انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
انتظاردو ساله برای دریافت لایحه منع خشونت علیه زنان
انفجار مین در شوش باعث قطع پای یک نوجوان شد
۲۰۰ هزار تومان به حساب چه کسانی واریز شد؟
شواهد بیشتر از ارتباط چاقی با مرگ زودرس
راهکارهای ساده‌ تقویت حافظه
چرا خون بندناف نوزاد اهمیت دارد؟
تذکر درباره کمبود توالت در تهران
جزئیات جلسه دیروز کمیته مزد
سه مقصر اصلی تصادف خودروی مرحوم نوربخش
استیضاح وزیر علوم با 100 امضا کلید خورد
148هزار دانش‌آموز معلول داریم
آخرین آمار ایدز در ایران و جهان
در زمان مصرف آنتی بیوتیک چه غذاهایی بخوریم
مدارس خشتی و گلی برچیده می شود
ترس از آبرو باعث کتمان مساله تجاوز نشود
آموزش پرورش مخالفتی با مدارس سمپاد ندارد
ششمین معدن طلای خوسف شناسایی شد
چرایی گرایش زنان به موادمخدر
سواد "سلامت" ایرانیان چقدر است؟
«کلایی» شهردار مشهد مقدس شد
هیچ دارویی از فهرست بیمه خارج نشده است
حشره‌ای که بلای جان نیمی از مردم کرمان شده
تبدیل مدارس دولتی به هیأت امنایی ممنوع شد
کنکور حذف نمی‌شود
ناگفته‌های طاها غفاری برنده دو میدانی
سقف و کف دریافتی فرهنگیان اعلام شد
كام تلخ نيشكرکاران
خودکشی یک دانش آموز از طبقه سوم مدرسه
پلیس درمورد معاینه فنی باز هم کوتاه آمد
حناچی سرپرست شهرداری تهران شد
بازنشستگان نمی توانند اعاده به خدمت شوند
ابهام درباره زمان اجرای قانون بازنشستگی
طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد شد
حریق گسترده در بازار مولوی
۶ کشور متقاضی لارودرمانی در ایران شدند
کِی آب بنوشیم؟
امیدواریم حکم حناچی صادر شود
راه‌اندازی سامانه کنترل و کاهش طلاق «تصمیم»
اقدامات انجام شده برای قربانیان اسیدپاشی
صادرات شریان اصلی تولید است
محسنی بندپی سرپرست تأمین اجتماعی شد
هشدار پلیس در مورد استعلام بسته حمایتی دولت
تکانه‌های ویرانگر تورم، استخوان خرد می‌کند
محل کار بیشتر معلولان مناسب‌سازی نمی‌شود
واکنش وزارت ورزش به ماجرای نوازندگان رشتی
۴۰ درصد کارمندان «زن» هستند
حکم شهردار جدید اوایل هفته آینده صادر می‌شود
۸۰ درصد آلودگی هوای تهران به‌خاطر خودروها است
باید و نبایدهای زندگی خوابگاهی
واکنش شهرداری تهران به انتشار فیلمی از حناچی
بیشتر
کد خبر: 76138 | تاریخ : ۱۳۹۷/۲/۱ - 12:10
طرح جدید ترافیک ۹۷ عادلانه نیست
اسماعیل دوستی:

طرح جدید ترافیک ۹۷ عادلانه نیست

طرح جدید ترافیک ۹۷ عادلانه نیست و این در حالی است که طرح جدید ترافیک تهران نه برای خود شهرداری مشخص و واضح است و نه شورای شهر و نه برای مردم.

قانون- عضو سابق عضو سابق شورای شهر تهران گفت: طرح جدید ترافیک ۹۷ عادلانه نیست و این در حالی است که طرح جدید ترافیک تهران نه برای خود شهرداری مشخص و واضح است و نه شورای شهر و نه برای مردم. بنده تعجب می‌کنم که چرا فرمانداری تهران این طرح را تایید کرده است. گفت: طرح جدید ترافیک ۹۷ عادلانه نیست و این در حالی است که طرح جدید ترافیک تهران نه برای خود شهرداری مشخص و واضح است و نه شورای شهر و نه برای مردم. بنده تعجب می‌کنم که چرا فرمانداری تهران این طرح را تایید کرده است.

