انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
148هزار دانش‌آموز معلول داریم
آخرین آمار ایدز در ایران و جهان
در زمان مصرف آنتی بیوتیک چه غذاهایی بخوریم
مدارس خشتی و گلی برچیده می شود
ترس از آبرو باعث کتمان مساله تجاوز نشود
آموزش پرورش مخالفتی با مدارس سمپاد ندارد
ششمین معدن طلای خوسف شناسایی شد
چرایی گرایش زنان به موادمخدر
سواد "سلامت" ایرانیان چقدر است؟
«کلایی» شهردار مشهد مقدس شد
هیچ دارویی از فهرست بیمه خارج نشده است
حشره‌ای که بلای جان نیمی از مردم کرمان شده
تبدیل مدارس دولتی به هیأت امنایی ممنوع شد
کنکور حذف نمی‌شود
ناگفته‌های طاها غفاری برنده دو میدانی
سقف و کف دریافتی فرهنگیان اعلام شد
كام تلخ نيشكرکاران
خودکشی یک دانش آموز از طبقه سوم مدرسه
پلیس درمورد معاینه فنی باز هم کوتاه آمد
حناچی سرپرست شهرداری تهران شد
بازنشستگان نمی توانند اعاده به خدمت شوند
ابهام درباره زمان اجرای قانون بازنشستگی
طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد شد
حریق گسترده در بازار مولوی
۶ کشور متقاضی لارودرمانی در ایران شدند
کِی آب بنوشیم؟
امیدواریم حکم حناچی صادر شود
راه‌اندازی سامانه کنترل و کاهش طلاق «تصمیم»
اقدامات انجام شده برای قربانیان اسیدپاشی
صادرات شریان اصلی تولید است
محسنی بندپی سرپرست تأمین اجتماعی شد
هشدار پلیس در مورد استعلام بسته حمایتی دولت
تکانه‌های ویرانگر تورم، استخوان خرد می‌کند
محل کار بیشتر معلولان مناسب‌سازی نمی‌شود
واکنش وزارت ورزش به ماجرای نوازندگان رشتی
۴۰ درصد کارمندان «زن» هستند
حکم شهردار جدید اوایل هفته آینده صادر می‌شود
۸۰ درصد آلودگی هوای تهران به‌خاطر خودروها است
باید و نبایدهای زندگی خوابگاهی
واکنش شهرداری تهران به انتشار فیلمی از حناچی
اقدامات موسسه دانشمند گام مهمي در ارتقاي ارتباط دانشگاه و صنعت است
گرانی سرسام‎آور، آجیل فروشان را بیکار کرد
کاهش کیفیت نان در ایران
بازگشت لایحه تامین امنیت زنان از قم
در کشورمان صنعت اسباب‌بازی نداریم
زلزله در کمین ساختمان‌های غیراستاندارد پایتخت
نیازها در شرایط تحریم به دانشگاه‌ها اعلام شود
بازداشت راننده کامیون حادثه تصادف نوربخش
تیر سرگردان موجب مرگ راننده اهوازی شد
کشف ۱.۵ تن مواد مخدر در شهرستان نیکشهر
بیشتر
کد خبر: 84005 | تاریخ : ۱۳۹۷/۵/۸ - 22:50
واگن های وارداتی عمدتا دست دوم هستند

واگن های وارداتی عمدتا دست دوم هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس، از واردات واگن های دست دوم انتقاد کرد و گفت: دولت باید با ایجاد فضای رقابتی شرکت های تولید کننده واگن را تشویق به تولید بهتر کند.

قانون-عضو کمیسیون عمران مجلس، از واردات واگن های دست دوم انتقاد کرد و گفت: دولت باید با ایجاد فضای رقابتی شرکت های تولید کننده واگن را تشویق به تولید بهتر کند.
 

به گزارش قانون به نقل از خانه ملت،مجید کیان پور  با اشاره به فعالیت بیش از 17 شرکت واگن سازی در داخل کشور، گفت: با وجود شرکت های واگن سازی شاهد واردات واگن به کشور هستیم که این ناشی از ضعف عملکرد دستگاه های مسئول است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد باید نسبت به  تردد واگن های فرسوده در شبکه ریلی ورود داشته باشد، افزود: واردات واگن هایی دست دو علاوه بر فرسودگی از تجهیزات روز دنیا نیز بی بهره هستند.

دولت باید مانع از تردد واگن های فرسوده با هدف افزایش ایمنی مسافران شود

کیان پور با تاکید بر اینکه دولت باید مانع از تردد واگن های فرسوده با هدف افزایش ایمنی مسافران شود، تصریح کرد: سازمان استاندارد، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و گمرک باید مانع از واردات واگن های دست دوم شوند زیرا اگر نیازی به واردات است باید واگن های پیشرفته همسو با علم روز وارد شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر نوسازی واگن های دست دوم خارجی در شرکت های واگن سازی در حال انجام است، گفت: شاید این اقدام به لحاظ اقتصادی به صرفه تر باشد اما از نظر ایمنی مشکلات عدیده ای را برای ناوگان ایجاد خواهد کرد.

دولت باید نسبت به ممانعت از تردد واگن های بیش از 25 سال در شبکه ریلی اقدام کند

وی با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به ممانعت از تردد واگن های بیش از 25 سال در شبکه ریلی اقدام کند، افزود: منابع مورد نیاز برای نوسازی ناوگان ریلی در بودجه سال 97 و همچنین برنامه ششم توسعه دیده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ارایه مجوزهای لازم برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی داده شده است، تصریح کرد: دولت باید با تزریق منابع به واحدهای تولیدی داخلی تولید واگن را در کشور افزایش دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر وضعیت واردات واگن همانند توپولوف های 154 بوده از این رو باید از گردونه تردد در مسیر کنار زده شوند.

وی با بیان اینکه استراتژی وزارت راه و شهرسازی بر این است که واگن های با سن بالا از چرخه استفاده خارج شوند، گفت: دولت نباید اجازه واردات واگن دست دوم بدهد زیرا با این مجوز واحدهای تولیدی به تعطیلی و ورشکستگی نزدیک خواهند شد.

ایجاد فضای رقابتی میان شرکت های تولید واگن داخلی لازم است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه 17 شرکت تولید کننده واگن داخلی باید با پیگیری سیاست های رقابتی سالم در مسیر تولید بیشتر حرکت کنند، افزود: پیگیری سیاست های افزایش تولید در شرکت های داخلی علاوه بر کاهش آمار بیکاری بهبود وضعیت اقتصادی را نیز منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: انتقال تکنولوژی در حوزه تولید واگن یکی از ملزوماتی است که باید در واردات مدنظر مسئولان قرار بگیرد زیرا به این ترتیب شبکه ریلی با تولیدات داخلی نوسازی می شود./

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.