انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خدمات ویژه برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور به اعضای خانه کارگر
اخلاق حرفه ای، گم‌شده مهندسی!
مجلس با «سهميه‌بندي بنزين» مخالفت كرد
حداقل دستمزد کارگران باید ۳ میلیون و ۷۵۹ باشد
وعده جذاب دولت براي خانه‌دار كردن پنج دهك جامعه
پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی برخي حقوق‌ها
مشاغل نجات‌بخش
بخش کشاورزی و ضعف رسانه‌ای
مزد بلاتكليف!
ركورد طلايي!
حفظ دارایی در گرو جلوگیری از زیان ساز بودن
سهام ؛ ارزش واقعی یا ذاتی؟
حاشیه ادامه‌دار چک‌ها
رئیس سازمان شیلات ایران برکنار شد
وزارت صادرات یا وزارت بازرگانی
فرصت های صندوق های سرمایه‌گذاری مشترک
رانت اطلاعاتی، مفسده ای که جرم تلقی نمی‌شود
راه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی بسته شد
اشتغال چرمی!
تعيين تكليف برای پیش‌خریدها
سياسي كاري با دستمزد کارگران
بازار نفت در سه ماهه اول ۲۰۱۹ به تعادل می‌رسد
پاسخ به ماجراي ممانعت بانك‌مركزي از كاهش نرخ ارز
پیامک «یارانه شما قطع شد» جعلی است
هشدار نسبت به افزايش تحريم‌هاي آمريكا
سهم نفت در بودجه باید به صفر برسد
بودجه 98 مغایر با احکام برنامه ششم توسعه است
قیمت جهانی طلا کاهش یافت
بازار كساد طلاي سياه
فشارهای کمرشکن، حقوق‌های اندک!
لزوم راه‌اندازي ديپلماسي هوانوردي
سامانه‌های "سرکاری" سازمان تامین اجتماعی و سردرگمي مردم!
معرفي مقصر اصلي وجود تورم
سالانه حدود ۸۰۰ هزار زوج جوان به مسکن جدید نیاز دارند
اقدامی بیات
بحران گوشت‌هاي سلطنتي!
جهنم اجاره ‌نشینی
قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد
كارگران زير ضرب زندگي
وعده‌اي كه وابسته به كمك دولت است
پيشتازي گازي ايران
بازار بي تحرك مسكن
پروازهاي نجومي!
طرح سهمیه‌بندی بنزین مردم را فقیر می‌کند
هشدار يك نماينده مجلس درباره آينده ناخوشايند خودروسازي
ارزش پول ملی یک سوم کاهش یافته است
طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود خواهد کرد
خبرهای خوبی بانك مركزي درباره کسب وکارهای نوپا
وام 25 ميليوني به دانشجويان صنعتي شريف
تزريق نجومي به صنعت خودرو
بیشتر
کد خبر: 73131 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - 16:20

نامی که لو رفت

با وجود تمام حرف و حدیث‌ها درباره سخت بودن اجرای استانداردهای ۸۵ گانه جدید خودروها، سیتروئن C۳ توانست قبل از اجباری شدن این استانداردها آنها را پاس کند.

قانون-با وجود تمام حرف و حدیث‌ها درباره سخت بودن اجرای استانداردهای ۸۵ گانه جدید خودروها، سیتروئن C۳ توانست قبل از اجباری شدن این استانداردها آنها را پاس کند.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، زمزمه‌های افزایش تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری از سال گذشته جدی‌تر شد. سرانجام به دنبال کارشناسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، استانداردهای اجباری خودروهای سواری از ۵۵ به ۸۵ مورد افزایش یافت. طبق آنچه که برنامه‌ریزی شده، مرحله اول اجرای استانداردهای جدید ابتدای دی ماه امسال بود که به دنبال آن تولید برخی خودروهای سواری به دلیل ناتوانی در پاس کردن این استانداردها متوقف شد.

از ابتدای تیر سال آینده هم قرار است مرحله دوم استانداردهای جدید خودرویی اجرا شود و از ابتدای دی ماه سال آینده نیز تعداد استانداردهای اجباری خودرو به ۸۵ مورد افزایش می‌یابد. در این میان تصویب و اعلام استانداردهای جدید خودرویی اعتراض‌های برخی خودروسازان را به دنبال داشت که معتقد بودند که این استانداردها بیش از حد سختگیرانه بوده و حتی برخی از آنها هنوز در کشورهای اروپایی نیز اجباری نشده است و خواستار  تجدیدنظر در تعداد استانداردهای جدید شدند.  

در پاسخ به این انتقادات بود که مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران بر اجرایی شدن استانداردهای جدید تاکید و اظهار کردند که این استانداردها با استانداردهای در حال اجرا در اتحادیه اروپا منطبق بوده و تجدیدنظری بر اجرای آنها صورت نخواهد گرفت. در این میان انجمن خودروسازان ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با اجرای استانداردهای جدید تولید بیش از ۸۰ درصد خودروهای داخلی متوقف خواهد شد.

در چنین اوضاع و احوالی که شک و تردیدها نسبت به توانایی خودروسازان داخلی برای ارتقای کیفیت محصولاتشان و رشد کیفی آنها افزایش یافته بود، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز اعلام کرد که یک خودروی داخلی توانسته تمام ۸۵ استاندارد اجباری جدید را پاس کند که نام آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

تلاش رئیس سازمان ملی استاندارد ایران برای مخفی نگه داشتن نام این خودرو در حالی بود که دقایقی بعد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نام آن را لو داد.

جهرودی در حاشیه مراسم تحویل خودروهای سنگین تجاری سایپا دیزل از فرصت استفاده و اعلام کرد که این خودرو سیتروئن C۳ است که توانسته به عنوان اولین خودروی تولیدی در داخل کشور تمام استانداردهای جدید را پاس کند.

C۳ محصول مشترک تولیدی سایپا با شرکت سیتروئن فرانسه است که تولید آزمایشی آن آغاز شده و اوایل سال آینده به تولید انبوه رسیده و عرضه آن آغاز خواهد شد. در این شرایط به نظر می‌رسد توانایی خودروی C۳ در پاس کردن ۸۵ استاندارد اجباری آن هم حدود یک سال قبل از اجباری شدن اجرای آنها در دی ماه ۱۳۹۷ نشان‌دهنده آن است که خودروسازان داخلی اگر نسبت به از رده خارج کردن تولید خودروهای قدیمی و تولید خودروهای جدی د و به روز جهان اقدام کنند، می‌توانند استانداردهای ۸۵ گانه را نیز پاس کنند و این اقدام یک بازی برد- برد به نفع هم خودروسازان و هم مشتریان خودرو خواهد بود.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.