انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خدمات ویژه برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور به اعضای خانه کارگر
اخلاق حرفه ای، گم‌شده مهندسی!
مجلس با «سهميه‌بندي بنزين» مخالفت كرد
حداقل دستمزد کارگران باید ۳ میلیون و ۷۵۹ باشد
وعده جذاب دولت براي خانه‌دار كردن پنج دهك جامعه
پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی برخي حقوق‌ها
مشاغل نجات‌بخش
بخش کشاورزی و ضعف رسانه‌ای
مزد بلاتكليف!
ركورد طلايي!
حفظ دارایی در گرو جلوگیری از زیان ساز بودن
سهام ؛ ارزش واقعی یا ذاتی؟
حاشیه ادامه‌دار چک‌ها
رئیس سازمان شیلات ایران برکنار شد
وزارت صادرات یا وزارت بازرگانی
فرصت های صندوق های سرمایه‌گذاری مشترک
رانت اطلاعاتی، مفسده ای که جرم تلقی نمی‌شود
راه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی بسته شد
اشتغال چرمی!
تعيين تكليف برای پیش‌خریدها
سياسي كاري با دستمزد کارگران
بازار نفت در سه ماهه اول ۲۰۱۹ به تعادل می‌رسد
پاسخ به ماجراي ممانعت بانك‌مركزي از كاهش نرخ ارز
پیامک «یارانه شما قطع شد» جعلی است
هشدار نسبت به افزايش تحريم‌هاي آمريكا
سهم نفت در بودجه باید به صفر برسد
بودجه 98 مغایر با احکام برنامه ششم توسعه است
قیمت جهانی طلا کاهش یافت
بازار كساد طلاي سياه
فشارهای کمرشکن، حقوق‌های اندک!
لزوم راه‌اندازي ديپلماسي هوانوردي
سامانه‌های "سرکاری" سازمان تامین اجتماعی و سردرگمي مردم!
معرفي مقصر اصلي وجود تورم
سالانه حدود ۸۰۰ هزار زوج جوان به مسکن جدید نیاز دارند
اقدامی بیات
بحران گوشت‌هاي سلطنتي!
جهنم اجاره ‌نشینی
قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد
كارگران زير ضرب زندگي
وعده‌اي كه وابسته به كمك دولت است
پيشتازي گازي ايران
بازار بي تحرك مسكن
پروازهاي نجومي!
طرح سهمیه‌بندی بنزین مردم را فقیر می‌کند
هشدار يك نماينده مجلس درباره آينده ناخوشايند خودروسازي
ارزش پول ملی یک سوم کاهش یافته است
طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود خواهد کرد
خبرهای خوبی بانك مركزي درباره کسب وکارهای نوپا
وام 25 ميليوني به دانشجويان صنعتي شريف
تزريق نجومي به صنعت خودرو
بیشتر
کد خبر: 77361 | تاریخ : ۱۳۹۷/۲/۱۴ - 13:50
هیچ نقص فنی در هواپیمای ATR نیافتیم
سازمان هواپیمایی:

هیچ نقص فنی در هواپیمای ATR نیافتیم

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی با اشاره به تکمیل عملیات بررسی سانحه هواپیمای ATR تهران-یاسوج و تقدیم گزارش نهایی به دادستان پرونده، گفت: در این گزارش علت اصلی وقوع سانحه و عوامل کمکی وقوع سانحه مشخص شد.

قانون- مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی با اشاره به تکمیل عملیات بررسی سانحه هواپیمای ATR تهران-یاسوج و تقدیم گزارش نهایی به دادستان پرونده، گفت: در این گزارش علت اصلی وقوع سانحه و عوامل کمکی وقوع سانحه مشخص شد.

 

به گزارش قانون به نقل از فارس، حسن رضایی‌فر با اشاره به پایان یافتن عملیات بررسی عوامل وقوع سانحه هواپیمای ATR مسیر تهران ـ. یاسوج مربوط به شرکت هواپیمایی آسمان، اظهار داشت: بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیما در کشور فرانسه به پایان رسید و گروه‌های ۱۱‌گانه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری نیز گزارش نهایی خود را آماده کردند، همه اطلاعات ترکیب و گزارش نهایی آماده شد.


 فرانسوی‌ها برای رفع اختلاف بررسی سانحه به ایران آمدند

وی ادامه داد: ضرورت داشت که از کشور فرانسه به عنوان کشور سازنده این هواپیما نیز دعوت می‌شد تا در اختلافات کوچکی که در برخی موضوعات بررسی سانحه وجود داشت به اجماع برسیم، فرانسوی‌ها هم تحلیل‌های جداگانه‌ای داشتند بنابراین تیم فرانسوی به ایران آمد و در دو روز کاری جلساتی برگزار شد.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی با تأکید بر اینکه همه این جلسات با فرانسوی‌ها با حضور نهاد‌های نظارتی برگزار شد، بیان کرد: توافقاتی با کشور فرانسه انجام شد و گزارش نهایی به سرانجام رسید.

