انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
علم و فن آوری
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
مجوز فعالیت رسمی تماشاخونه صادر شد
تعامل موثر استارت‌آپ‌ها و روابط عمومی استراتژیک
هر آن‌چه که باید درباره رشته ادیولوژی بدانیم
فصل ارتباط داغ آسیاتک ادامه دارد
اپلیکیشن آسیاتک به‌روزرسانی شد
مدیریت مصرف اینترنت با بسته های جدید اینترنت آسیاتک
اثربخشی کارگروه افزایش رضایت مشترکین در آسیاتک
آسیاتک در الکامپ 98 از تلفن‌های Toll-Free رونمایی کرد
تخفیف های میلیونی آسیاتک در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ
مدیریت منابع انسانی در شرکت‌های IT متفاوت‌تر و پیچیده‌تر از تمام کسب و کارهاست
امکان انتخاب و خرید خطوط تلفن رند آسیاتل فراهم شد
آغاز کمپین "عیدانه سازمانی" برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور
آسیاتک موفق به دریافت گواهینامهISO 20000 شد
تحول در مدل همکاری مخابرات و شرکت های FCP نتیجه ایجاد تغییرات ساختاری در کارنامه ۱ سال گذشته مخابرات ایران
کمپین زمستانه آسیاتک، "هیجان یک انتخاب"
هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا با 3+17جایزه جذاب آسیاتکی
تمام فعالیت‌های تلگرامی مجرمانه نیست
سفر انسان به مریخ هیچ نفعی برای جامعه علمی دنیا ندارد
مادر تلسکوپ هابل درگذشت
عصبانيت كاربرها از اينستاگرام
سیستم جدیدی برای مقابله با دانشمندان مجرم
بشر تلاش ۵۰ میلیون ساله طبیعت برای بقا را بی اثر کرد
مرغ، ساختار بیوسفر زمین را بهم ریخته است!
تجربه نزدیک به مرگ خيال یا واقعیت
چرا بعد از گریه کردن احساس خوبی پیدا می‌کنیم
ارسال خاکستر افراد فوت شده به فضا
استفاده از اولتراسونیک برای تشخیص اثر انگشت در گلکسی اس10
سودآوری 40 میلیون دلاری تسلا برای استرالیا
ابداع یک ربات خزنده‌ با توانایی "اسکیت" روی یخ
هوش مصنوعی در برابر حقوق بشر!
مشاهده پدیده همنشینی ماه و کیوان
وقتی ربات‌ها بچه به دنیا می‌آورند!
اسلحه لیزری که هدف را درکسری ازثانیه نابودمیکند
پایش ماهواره ای «کشند سرخ» در خلیج فارس
نخستین قایق الکتریکی تندرو دنیا ساخته شد
تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»
سیاره‌ای با اتمسفری مملو از هلیوم کشف شد
تشکیل کارگروه برای نظارت بر توسعه دولت الکترونیک
گوشی‌های آزادشده به چه کسی می‌رسد؟
جزئیات برگزاری هفته دیجیتال در ایران
مات کننده رنگ نانویی تولید شد
کشف نورون‌های مسؤول تشخیص خطاهای انسانی
مرکزی که با حکم رهبر تاسیس شد
محققان کشور خودروهای معمولی را برقی می کنند
ستاره دنباله دارسبز رنگ ودرخشان ازکنارزمین میگذرد
کاغذ حساس به گرما ابداع شد
مدیر ارشد «هوآوی» بازداشت شد
پردازنده هوش مصنوعی قدرت گوشیها راسه برابرمیکند
ایجاد زیست‌بوم نوآوری در حوزه آب و انرژی ضروری است
سیستم عامل جایگزین اندروید با آیفون سازگار است
بیشتر
کد خبر: 79795 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۱۱ - 14:30
آخرین اخبار از رجیستری گوشی‌های موبایل

آخرین اخبار از رجیستری گوشی‌های موبایل

پروژه رجیستری موبایل مستلزم هماهنگی‌های وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و معدن و تجارت (صمت)، گمرک و بسیاری از سازمان‌های دیگر است و با وجودی که برای مبارزه با قاچاق پیگیری‌شده اما اجرای آن به طول انجامیده است.

قانون- پروژه رجیستری موبایل مستلزم هماهنگی‌های وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و معدن و تجارت (صمت)، گمرک و بسیاری از سازمان‌های دیگر است و با وجودی که برای مبارزه با قاچاق پیگیری‌شده اما اجرای آن به طول انجامیده است.

به گزارش ایسنا، چندین ماه از اجرای رجیستری می‌گذرد و در این مدت مسائلی از جمله انتقال مالکیت گوشی رجیسترشده، رجیستری گوشی مسافران، خرید گوشی و نحوه آگاهی از اصالت گوشی و از این قبیل موضوعات مطرح شده است. با وجود این همچنان ممکن است کاربران با مشکلاتی مواجه شوند که نیازمند پیگیری باشد.

با اجرای طرح رجیستری (ثبت شماره گوشی‌های همراه) و مشمول شدن تمامی برندهای گوشی از ابتدای اردیبهشت‌ماه، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. در اطلاعیه‌ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز درباره اجرای آخرین مرحله طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) آمده است تمامی گوشی‌هایی که پیامک مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی دریافت کرده‌اند، ۳۱ روز مهلت استفاده داشته و پس از آن از شبکه سرویس نخواهند گرفت.

