انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد قانون با اپ «جار» همراه شما آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
اینستاگرام فیلتر می شود؟
ممنوعیت استفاده از اسامی نامفهوم در منوی کافی شاپ ها
قنبری : موضوع بازنشستگی شهردار تهران را با انگیزه‌های سیاسی مطرح می‌کنند
سرویس مدارس استثنایی رایگان ماند
چالش های حوزه سلامت در شرایط تحریم
۱۱ توصیه برای پیشگیری از سرطان
بارش باران در محورهای شمالی کشور
ارسال پیامک اطلاعات لحظه‌ای اردو‌ها به والدین
خطر ابتلا به بیماری‌های ویروسی با قمه‌زنی
ایرلاین‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نمی‌کنند
چه کسانی از نظر سازمان سنجش مشکوک هستند؟
۸ علت مهاجرت جمعیت در سال گذشته
تذکر جدی شهردار تهران درباره نصب بنر حاشیه ساز
فعالیت تکایا و حسینیه‌ها پس از نیمه‌شب با مجوز
زباله سلامت مردم گیلان را به خطر انداخته است
وزارت نفت چند دلار به مترو پایتخت می پردازد؟
نظر پلیس درمورد تغییر ساعات کاری ادارات
اعلام 7 منطقه برای دریافت گواهی کسر خدمت ایثارگران نیروی زمینی ارتش
وضعیت تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور مشخص شد
تعطیلات زمستانی مدارس امسال اجرایی نمی‌شود
نامه شهردار به شورا درباره برج ـ باغ‌ها
نامه‌ به وزیر کشور درباره وضعیت شهردارتهران
۴۰ مدیر بازنشسته از شهرداری می‌روند
کمبود لوازم معمولی پزشکی برای کنترل عفونت در بیماستان‌ها
نتایج آزمون ارشد دانشگاه آزاد فردا اعلام می‌شود
لوازم نجومي
پاسخ وزیر علوم به منتقدان تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور
راه‌اندازی سامانه رصد برای نظارت بر قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان
اعلام شرایط کسری خدمت مشمولان کارشناسی ارشد و بالاتر
تفاوت دستمزدِ کارگران ایرانی‌ و عراقی
نمی‌دانیم افرادی که در شهرداری سکوت کرده‌اند، چه در سر دارند
اعلام شرایط جدید انتقال دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌های داخلی
مذاکره؛ راهکار مساله آب میان ایران و افغانستان
به رسـم زندگی
صندلي‌ها ي جانبازسـاز
برنامه‌های وزارت کار برای اشتغال
#وقت_خداحافظي
چشم طمع سودجويان همچنان به‌دنبال جنگل هاي شمال
شهردار تهران می ماند/ نیازی به استفساریه از مجلس نیست
درخواست شورا برای افزایش سهم زنان در برنامه سوم توسعه
حوزه زنان در مدیریت شهری تحت الشعاع مشکلات اجتماعی و فرهنگی قرار گرفته است/ جامعه برای پست های مدیریتی هنوز پذیرای زنان نیست
بیماری در تعطیلات ممنوع !
علت عدم برگزاری دور سوم مذاکرات در تبریز
ویزای اربعین ریالی می‌شود
علل خون‌دماغ شدن و راه‌های درمان و پیشگیری
بازداشت ۳ گردشگر خارجی حین اعمال خلاف شرع
مرغ باز هم ارزان شد
۷ استان در معرض سوءتغذیه شدید
نام بلوار شهرداری به قیصر امین‌پور تغییر می‌کند
اُفت ۴۰ درصدی خرید ساندویچ
بیشتر
کد خبر: 76012 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱/۳۰ - 19:05

خودرو کالای ایرانی نیست

آمار متوفیان سوانح تصادف در سال 95 نشان می‌دهد، بیشترین تلفات مربوط به پراید و پس از آن به پژو، سمند و پیکان است، به گونه ای که 22 هزار و 376 تن در تصادف خودروهای پراید کشته شدند و این وضعیت در سال 96 نیز ادامه پیدا کرده است.

قانون-آمار متوفیان سوانح تصادف در سال 95 نشان می‌دهد، بیشترین تلفات مربوط به پراید و پس از آن به پژو، سمند و پیکان است، به گونه ای که 22 هزار و 376 تن در تصادف خودروهای پراید کشته شدند و این وضعیت در سال 96 نیز ادامه پیدا کرده است.

بار دیگر امروز موضوع واردات خودرو و همچنین ماجرای تعرفه های سنگین واردات این محصول در مجلس از سوی نمایندگان مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش قانون به نقل از  تابناک؛ بهرام پارسایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، با انتقاد از وضعیت صنعت خودروی داخلی کشور گفت:‌ صنعت عقب‌مانده و ناتوان خودرو در کشور ـ که می‌توان از آن به عنوان داعش آهنین و ارابه‌های مرگ یاد کرد ـ صنعتی است که آمار و ارقام نشان می‌دهد، هیچ توجیهی برای حمایت از آن وجود ندارد.

امسال، سال حمایت از کالای ایرانی است، اما کالایی که کرامت و حرمت انسانی را نگه دارد. جان ایرانی، مهمتر از کالای ایرانی است.

