انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
دستگیری 300 تن به اتهام احتکار اقلام بهداشتی و ضدعفونی
ممنوعیت برگزاری اردوهای درسی و نوروزی مدارس
بسیج امکانات شهرداری‌ها برای مقابله با شیوع کرونا
تعداد تلفات ویروس کرونا در کشور به ۳۵۴ نفر رسید
جمعیت پنهان مبتلایان HIV در روستاها
کارتون
کارتون
برگزاری اولین عهدواره منطقه ای پیشرفت در گلستان
دشواري زندگي مردانه زنان در جامعه
طغیان آنفلوآنزا با مرگ 17 نفر
دستان گرم برای شب سرد میانه
بهترین دیدنی‌های شیراز
چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟
10 هتل نزدیک به فرودگاه بین المللی امام خمینی
تبعات ترور شهروندان در اینستاگرام
پایان یک عمر بی‌هویتی
شهرت‌طلبی و پشت کردن به جامعه!
نهاد آموزش و بیماری بی عدالتی
بلای توسعه سیمانی!
انتقاد پذیری، رکن اصلی رشد وتعالی در آموزش و پرورش
معیشت پرفشار کارگری
زن بلوچ؛ چهارمین بانوی روستایی برتر جهان
جزييات بدهي و ميراث 52 هزار میلیاردي قالیباف
اپيدمي كلاهبرداري پيامكي !
جزييات منتفي شدن فروش سربازي در سال 98
سونامی تحصیل‌کردگان بی سواد
تلاش براي «فلج نشدن» زندگي
آیناز کودک ربوده شده یا گم شده؟
خطر دخالت دیگران بر روابط
متهمِ طلبکار
اثر مستقیم فرار مالیاتی پزشکان بر بیکاری
دوره گشت ارشاد به سر آمده است
سپندارمذگان روز زن، زمین و مادر
رویکردهای نوین در توسعه پایدار شهری
از قاچاق تا ورود دام‌های مشكوك!
سرگرمی و کسب درآمد به قیمت آزار حیوانات
ازدواج با چه زناني معافيت سربازي در پي دارد؟!
حمایت خانواده از بیمار مبتلا به سرطان
جلسه هاشمی باحناچي درباره اعتبار خطوط ۶ و ۷ مترو
حکایت مصايب رسانه
دستفروشی؛ چالشي پايدار!
گامی دیگر برای مشارکت فرهنگیان
پیش بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
رسيدگي به جريمه‌هاي رانندگي در مراسم 22 بهمن
جزئیات لایحه نرخ کرایه تاکسی سال ۹۸
برج ميلاد و تهدید جانی حدود ۲۲۳۶ نفر
شکایت شهروندان از پزشکان، هر روز بیشتر از دیروز
رکود-تورمی و زنان سرپرست خانوار
عوارض شبهه‌ناك
لزوم عادت دادن بچه ها به رفتار خوب
بیشتر
کد خبر: 80700 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۲۷ - 08:54
مداخله مجلس در روند جذب نیرو در آموزش وپرورش

مداخله مجلس در روند جذب نیرو در آموزش وپرورش

معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در اجرای سند تحول بنیادین نباید دچار شتابزدگی شد و باید با آرامش کار کارشناسی انجام گیرد و همه ابعاد قضیه بررسی شود تا تعلل و شتابزدگی در کار وجود نداشته باشد.

قانون- معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در اجرای سند تحول بنیادین نباید دچار شتابزدگی شد و باید با آرامش کار کارشناسی انجام گیرد و همه ابعاد قضیه بررسی شود تا تعلل و شتابزدگی در کار وجود نداشته باشد.

 

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در اجرای سند تحول بنیادین نباید دچار شتابزدگی شد و باید با آرامش کار کارشناسی انجام گیرد و همه ابعاد قضیه بررسی شود تا تعلل و شتابزدگی در کار وجود نداشته باشد.

احمد عابدینی درباره اجرای سند تحول بنیادین و موانع پیش رو، اظهار کرد: علل موفقیت یا عدم توفیق در اجرای سند، بسیار متنوع و متفاوت است. بدون تردید برخی زیرساخت‌ها باید در اجرای سند آماده شود که بعضی از این زیرساخت‌ها در اختیار آموزش و پرورش است و بعضی از موضوعات نیز باید با همکاری دستگاه‌های دیگر انجام شود.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از این زیرساخت‌ها تامین اعتبارات است که این مهم مستلزم هماهنگی با نهاد‌های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی است. همچنین نیروی انسانی یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش است. اساسا هماهنگی با سازمان امور استخدامی انرژی زیادی می‌برد تا مجوز‌های لازم برای استخدام صادر شود.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش با تصریح بر اینکه سند تحول بنیادین باید در آموزش و پرورش کاملا پذیرفته و نهادینه شود، عنوان کرد: در کنار این موضوع مراجع تصمیم‌گیر نیز باید با آموزش و پرورش همراهی کنند، زیرا مدیریت و ساماندهی منابع انسانی بسیار اثرگذار است.

وی افزود: در اجرای سند تحول بنیادین نباید دچار شتابزدگی شد و باید با آرامش کار کارشناسی انجام گیرد و همه ابعاد قضیه بررسی شود تا تعلل و شتابزدگی در کار وجود نداشته باشد. برخی از اقداماتی که در آموزش و پرورش صورت گرفته با روح حاکم بر سند همخوانی نداشته است یعنی گاهی اوقات، سلایق افراد و مسئولان به نام سند اجرا شده است.

عابدینی با ذکر مثالی ادامه داد: یکی از ایراداتی که به آموزش و پرورش می‌گیرند ساختار ۶، ۳، ۳ است که بر اساس سلایق و تصمیمات مدیران است و بخشی از سند نیست. ریشه همه مشکلات و مسائل و همچنین مبدا آغاز تحول نیروی انسانی است یعنی امکان ندارد تحول توسط فردی که به تحول باور ندارد اتفاق بیافتد. اشکال این است که برخی مواقع کسانی پرچم‌دار تحول می‌شوند که باور و توانایی اجرای آن را ندارند.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش در پایان به روند استخدام و جذب نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: مداخله مجلس به عنوان یک مرجع قانون گذاری در استخدام و تعیین نوع افرادی که باید وارد آموزش و پرورش شوند کاملا دخالت در کار اجرایی و کند کردن روند است. زمانی بوده که مجلس ۷۰ هزار نیرو بدون هیچ آموزشی را به آموزش و پرورش تحمیل کرده است و به این شکل، این افراد به مدت ۳۰ سال بر سرنوشت فرزندان ما مسلط می‌شوند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.