انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
انتظاردو ساله برای دریافت لایحه منع خشونت علیه زنان
انفجار مین در شوش باعث قطع پای یک نوجوان شد
۲۰۰ هزار تومان به حساب چه کسانی واریز شد؟
شواهد بیشتر از ارتباط چاقی با مرگ زودرس
راهکارهای ساده‌ تقویت حافظه
چرا خون بندناف نوزاد اهمیت دارد؟
تذکر درباره کمبود توالت در تهران
جزئیات جلسه دیروز کمیته مزد
سه مقصر اصلی تصادف خودروی مرحوم نوربخش
استیضاح وزیر علوم با 100 امضا کلید خورد
148هزار دانش‌آموز معلول داریم
آخرین آمار ایدز در ایران و جهان
در زمان مصرف آنتی بیوتیک چه غذاهایی بخوریم
مدارس خشتی و گلی برچیده می شود
ترس از آبرو باعث کتمان مساله تجاوز نشود
آموزش پرورش مخالفتی با مدارس سمپاد ندارد
ششمین معدن طلای خوسف شناسایی شد
چرایی گرایش زنان به موادمخدر
سواد "سلامت" ایرانیان چقدر است؟
«کلایی» شهردار مشهد مقدس شد
هیچ دارویی از فهرست بیمه خارج نشده است
حشره‌ای که بلای جان نیمی از مردم کرمان شده
تبدیل مدارس دولتی به هیأت امنایی ممنوع شد
کنکور حذف نمی‌شود
ناگفته‌های طاها غفاری برنده دو میدانی
سقف و کف دریافتی فرهنگیان اعلام شد
كام تلخ نيشكرکاران
خودکشی یک دانش آموز از طبقه سوم مدرسه
پلیس درمورد معاینه فنی باز هم کوتاه آمد
حناچی سرپرست شهرداری تهران شد
بازنشستگان نمی توانند اعاده به خدمت شوند
ابهام درباره زمان اجرای قانون بازنشستگی
طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد شد
حریق گسترده در بازار مولوی
۶ کشور متقاضی لارودرمانی در ایران شدند
کِی آب بنوشیم؟
امیدواریم حکم حناچی صادر شود
راه‌اندازی سامانه کنترل و کاهش طلاق «تصمیم»
اقدامات انجام شده برای قربانیان اسیدپاشی
صادرات شریان اصلی تولید است
محسنی بندپی سرپرست تأمین اجتماعی شد
هشدار پلیس در مورد استعلام بسته حمایتی دولت
تکانه‌های ویرانگر تورم، استخوان خرد می‌کند
محل کار بیشتر معلولان مناسب‌سازی نمی‌شود
واکنش وزارت ورزش به ماجرای نوازندگان رشتی
۴۰ درصد کارمندان «زن» هستند
حکم شهردار جدید اوایل هفته آینده صادر می‌شود
۸۰ درصد آلودگی هوای تهران به‌خاطر خودروها است
باید و نبایدهای زندگی خوابگاهی
واکنش شهرداری تهران به انتشار فیلمی از حناچی
بیشتر
کد خبر: 79328 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۶ - 09:05
درخواست وزارت بهداشت از شهرداری

درخواست وزارت بهداشت از شهرداری

لازم است که مسئولان شهری این موضوع را از طریق یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران ارزیابی کنند تا اثرات مثبت و منفی آن بر سلامت مشخص شود.

قانون- سرپرست گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه که طرح ترافیک جدید پیوست سلامت ندارد، گفت: لازم است که مسئولان شهری این موضوع را از طریق یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران ارزیابی کنند تا اثرات مثبت و منفی آن بر سلامت مشخص شود.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، دکتر عباس شاهسونی با اشاره به تدوین نشدن پیوست سلامت برای طرح ترافیک در تهران، اظهار کرد: در تمام دنیا پیش از اجرای طرح‌های مختلف به خصوص حمل و نقل که تاثیر زیادی بر سلامت شهروندان دارند، پیوست سلامت در نظر گرفته می‌شود. متاسفانه اجرای طرح ترافیک جدید در شورای سلامت و امنیت غذایی استان تهران مطرح نشده است و جا دارد مسئولان شهری این موضوع را از طریق یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران ارزیابی کنند تا اثرات مثبت و منفی آن بر سلامت مشخص شود.

وی ادامه داد: جزئیات این طرح برای نظر خواهی به وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان اعلام نشده است و بنابراین این موضوع جزو نواقص طرح است. اگر پیوست سلامت تدوین شود، می‌توان با اعداد و ارقام تاثیر آن را بر آلودگی هوا اعلام کرد تا بهترین مدل طرح اجرا شود.

شاهسونی ادامه داد: از طرفی نیز در بیشتر روزهای یک ماه اخیر شاهد بارندگی و وزش باد در تهران بودیم و بر همین اساس نمی‌توان سلامت هوا را به اجرای طرح ترافیک نسبت داد. اگر این طرح در زمستان بررسی شود، آن زمان می‌توان گفت که این طرح در کاهش آلودگی هوا موثر بوده یا خیر.

سرپرست گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: هر چند مبنای دریافت طرح ترافیک، معاینه فنی است، اما هرکسی که پول داشته باشد وارد طرح می‌شود و به این ترتیب طبعا میزان تردد افزایش پیدا می‌کند. به دنبال این افزایش تردد نیز ترافیک و آلودگی هوا افزایش می‌یابد. نمی‌توان در کلانشهری مانند تهران طرحی را اجرا کرد و بعد ببینیم که سلامت مردم به خطر افتاده است یا خیر. قبل از اجرای طرح باید به فکر سلامت مردم باشیم و تبعات آن را در نظر بگیریم.

شاهسونی، معاینه فنی صحیح و تعداد مجوز محدود را از عوامل موثر بودن طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوای کلانشهری چون تهران دانست و گفت: ما اعلام کردیم که این طرح نیاز به ارزیابی اثرات بهداشتی و پیوست سلامت دارد، اما اقدامی انجام نشد. آلودگی هوا در تهران ارتباط زیادی با تردد خودروها دارد؛ به همین دلیل اگر معاینه فنی داشته باشند، سطح آلودگی نیز کاهش می‌یابد. اگر تعداد خودروی بیشتری صرف اینکه معاینه فنی دارند، مجوز ورود به محدوده طرح را دریافت کنند و طرح بیشتری صادر شود، طبیعی است که ترافیک و آلودگی هوا و صوتی را به دنبال دارد.

وی همچنین اضافه کرد: ممنوعیت فروش طرح ترافیک یکی از مصوباتی بود که در زمان شرایط اضطراری آلودگی هوای تهران اجرا می‌شد. قبلا در تهران روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار طرح ترافیک به فروش می‌رسید. روزهایی که فروش طرح ممنوع می‌شد با توجه به اینکه میزان تردد خودروها کاهش می‌یافت، شاهد کاهش آلودگی هوا بودیم. از طرفی نیز در تهران ۳هزار اتوبوس فرسوده دیزلی وجود دارد و طبق قانون شهرداری از دو سال پیش ملزم شده است که خودروهای عمومی دیزلی را به فیلتر دوده مجهز کند، اما این فیلتر فقط روی ۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده نصب شد که تاثیری در کاهش آلودگی هوا نداشت.

سرپرست گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: طبق آنچه شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرده است، اتوبوس‌های دیزلی فرسوده ۱۱ درصد در آلودگی هوا در تهران موثر هستند. طرح خوبی در دولت یازدهم برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوه اجرا شد، اما هنوز هم تاکسی‌های فرسوده زیادی در سطح شهر تردد می‌کنند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.