انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
بهترین دیدنی‌های شیراز
چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟
10 هتل نزدیک به فرودگاه بین المللی امام خمینی
شهرت‌طلبی و پشت کردن به جامعه!
نهاد آموزش و بیماری بی عدالتی
بلای توسعه سیمانی!
انتقاد پذیری، رکن اصلی رشد وتعالی در آموزش و پرورش
معیشت پرفشار کارگری
زن بلوچ؛ چهارمین بانوی روستایی برتر جهان
جزييات بدهي و ميراث 52 هزار میلیاردي قالیباف
اپيدمي كلاهبرداري پيامكي !
جزييات منتفي شدن فروش سربازي در سال 98
سونامی تحصیل‌کردگان بی سواد
تلاش براي «فلج نشدن» زندگي
آیناز کودک ربوده شده یا گم شده؟
خطر دخالت دیگران بر روابط
متهمِ طلبکار
اثر مستقیم فرار مالیاتی پزشکان بر بیکاری
دوره گشت ارشاد به سر آمده است
سپندارمذگان روز زن، زمین و مادر
رویکردهای نوین در توسعه پایدار شهری
از قاچاق تا ورود دام‌های مشكوك!
سرگرمی و کسب درآمد به قیمت آزار حیوانات
ازدواج با چه زناني معافيت سربازي در پي دارد؟!
حمایت خانواده از بیمار مبتلا به سرطان
جلسه هاشمی باحناچي درباره اعتبار خطوط ۶ و ۷ مترو
حکایت مصايب رسانه
دستفروشی؛ چالشي پايدار!
گامی دیگر برای مشارکت فرهنگیان
پیش بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
رسيدگي به جريمه‌هاي رانندگي در مراسم 22 بهمن
جزئیات لایحه نرخ کرایه تاکسی سال ۹۸
برج ميلاد و تهدید جانی حدود ۲۲۳۶ نفر
شکایت شهروندان از پزشکان، هر روز بیشتر از دیروز
رکود-تورمی و زنان سرپرست خانوار
عوارض شبهه‌ناك
لزوم عادت دادن بچه ها به رفتار خوب
باروتي در انتظار جرقه
۲۱۳ هزار نفر مقرری بیکاری می‌گیرند!
فیلترینگ، راه‌حلی است که جواب نمی دهد
تخم افکار خود را در کدام زمین می‌افشانید؟
اعتراض به پیمان‌کاری
واکاوی رابطه تلقین‌گرایی و مصرف گرایی
سفیدنمایی ازدواج‌های کدر!
بايد پزشكان را ملزم به نصب كارتخوان كنيم
مدیریت های «دلال پرور»
مردان، قربانیان خاموش تبعيض
ماموریت در درایت ، مدیریت در ظرافت
دوگانه بودن يا نبودن «سگ» !
عذرخواهی، یک توانمندی در زندگی
بیشتر
کد خبر: 70814 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - 15:27

مدارس سمپاد؛ تبعیضی ناروا

عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه در مدارس ترکیب دانش‌آموزان نباید از یک الگوی خاص پیروی کند، وجود مدارس سمپاد را تبعیضی ناروا بین دانش‌آموزان دانست.

قانون- عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه در مدارس ترکیب دانش‌آموزان نباید از یک الگوی خاص پیروی کند، وجود مدارس سمپاد را تبعیضی ناروا بین دانش‌آموزان دانست.
 

به گزارش قانون به نقل از خانه ملت،احد آزادی‌خواه با اشاره به حذف هر نوع آزمون تستی در مدارس ابتدایی کشور، حذف مدارس خاص و ممنوع شدن توزیع کتاب‌های تستی کمک درسی، گفت: در مدارس ترکیب دانش‌آموزان نباید از یک الگوی خاص پیروی کند به این معنا که دانش‌آموزان باید با ضریب هوشی متفاوت در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که در کلاس‌های درس دانش‌آموزان مستعد حضور داشته باشند می‌توانند الگویی برای دیگر دانش‌آموزان شوند تا با تلاش بیشتر خود را ارتقا دهند؛ وجود مدارس سمپاد باعث ایجاد تبعیضی ناروا بین دانش‌آموزان می‌شود.

وی بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در سطوح مختلف علمی انگیزه و رقابت سالمی را بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که به دنبال آن می‌توان منتظر بهبود سطح آموزش و تقویت بنیه علمی مدارس بود؛ در این حالت فرآیند تربیت علمی به صورت خودجوش اتفاق می‌افتد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدارس سمپاد با اجرای آزمون ورودی دانش‌آموزان را گلچین می‌کردند و سایر دانش‌آموزان بدون وجود الگو و فردی که برای آنها انگیزه ایجاد کند در مدارس عادی به تحصیل مشغول بودند.    

آزادی‌خواه در ادامه تاکید کرد: اگرچه ممکن است برخی مخالفت‌ها با این طرح وجود داشته باشد اما حذف مدارس سمپاد اقدامی است که تحقق آن ضروری است؛ ممکن است خانواده‌هایی که امسال برای آزمون ورودی مدارس سمپاد هزینه کرده‌اند با حذف این مدارس متضرر شوند اما برای سال‌های آینده دغدغه پذیرش در مدارس سمپاد از بین می‌رود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شهاب، ادامه داد: دانش‌آموزان تیزهوش در این طرح شناسایی شده و به درستی هدایت می‌شوند اگرچه طرح شهاب برای اجرایی شدن به تقویت نیاز دارد اما با این طرح می‌توان از دانش‌آموزان تیزهوش حمایت کرد که استعداد این دانش آموزان هرز نرود.

وی با بیان اینکه ممکن است آزمون ورودی مدارس سمپاد مطابق با استانداردهای علمی نباشد و برای تشخیص دانش‌آموزانی که به معنای واقعی تیزهوش هستند باید راهکار دیگری تعریف شود، ادامه داد: نمرات و معدل دانش‌آموزان طی دوران تحصیل به عنوان معیاری برای سنجش توانمندی دانش‌آموزان در نظر گرفته شود تا بتوان از طریق آن دانش‌آموز تیزهوش را از سایر متمایز کرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: اگرچه ممکن است مدارس دولتی از نظر مدیریتی در طی سالیان گذشته ضعیف شده باشند اما معلمان می‌توانند با گذراندن دوره‌های ضمن خدمت توانایی خود را به روز کنند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.