انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
شهرت‌طلبی و پشت کردن به جامعه!
نهاد آموزش و بیماری بی عدالتی
بلای توسعه سیمانی!
انتقاد پذیری، رکن اصلی رشد وتعالی در آموزش و پرورش
معیشت پرفشار کارگری
زن بلوچ؛ چهارمین بانوی روستایی برتر جهان
جزييات بدهي و ميراث 52 هزار میلیاردي قالیباف
اپيدمي كلاهبرداري پيامكي !
جزييات منتفي شدن فروش سربازي در سال 98
سونامی تحصیل‌کردگان بی سواد
تلاش براي «فلج نشدن» زندگي
آیناز کودک ربوده شده یا گم شده؟
خطر دخالت دیگران بر روابط
متهمِ طلبکار
اثر مستقیم فرار مالیاتی پزشکان بر بیکاری
دوره گشت ارشاد به سر آمده است
سپندارمذگان روز زن، زمین و مادر
رویکردهای نوین در توسعه پایدار شهری
از قاچاق تا ورود دام‌های مشكوك!
سرگرمی و کسب درآمد به قیمت آزار حیوانات
ازدواج با چه زناني معافيت سربازي در پي دارد؟!
حمایت خانواده از بیمار مبتلا به سرطان
جلسه هاشمی باحناچي درباره اعتبار خطوط ۶ و ۷ مترو
حکایت مصايب رسانه
دستفروشی؛ چالشي پايدار!
گامی دیگر برای مشارکت فرهنگیان
پیش بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
رسيدگي به جريمه‌هاي رانندگي در مراسم 22 بهمن
جزئیات لایحه نرخ کرایه تاکسی سال ۹۸
برج ميلاد و تهدید جانی حدود ۲۲۳۶ نفر
شکایت شهروندان از پزشکان، هر روز بیشتر از دیروز
رکود-تورمی و زنان سرپرست خانوار
عوارض شبهه‌ناك
لزوم عادت دادن بچه ها به رفتار خوب
باروتي در انتظار جرقه
۲۱۳ هزار نفر مقرری بیکاری می‌گیرند!
فیلترینگ، راه‌حلی است که جواب نمی دهد
تخم افکار خود را در کدام زمین می‌افشانید؟
اعتراض به پیمان‌کاری
واکاوی رابطه تلقین‌گرایی و مصرف گرایی
سفیدنمایی ازدواج‌های کدر!
بايد پزشكان را ملزم به نصب كارتخوان كنيم
مدیریت های «دلال پرور»
مردان، قربانیان خاموش تبعيض
ماموریت در درایت ، مدیریت در ظرافت
دوگانه بودن يا نبودن «سگ» !
عذرخواهی، یک توانمندی در زندگی
تبعیض مثبت به نفع زنان
تولید پریشانی با بیمه شخص ثالث
منتهی‌الیه سمت چپ
بیشتر
کد خبر: 78551 | تاریخ : ۱۳۹۷/۲/۲۷ - 08:55
نوسازی ۲۰۲ هزار دستگاه انواع ناوگان فرسوده

نوسازی ۲۰۲ هزار دستگاه انواع ناوگان فرسوده

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در راستای نوسازی ناوگان فرسوده هم از محل اعتبارات سازمان راهداری و هم از محل محاسبه مابه‌التفاوت قیمت سوخت نوسازی انواع ناوگان کامیونی، مینی‌بوسی و اتوبوسی انجام می‌شود.

قانون- صدرالله بمانا امروز در مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس بابت نوسازی ناوگان مینی‌بوسی اظهارداشت: از سال ۷۹ نوسازی ناوگان فرسوده در سازمان راهداری آغاز شد.


به گزارش قانون به نقل از فارس، اولویت در بخش مسافری، اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری بود، اما در بخش مینی‌بوسی کار چندانی انجام نشد.

وی ادامه داد: ۵۷ هزار دستگاه مینی‌بوس در کشور داریم که به سن اسقاط رسیده‌اند؛ سن متوسط آن‌ها ۲۴.۸ سال است که باید ۱۰ سال باشد.

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در بخش سواری کرایه متوسط سن ناوگان ۱۲ سال و در بخش اتوبوس ۱۰ سال و در بخش کامیونی متوسط ۱۶ سال است.

بمانا ادامه داد: نوسازی ناوگان در دو قالب در سازمان راهداری اجرا می‌شود اول آنکه منابع سازمان به ناوگان فرسوده مسافری اختصاص می‌دهد و از این محل نوسازی انجام می‌شود؛ به دستور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این بخش هم سازمان منابع مناسبی را بابت نوسازی مینی‌بوس‌ها اختصاص داده است و هم اینکه در گام بعد سواری‌ها با اتوبوس‌ها نیز نوسازی می‌شوند.

بمانا ادامه داد: نوسازی کامیون‌ها با همکاری شرکت نفت و سازنده‌ها انجام می‌شود ۹ قرارداد منعقد کرده‌ایم تا ۱۸ هزار دستگاه از طرح ۶۵ هزار دستگاهی نوسازی شود.

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: طرح دیگر طرح کلید به کلید یا همان ریاست جمهوری است که ۲۱۵ هزار دستگاه ناوگان فرسوده در بخش باری و مسافری نوسازی می‌شود که منابع آن بیش از ۱۰ میلیارد دلار و از محل صرفه‌جویی سوخت است.

بمانا اظهارداشت: ناوگان فرسوده مشکل بزرگی برای کشور ایجاد کرده است و امیدواریم سازمان راهداری در این حوزه به دستاورد‌های مطلوبی برسد.

وی بیان کرد: در طرح نوسازی مینی‌بوس‌ها، مینی‌بوس با قیمت ۱۴۵ و ۲۰۵ میلیون تومانی است که ۸۰ درصد قیمت آن تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد و ۲۰ درصد آورده متقاضی است.

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: طرحی که ما ارائه داده‌ایم این است که از سال ۹۴ کامیون‌های بالای سن ۳۵ سال از ناوگان خارج شوند که ۶۵ هزار دستگاه ناوگان فرسوده با ظرفیت بالای ۱۰ تن داریم که از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت تامین مالی انجام می‌شود.

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: برای کشنده‌ها تسهیلات تا ۳۲۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد ارائه می‌شود. این کامیون‌ها حدود ۵۰ درصد کمتر کاهش مصرف سوخت دارند و همین مابه‌التفاوت مصرف سوخت محاسبه شده و به عنوان تسهیلات در نظر گرفته می‌شوند.

وی بیان کرد: تا قبل از این، نوسانات ارز در قیمت کامیون‌ها تا حدود ۴۷۰ میلیون تومان بود که با نوسانات ارز متفاوت شده است.

وی گفت: از محل طرح کلید به کلید ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان نوسازی می‌شود.
عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.