده می کند. اولین محموله 15 هزار تنی گندم هند در یازده نوامبر امسال (نهم آبان ماه) از بندر کاندلا و از طریق بندر چابهار به زرنج در افغانستان ارسال شد.
این بندر می تواند زمینه دسترسی هند به افغانستان و آسیای میانه بدون نیاز به عبور از پاکستان را برای هند فراهم کند

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.