 

به گزارش قانون به نقل از تسنیم، عضو سابق شورای شهر تهران گفت: طرح جدید ترافیک ۹۷ عادلانه نیست و این در حالی است که طرح جدید ترافیک تهران نه برای خود شهرداری مشخص و واضح است و نه شورای شهر و نه برای مردم. بنده تعجب می‌کنم که چرا فرمانداری تهران این طرح را تایید کرده است.


اسماعیل دوستی عضو سابق شورای شهر تهران،اظهار کرد: طرح جدید ترافیک تهران نه برای خود شهرداری مشخص و واضح است و نه شورای شهر و نه برای مردم. بنده تعجب می‌کنم که چرا فرمانداری تهران این طرح را تایید کرده است. این طرح، طرحی کاملا مبهم است که شکل دقیق اجرایی ندارد و مشخص نیست که هدف از ارائه آن چیست. معلوم هم نیست که هدف از این طرح کنترل ترافیک، کسب درآمد است یا مبارزه با آلودگی هوا و یا مورد دیگر. این طرح ایام خاصی را در نظر نگرفته است و به نظر من اجرای آن هم با مشکل همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: از نظر بنده این طرح اجرایی نیست و اگر هم که اجرایی باشد، خیلی سخت است که از سوی شهروندان و طراحان این طرح قابل قبول نخواهد بود. می‌توان گفت: مدیریت آقای پورسید آقایی در این رابطه جای سؤال و تردید دارد، چرا که پرونده این طرح که قرار بود اسفند ماه بسته شود، هنوز مشخص نشده است. البته طرح قبلی ترافیک هم نمی‌توان گفت که طرحی کامل و بی نقض بوده و کاملا عادلانه بوده است، اما قطعا این طرح جدید عادلانه نیست. در طرح قبلی هم اشتباهات و اشکالاتی به چشم می‌خورد که در اجرا هم به درستی اجرایی نشده بود. اما طرح فعلی اصلا عدالت مدار نیست و البته اجرایی هم نیست. اساساً مشکل اصلی این طرح، مسئله ترافیک است و شاید اصلا به موضوع عادلانه بودن هم در آن توجهی نشده باشد. در واقع مشکلی که الان در تهران داریم، مشکل آلودگی و ترافیک تهران است نه عدالت ترافیکی؛ بنابراین باید کاری کرد که این محدوده‌های طرح ترافیک شامل محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک به درستی اجراشود و برای مردم هم قابل فهم باشد.

دوستی با اشاره به مدیریت سابق طرح و مقایسه آن با مدیریت جدید گفت: مدیر سابق طرح ترافیک تهران جناب اقای حسینی بسیار آگاه و با دانش بودند و با ما در کمیسیون عمران مدت‌ها همکاری داشتند و طی چهار سال هم آن طرح بسیار عملیاتی‌تر از این طرح بود و می‌توانستیم در آن اصلاحاتی ایجاد کرده و مشکلاتش را برطرف کنیم و دوباره اجرا کنیم و نه اینکه آن طرح را به طور کامل کنار بگذاریم و طرح جدیدی ارائه دهیم که قابل فهم هم نباشد. این طرح جدید ترافیک که در نظر دارد همه مردم به شکلی از آن استفاده کنند اگر براساس محور درآمد تهیه شده باشد، هیچ تاثیری بر آلودگی هوای شهر تهران نخواهد داشت و نمی‌تواند به کاهش آن کمکی کند.

دوستی در پایان گفت: در نهایت اینکه به نظر من این طرح به هیچ وجه عملیاتی نیست و باید درباره آن تجدید نظری جدی صورت گیرد. همچنان که مشاهده می‌شود طرح علیرغم مدت زمانی که برای اجرایی شدن در نظر گرفته بود، هنوز به اجرا در نیامده است. قرار بود پرونده طرح در اسفند ماه بسته شود، ولی هنوز با گذشت یک ماه خبری از آن نیست و مشخص نیست تکلیف نهایی آن چه شده است. بنده پیش بینی می‌کنم این طرح با این جزئیات قابلیت اجرایی شدن نداشته باشد و اگر قرار است اجرایی ش. ود باید اصلاحات و تغییراتی در آن صورت گیرد.
عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.