خریداران تجهیزات سیم‌کارت‌خور باید هنگام خرید، سریال دستگاه مورد نظر را به سامانه همتا اعلام و از رجیستر بودن آن اطمینان حاصل کنند؛ برای استعلام قانونی و یا غیرقانونی بودن روند واردات هر گوشی لازم است با استعلام کد ۱۵ رقمی (IMEI) که روی گوشی و همچنین با شماره‌گیری *۴# مشاهده می‌شود، اصالت گوشی را بررسی و پس از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام کنند.

رجیستری با چه چالش‌هایی روبه‌روست؟

اگر گوشی خود را قبل از تاریخ‌های اعلام‌شده روشن نکرده‌ باشید، طبق قوانین قطع سرویس خواهد شد. البته اگر مدعی روشن بودن گوشی قبل از تاریخ‌های اعلامی برای برندهای مشمول طرح هستید، می توانید برای پیگیری، موضوع را به مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ و یا به آدرس ایمیل سامانه‌ی همتا اعلام کنید. همچنین جهت هرگونه سوال و حل مشکلات مربوط به طرح رجیستری می‌توانید با مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل کنید.

درصورتی که گوشی خود را از خارج از کشور خریداری کرده‌اید، یک ماه مهلت دارید در سایت گمرک اقدام به ورود اطلاعات و حقوق و عوارض گمرکی کرده، رسید آن را پرینت گرفته و در سایت سامانه همتا در بخش مسافری ثبت و به آدرس همتا ایمیل کنید. درصورت وصل نشدن گوشی پس از دو الی سه روز، مشکل خود را با مرکز تماس طرح ۰۹۶۳۶۶ و یا به آدرس ایمیل همتا مطرح کنید.

اگر جزو مسافرانی هستید که می‌خواهید از سیم‌کارت‌های داخلی استفاده کره و به همین منظور، حقوق و عوارض گمرکی گوشی مسافری خود را پرداخت کرده‌اید اما گوشی همچنان قطع سرویس است، تصویر رسید خود را در سایت همتا در بخش مسافری ثبت و همچنین با شرح موضوع به آدرس ایمیل همتا ارسال کنید.

همچنین اگر گوشی مستعمل خود را بنا به هر دلیلی در فروشگاه‌های خارج از کشور تعمیر یا تعویض کرده‌اید که منجر به تغییر IMEI گوشی شده است و پیامکی از سامانه همتا مبنی بر قطع سرویس دریافت کرده‌اید یا قطع سرویس شده‌اید،IMEI  گوشی قبلی وIMEI  گوشی جدید به همراه نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراهی که در گوشی استفاده می‌شود را به همراه کلیه مستندات و با شرح موضوع به آدرس ایمیل همتا  بفرستید.

البته وظیفه رجیستر کردن دستگاه‌های موبایلی که در فروشگاه هستند، برعهده فروشنده است. به همین دلیل خریداران باید هنگام مراجعه به فروشگاه و خرید گوشی، از فروشنده فاکتور بگیرند تا درصورت بروز مشکل به مراجع مربوط مراجعه کنند؛ بنابراین اگر از مغازه و یا فروشگاهی در ایران گوشی خریداری کرده و از سامانه همتا پیامکی مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی و قطع سرویس دریافت کرده‌ و یا قطع سرویس شده‌اید، باید گوشی را به فروشنده بازگردانید و هزینه خود را دریافت کنید. درصورت هرگونه مشکل با فروشنده، نیز می‌توانید با سازمان‌های مربوطه موضوع را پیگیری کنید.

وزارت صمت؛ پاسخ‌گوی مشکلات رجیستری

در این راستا حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر مشمولیت تمامی برندهای گوشی همراه در پروژه‌ی رجیستری اظهار کرد: پس از مشمول رجیستری شدن همه‌ی طرح‌ها، عموما شکایاتی سمت ما نمی‌آید. رجیستری کانتکت سنتر (مرکز امور مشتریان) دارد که شکایات از این طریق و از وزارت صمت بررسی می‌شود، چون بیشتر شکایات مرتبط به بازار است و مرتبط با بحث فنی نیست.

البته از آنجا که وزارت ارتباطات و رگولاتوری به نحوی مسوول هماهنگی‌های انجام‌شده برای تکمیل پروژه رجیستری بوده، ممکن است شکایاتی نیز به این سازمان مطرح شود و البته تهمیداتی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است. جوشقانی در این باره گفت: بعضا ممکن است شکایاتی نیز سمت وزارت ارتباطات و رگولاتوری بیاید، زیرا ما مسئول هماهنگی بودیم، اما ما هم به موضوع را به وزارت صمت ارجاع می‌دهیم تا در کانتکت سنتر و یا روی سامانه همتا مشکلات خود را حل کنند.

در نهایت با گذشت چندین ماه از اجرای رجیستری که در وهله اول در راستای مبارزه با قاچاق اجرایی شده است تا از درآمدهای غیرقانونی و خلاف منفعت دولت جلوگیری کند، کاربران نیز می‌توانند از این طرح بهره گرفته و از طرف مقابل در صورت بروز مشکل، به سامانه‌ همتا مراجعه کرده و مشکل خود را حل کنند؛ در غیر این صورت شما می‌توانید مشکلاتی که با اجرای رجیستری برایتان ایجاد شده و حتی با مراجعه به سامانه همتا هم حل نشده است، با ایسنا در میان بگذارید.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.