انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
شیوه اعتراض کسانی که مشمول بسته حمایتی نشده‌اند
برنامه‌هاي جديد براي چابهار
چرا واردات پوشاك ممنوع شد؟!
پيش بيني نرخ تورم تا پايان سال
پايتخت به دنبال سرمايه گذار
یلدای نجومی
جزئیات توزیع بسته حمایتی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان
واکنش وزیر صنعت به افزایش قیمت خودرو
برخی قشرها، توانایی خرید خودرو را دیگر نخواهند داشت
شیرینی تا عید گران نمی‌شود
روایت همتی از دستور رهبری به بانک مرکزی
چه خبر از راه‌اندازی بازار ارز در بورس؟
روند فروش املاک و اموال مآزاد بانک ها کُند است
قاچاق سوخت از کجا و به وسیله چه کسانی انجام می شود؟
خواب سرمایه‌ پوشاک در صرافی‌ها!
اتمام حجت ایران با اوپک
قصوروزارت صمت درتامین لاستیک کامیونداران
بدون سهمیه‌بندی، سال ۹۹ واردکننده می‌شویم
سازوکار بخشودگی جریمه دیرکرد تسهیل میشود؟
وزارت نفت سهمیه گاز مردم را کاهش داده است
نظارتی بر فروش مرغ در خرده فروشی‌ها نمی‌شود
آیا بودجه ۹۸ هم با کسری مواجه می‌شود؟
دلایل شکست ایران از بازار لباسِ ترک‌ها
پیشنهاد بودجه یارانه نقدی سال آینده چقدر است؟
بازار كشش دو شوك را ندارد
تحریم‌ها عامل تاخیر انتقال لوله گاز به سیستان
ترخيص کالاهای انباشته شده در گمرک به قید فوریت
قیر رایگان در کدام بخش‌ها استفاده می‌شود؟
تعلل وزارت راه برای تشکیل سازوکار قیمت مسکن
زمان‌بندی ثبت‌ نام کارت‌ سوخت المثنی لغو شد
مشاغل خانگی راهی برای کوتاه کردن دست دلالان
نوسان اندک دلار در کانال 11 هزار تومان
سایه گرانی چطور از بازار موبایل برداشته می‌شود؟
در تامین مواد اولیه صنایع غذایی مشکل داریم
آیا بودجه ۹۸ هم با کسری مواجه می‌شود؟
۶ راهکار یک نماینده برای ساماندهی بازار خودرو
۱۵ میلیارد یورو گم شد!
چگونه از خودروسازان شکایت کنیم
قاچاق چه بر سر کیفیت بنزین آورد؟
خصوصی‌سازی‌ها به اهلش سپرده نشد
حقوق بگیران ثابت بازندگان اصلی تورم
لایحه بودجه، یکشنبه ۲۵ آذر تقدیم مجلس می‌شود
شعار«یارانه‌ها را چند برابر کنید»‌شرایط رابدترمیکند
واکنش تعزیرات به تخلفات فروشگاه‌های اینترنتی
دلار ۵۷۰۰ تومانی و نفت ۵۴ دلاری برای بودجه ۹۸
ساخت هر متر مسکن چقدر تمام می‌شود؟
بنزین لیتری ۵۰۰۰ تومان شایعه است
تجمع جمعی از سپرده‌گذاران موسسه کاسپین
موافقت اوپک برای کاهش تولید نفت
واکنش نماینده ایران به خروج قطر از اوپك
بیشتر
کد خبر: 73131 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - 16:20

نامی که لو رفت

با وجود تمام حرف و حدیث‌ها درباره سخت بودن اجرای استانداردهای ۸۵ گانه جدید خودروها، سیتروئن C۳ توانست قبل از اجباری شدن این استانداردها آنها را پاس کند.

قانون-با وجود تمام حرف و حدیث‌ها درباره سخت بودن اجرای استانداردهای ۸۵ گانه جدید خودروها، سیتروئن C۳ توانست قبل از اجباری شدن این استانداردها آنها را پاس کند.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، زمزمه‌های افزایش تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری از سال گذشته جدی‌تر شد. سرانجام به دنبال کارشناسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، استانداردهای اجباری خودروهای سواری از ۵۵ به ۸۵ مورد افزایش یافت. طبق آنچه که برنامه‌ریزی شده، مرحله اول اجرای استانداردهای جدید ابتدای دی ماه امسال بود که به دنبال آن تولید برخی خودروهای سواری به دلیل ناتوانی در پاس کردن این استانداردها متوقف شد.

از ابتدای تیر سال آینده هم قرار است مرحله دوم استانداردهای جدید خودرویی اجرا شود و از ابتدای دی ماه سال آینده نیز تعداد استانداردهای اجباری خودرو به ۸۵ مورد افزایش می‌یابد. در این میان تصویب و اعلام استانداردهای جدید خودرویی اعتراض‌های برخی خودروسازان را به دنبال داشت که معتقد بودند که این استانداردها بیش از حد سختگیرانه بوده و حتی برخی از آنها هنوز در کشورهای اروپایی نیز اجباری نشده است و خواستار  تجدیدنظر در تعداد استانداردهای جدید شدند.  

در پاسخ به این انتقادات بود که مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران بر اجرایی شدن استانداردهای جدید تاکید و اظهار کردند که این استانداردها با استانداردهای در حال اجرا در اتحادیه اروپا منطبق بوده و تجدیدنظری بر اجرای آنها صورت نخواهد گرفت. در این میان انجمن خودروسازان ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با اجرای استانداردهای جدید تولید بیش از ۸۰ درصد خودروهای داخلی متوقف خواهد شد.

در چنین اوضاع و احوالی که شک و تردیدها نسبت به توانایی خودروسازان داخلی برای ارتقای کیفیت محصولاتشان و رشد کیفی آنها افزایش یافته بود، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز اعلام کرد که یک خودروی داخلی توانسته تمام ۸۵ استاندارد اجباری جدید را پاس کند که نام آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

تلاش رئیس سازمان ملی استاندارد ایران برای مخفی نگه داشتن نام این خودرو در حالی بود که دقایقی بعد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نام آن را لو داد.

جهرودی در حاشیه مراسم تحویل خودروهای سنگین تجاری سایپا دیزل از فرصت استفاده و اعلام کرد که این خودرو سیتروئن C۳ است که توانسته به عنوان اولین خودروی تولیدی در داخل کشور تمام استانداردهای جدید را پاس کند.

C۳ محصول مشترک تولیدی سایپا با شرکت سیتروئن فرانسه است که تولید آزمایشی آن آغاز شده و اوایل سال آینده به تولید انبوه رسیده و عرضه آن آغاز خواهد شد. در این شرایط به نظر می‌رسد توانایی خودروی C۳ در پاس کردن ۸۵ استاندارد اجباری آن هم حدود یک سال قبل از اجباری شدن اجرای آنها در دی ماه ۱۳۹۷ نشان‌دهنده آن است که خودروسازان داخلی اگر نسبت به از رده خارج کردن تولید خودروهای قدیمی و تولید خودروهای جدی د و به روز جهان اقدام کنند، می‌توانند استانداردهای ۸۵ گانه را نیز پاس کنند و این اقدام یک بازی برد- برد به نفع هم خودروسازان و هم مشتریان خودرو خواهد بود.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.