انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
نمی‌توان دور مدرسه حصار کشید که آسیب‌ها وارد نشوند
تهیه ظروف پلاستیکی با ماده سمی و شیمیایی
انتقاد زنان ازدستورالعمل ترویج زایمان طبیعی
استان هايي كه بیشترین رشوه رادریافت کرده اند!
هشدار درباره مصرف نوشیدنی های الکلی
اعلام نرخ جدید تاکسیهای درون شهری و آژانش تلفنی
ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان به دولت
چگونگی اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان
فروش کبابی اندام حرام گوسفند!
«خودروهای لوکس متخلف» تحت‌نظر پلیس هستند
افشاني هم مثل نجفي پيگير باشد
در رابطه با وضعیت شهردار، منتظر نظر وزیر کشوریم
ترخیص 27 مجروح حمله تروریستی
وزیر علوم به دستور افراد دیگری عمل می کند
ترافیک سنگین در بزرگراههای تهران
مکمل های تقلبی در عضلات جوانان
وام ۵۰ میلیونی دانش‌آموزی با چه ساز و کاری تعلق می‌گیرد؟
ضرورت حمایت از دانش‌آموزان افاغنه
پذیرش ۱۶۴ دختر فراری ۱۱ تا ۱۶ ساله در تهران
ورود «اضافه تدریس» معلمان به احکام حقوقی
لنز تماسی عامل یک نوع عفونت چشمی خطرناک
رابطه متقابل کمال‌جویی و سقوط در تک فرزندان
دليل سرطاني شدن چشم و تیروئید
کمتر از ۵۰ درصد ارز دارو را داده اند
اعزام رئیس سازمان اورژانس کشور به اهواز
2 نفراز پرسنل صدا و سیمای خوزستان مجروح شدند
دانشگاه آزاد قانونمند عمل نکرد
پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه‌ها ازخرده فروشان
برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌هادر مدارس؛۱۱ مهرم
دستور وزیر بهداشت برای درمان مصدومان حمله اهواز
مشارکتهای مردمی یا اجباریِ كارگران به مدارس
ساعت ها را یک ساعت به عقب بکشید
بهبودیافتگان طلوع بی‌نشان‌ها از «معجزه تاسوعا» گفتند
پیشنهاد نمایندگان برای تعطیلی روز زن
شناور شدن ساعات کاری کارمندان در دو هفته اول مهرماه
ساعت حرکت قطارها و اتوبوس‌ها تغییر نمی‌کند
علت اصلی خالی بودن کلاس‎های اول مهر از معلم
طرح "خانه خبرنگار" در قالب لایحه تهران 1400
توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان کم بضاعت
علت خروج دانشجویان خارجی از ایران
بررسی تاثیر ۲۰ درصدی معدل درکنکوردرمجلس
نوسازی بافت های فرسوده دغدغه اصلی دولت
تکذیب تاخیر در شروع سال تحصیلی در کرمانشاه
تغییر ساعت تاثیری در زمان پروازها ندارد
دستمزد کارگران در شرایط کنونی باید شناور شود
مغفول ماندن گردشگری ورزشی علیرغم تمامی ظرفیت ها
بارش‌ باران و مه گرفتگی در محورهای شمالی
حادثه خونین رانندگی در البرز
ساعت رسمی کشور فرداشب تغییر می‌کند
کمبود۸۰ هزار معلم برای مهرماه امسال
بیشتر
کد خبر: 79328 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۶ - 09:05
درخواست وزارت بهداشت از شهرداری

درخواست وزارت بهداشت از شهرداری

لازم است که مسئولان شهری این موضوع را از طریق یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران ارزیابی کنند تا اثرات مثبت و منفی آن بر سلامت مشخص شود.