آمار متوفیان سوانح تصادف در سال 95 نشان می‌دهد، بیشترین تلفات مربوط به پراید و پس از آن به پژو، سمند و پیکان است، به گونه ای که 22 هزار و 376 تن در تصادف خودروهای پراید کشته شدند و این وضعیت در سال 96 نیز ادامه پیدا کرده است.

وی در ادامه نطق خود گفت: رهبر معظم انقلاب بر مرغوبیت کالای ایرانی تأکید دارند و تأکید ایشان بر مرغوبیت کالا بیشتر از خود کالای ایرانی است.

قیمت تمام‌شده خودروهای وارداتی به مراتب بالاتر از قیمت آنها با محاسبه عوارض گمرکی‌شان است. آیا این تعرفه است یا جریمه ملت؟ آیا ملت محکوم به استفاده از خودروی بی‌کیفیت داخلی هستند، یا اگر بخواهند از خودروی خارجی استفاده کنند، باید جریمه استفاده از خودروی خارجی را پرداخت کنند؟

همچنین در این زمینه عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: دو موضوع در این زمینه مطرح است: نخست اینکه کیفیت تولید خودروی ما، محل ابهام اساسی قرار گرفته است. هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان، تولیدکننده خودرو هستند، ولی خودرویی که تولید می کنند، محصول خودشان نیست، بلکه صنعت را وارد کرده و پس از آن شروع به تولید یک نوع خودرو می کنند.

وی گفت: یکی از راهکارهای ما این است که بتوانیم این صنعت را وارد کشور کنیم و با همین خودروسازهای داخلی در یک فضای مشارکتی و در یک برنامه منظم ضمن انتقال تکنولوژی ساخت خودرو، به توانمندی تولید هم برسیم. حسن آن این است که یک خودرو با کیفیت و ارزان داشته باشیم و در کنار آن نیروهای کاری که الان داریم و خیلی ها را نگران کرده است، حفظ کنیم.

این نماینده در ادامه یادآور شد: بر پایه برنامه پنجم، سالیانه باید 10 درصد از میزان تلفات جاده ای کاسته می شد؛ به عبارت دیگر، باید در شش سال گذشته، 60 درصد از تلفات جاده ای ما کم می شد، حال آنکه در سال شروع برنامه، چیزی حدود 16000 کشته جاده ای داشتیم و هم اکنون به 17000 تن رسیده است. در واقع رقم چندان تغییری نکرده است؛ بنابراین، اگر ما بتوانیم این تغییرات را ایجاد کنیم و خودروهای تولید خود را با استفاده از تکنولوژی روز ارتقا دهیم، میزان تلفات جاده ای به شدت کاهش خواهد یافت.

این نماینده مجلس گفت: البته انتقال تکنولوژی به کشور شرط لازم است، ولی شرط کافی نیست. باید خودرویی که تولید می شود، توان رقابت ـ هم از لحاظ کیفیت و هم قیمت ـ با تولیدات جهانی را داشته باشد. ما نمی توانیم تکنولوژی را وارد کنیم، اما قیمت ها همچنان قیمتی باشد که خودمان می خواهیم بفروشم. اگر می خواهیم بر صادرات تمرکز داشته باشیم، بهتر است روی کالاهای کاملا ایرانی تمرکز کنیم.

به اعتقاد من، اساسا خودرو، کالای ایرانی نیست. کالای ایرانی، فرش ایرانی و صنایعی است که متعلق به ماست؛ بنابراین، ما هنوز در خصوص خودرو به این مرحله که ادعا داشته باشیم، نرسیده ایم.

اگر ما می توانیم روی کالاهایی که متعلق به ما نیست، سرمایه گذاری کنیم، می توانیم با انتقال تکنولوژی این کار را انجام دهیم و تنها راه آن نیز ایجاد فضای رقابت بعد از انتقال تکنولوژی است.

وی همچنین ادامه داد: البته در مورد تعرفه هم حرف های زیادی برای گفتن داریم. هم اکنون تعرفه های ما تعرفه های عادلانه ای نسبت به میانگین خارجی نیستند. همین چند وقت پیش، در یک فضای رانتی و باز شدن آنی ثبت سفارش و محدودیت های ایجاد شده در این کار، یکباره قیمت ها را در برخی از موارد چندین برابر افزایش دادند که این هیچ همخوانی با سیاست های پولی ما نداشت. من تعجب می کنم چرا کسی به این موضوع ورود نکرده است؟! فروش چند برابر قیمت خودرو در بازار باید توسط تعزیرات حکومتی بررسی می شد و همه نهادهای نظارتی باید به این موضوع ورود می کردند.

وی در پایان گفت: گاهی برخی گمان می کنند با اخذ گمرک بالا، در حق مردم لطف کرده اند، ولی به اعتقاد من، ارزش پولی خود را با دست خود پایین می آوریم؛ به عبارت دیگر، خودرویی که ارزش آن (آ) ریال است و ما آن را با قیمت (آ)+ (آ) ریال به جامعه می فروشیم، ما به همان میزان ارزش پول خود را کم می کنیم.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.