 گزارش نهایی سانحه ATR تحویل بازپرس پرونده شد

رضایی‌فر اظهار داشت: گزارش نهایی سانحه ATR تحویل بازپرس پرونده شد، زیرا قوه قضائیه تأکید داشت به دلیل لزوم شناسایی مقصران وقوع این سانحه و وجود روند قضایی، گزارش نهایی باید تحویل بازپرس پرونده شود و بنابراین قوه قضائیه موضوع تشخیص مقصران این سانحه را انجام می‌دهد.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه مشخص کردن مجرمان و مقصران سانحه را بر عهده ندارد بلکه علت وقوع سانحه را برای جلوگیری و پیشگیری از سوانح بعدی بررسی و منتشر می‌کند.

رضایی‌فر ادامه داد: این پرونده سانحه، اولین پرونده‌ای است که در کنار پرونده قضایی آن جلو می‌رود؛ به نظر بازپرس پرونده این فرآیند، فرآیندی قضایی است و اگر اطلاعات وقوع سانحه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شود شاید قوه قضائیه در تعیین مقصر اصلی محدود شود و اگر موضوعی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شود ممکن است قوه قضائیه در تعیین مقصر با مشکل مواجه شود.

قوه قضائیه مقصران وقوع سانحه ATR را معرفی می‌کند

وی اظهار داشت: میزان تقصیر افراد در وقوع یک سانحه بر عهده قوه قضائیه خواهد بود که آن‌ها هم تأکید داشتند فعلاً این گزارش در رسانه‌ها و برای عموم منتشر نشود، زیرا پرونده روند قضایی دارد بنابر این قوه قضائیه مقصر یا مقصران این وقوع این سانحه را معرفی می‌کند.

یخ‌زدگی هواپیما هنگام سانحه رد شد

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی درباره گزارشی که پیش از این در مورد یخ‌زدگی هواپیما از سوی برخی نهاد‌ها غیر از سازمان هواپیمایی منتشر شده بود، توضیح داد: یکی از مسائلی که با کشور فرانسه در این سانحه اختلاف داشتیم موضوع یخ‌زدگی بود، ماهواره‌های هواشناسی کشور فرانسه بحث یخ‌زدگی شدید را در آن شرایط هوایی وقوع سانحه مطرح کرده بودند در حالی که هواشناسی ایران شرایط یخ‌زدگی متوسط را اعلام کرده بود؛ بنابر این تحلیل‌های کارشناسی انجام شد تا این اختلاف بین ما و فرانسوی‌ها در این حوزه رفع شود البته این اختلاف به طور کامل رفع نشد و فرانسوی‌ها فرصت بیشتری از ما خواستند، زیرا آن‌ها اطلاعات طراحی هواپیما را دارند و اعلام کردند که ما راندمان سطوح پروازی هواپیما را بررسی می‌کنیم و نتیجه قطعی را اعلام خواهیم کرد، اما به نظر می‌رسد که یخ‌زدگی علت وقوع این سانحه نبوده است.

تصمیم‌گیری درباره نحوه اطلاع‌رسانی گزارش سانحه در جلسه ۱۶ اردیبهشت

رضایی‌فر ادامه داد: روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت جلسه‌ای با دادستان کل کشور درباره این گزارش نهایی خواهیم داشت و آنجا تصمیم‌گیری می‌شود که لحظه گزارش و خبررسانی به مردم درباره علت وقوع این سانحه چگونه باشد؛ تصمیم‌گیری در این حوزه با قوه قضائیه است و در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

هواپیمای سانحه دیده نقص فنی نداشت

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی با تأکید بر اینکه ما هیچ مشکل فنی در این هواپیمای سانحه دیده پیدا نکردیم، ادامه داد: علل وقوع هر سانحه‌ای می‌تواند خطای خلبان، شرایط آب و هوایی، نقص فنی یا سایر عوامل باشد، اما ما هیچ نقص فنی در هواپیما پیدا نکردیم.

وی ادامه داد: ما در گزارش خود، علت اصلی وقوع سانحه و عوامل کمکی برای وقوع سانحه را اعلام کرده‌ایم؛ ۶ عامل کمکی برای وقوع عامل اصلی بروز سانحه از زوایای مختلف بررسی و معرفی شد و اطلاعات تخصصی به قاضی پرونده داده شده است.

اعلام رسمی گزارش سانحه به مردم تا دو هفته آینده

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی ادامه داد: پس از صدور مجوز از سوی قوه قضائیه پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا دو هفته آینده گزارش نهایی وقوع سانحه برای مردم نیز منتشر شود.

هواپیمای ATR۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز ۳۷۰۴ صبح روز ۲۹ بهمن‌ماه ۹۶ از فرودگاه مهرآباد به مقصد یاسوج پرواز کرد؛ این هواپیما در در ۱۴ مایلی فرودگاه یاسوج و روی ارتفاعات دنا از رادار حذف و مکالمات خلبان و برج قطع شد؛ پس از آن بود که اعلام شد این هواپیما با کوه دنا برخورد کرده است؛ این هواپیما حامل ۶۰ مسافر و ۶ خدمه و امنیت پرواز بود که همه در این سانحه جان باختند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.