قانون- سرپرست گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه که طرح ترافیک جدید پیوست سلامت ندارد، گفت: لازم است که مسئولان شهری این موضوع را از طریق یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران ارزیابی کنند تا اثرات مثبت و منفی آن بر سلامت مشخص شود.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، دکتر عباس شاهسونی با اشاره به تدوین نشدن پیوست سلامت برای طرح ترافیک در تهران، اظهار کرد: در تمام دنیا پیش از اجرای طرح‌های مختلف به خصوص حمل و نقل که تاثیر زیادی بر سلامت شهروندان دارند، پیوست سلامت در نظر گرفته می‌شود. متاسفانه اجرای طرح ترافیک جدید در شورای سلامت و امنیت غذایی استان تهران مطرح نشده است و جا دارد مسئولان شهری این موضوع را از طریق یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران ارزیابی کنند تا اثرات مثبت و منفی آن بر سلامت مشخص شود.

وی ادامه داد: جزئیات این طرح برای نظر خواهی به وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان اعلام نشده است و بنابراین این موضوع جزو نواقص طرح است. اگر پیوست سلامت تدوین شود، می‌توان با اعداد و ارقام تاثیر آن را بر آلودگی هوا اعلام کرد تا بهترین مدل طرح اجرا شود.

شاهسونی ادامه داد: از طرفی نیز در بیشتر روزهای یک ماه اخیر شاهد بارندگی و وزش باد در تهران بودیم و بر همین اساس نمی‌توان سلامت هوا را به اجرای طرح ترافیک نسبت داد. اگر این طرح در زمستان بررسی شود، آن زمان می‌توان گفت که این طرح در کاهش آلودگی هوا موثر بوده یا خیر.

سرپرست گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: هر چند مبنای دریافت طرح ترافیک، معاینه فنی است، اما هرکسی که پول داشته باشد وارد طرح می‌شود و به این ترتیب طبعا میزان تردد افزایش پیدا می‌کند. به دنبال این افزایش تردد نیز ترافیک و آلودگی هوا افزایش می‌یابد. نمی‌توان در کلانشهری مانند تهران طرحی را اجرا کرد و بعد ببینیم که سلامت مردم به خطر افتاده است یا خیر. قبل از اجرای طرح باید به فکر سلامت مردم باشیم و تبعات آن را در نظر بگیریم.

شاهسونی، معاینه فنی صحیح و تعداد مجوز محدود را از عوامل موثر بودن طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوای کلانشهری چون تهران دانست و گفت: ما اعلام کردیم که این طرح نیاز به ارزیابی اثرات بهداشتی و پیوست سلامت دارد، اما اقدامی انجام نشد. آلودگی هوا در تهران ارتباط زیادی با تردد خودروها دارد؛ به همین دلیل اگر معاینه فنی داشته باشند، سطح آلودگی نیز کاهش می‌یابد. اگر تعداد خودروی بیشتری صرف اینکه معاینه فنی دارند، مجوز ورود به محدوده طرح را دریافت کنند و طرح بیشتری صادر شود، طبیعی است که ترافیک و آلودگی هوا و صوتی را به دنبال دارد.

وی همچنین اضافه کرد: ممنوعیت فروش طرح ترافیک یکی از مصوباتی بود که در زمان شرایط اضطراری آلودگی هوای تهران اجرا می‌شد. قبلا در تهران روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار طرح ترافیک به فروش می‌رسید. روزهایی که فروش طرح ممنوع می‌شد با توجه به اینکه میزان تردد خودروها کاهش می‌یافت، شاهد کاهش آلودگی هوا بودیم. از طرفی نیز در تهران ۳هزار اتوبوس فرسوده دیزلی وجود دارد و طبق قانون شهرداری از دو سال پیش ملزم شده است که خودروهای عمومی دیزلی را به فیلتر دوده مجهز کند، اما این فیلتر فقط روی ۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده نصب شد که تاثیری در کاهش آلودگی هوا نداشت.

سرپرست گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: طبق آنچه شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرده است، اتوبوس‌های دیزلی فرسوده ۱۱ درصد در آلودگی هوا در تهران موثر هستند. طرح خوبی در دولت یازدهم برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوه اجرا شد، اما هنوز هم تاکسی‌های فرسوده زیادی در سطح شهر تردد می‌کنند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.