انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
سرانجام کارت سوخت های قدیمی به کجا می رسد؟
چرا ترمیم مزد به سرانجام نمی‌رسد؟
کاهش قیمت مسکن با آغاز تحریم های آمریکا در آبان ماه
بانک‌ها دلار را چند می‌خرند؟
منافع شخصي در كد‌هاي حقوقي
کاهش نسبی قیمت مرغ
سهم ۱۶ درصدی معاملات پتروشیمی‌ها در بورس کالا
جزئیات امضای دومین قرارداد جدید نفتی
خودروسازان از نابسامانی‌های نرخ ارز چه سودی بردند؟
توقیف لامبورگینی قاچاق در شیراز
جزئیات آماری ازوضعیت۱۳۵۰بنگاه‌ مشکل‌دار
خوش‌گذرانی ارزی تمام شد
عرضه نفت خام ششم آبان در بورس
عامل گرانی مرغ چیست؟
مذاکرات نفتی ایران با اروپا
ورود سازمان مالیاتی به بانک ها و بیمه های متخلف
دلالان بدنبال واردات روغن زیتون با ارزدولتی هستند
نرخ های حبابی دلار ماندگار نیست
تصویب نهایی «بسته حمایتی»؛ یکشنبه آینده
پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی بنزین به مردم
تشکیل کمیته مشترکی برای تقویت صادرات به 15 کشور
رشد 5 هزار و 774 واحدی شاخص بورس با کمک شرکت های ارزمحور
اظهارات متناقض بهارستانی‌ها درباره بنزین
دولت تصمیمی برای افزایش قیمت سوخت ندارد
مجلس استیضاح یک وزیر دیگر را هم کلید زد
طلا با افزایش تقاضا گران شد
قیمت سکه طرح جدید به ۴.۲ میلیون تومان رسید
آتش نقدينگي بر جان بازار ارز
آتش نقدينگي بر جان بازار ارز
زمان بررسی احیای کارت سوخت در مجلس
اجازه گران شدن بلیت هواپیما را نمی‌دهیم
قیمت سوخت افزایش می یابد؟
21 هزار دانشجو ارز 4200 تومانی دریافت کردند
دولت مجوز افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷ را دارد؟
پیشنهاد به کامیون‌داران برای تامین لاستیک
دولت برای قیمت بنزین چه برنامه‌ای دارد؟
تازه‌ترین خبرها درباره سهمیه‌بندی سوخت
واردات بیش از ۱۲۰۰ خودرو در یک ماه!
دولت به‌دنبال سهمیه‌بندی بنزین است
افزایش قیمت در کالای اساسی ممنوع
قیمت واقعی دلار حدود 8هزار تومان است
برق پرمصرف‌ها از کی گران می‌شود؟
تيك آف نرخ‌ پرواز
بازار عادی شود؛ قیمت سکه چقدر کاهش می‌یابد؟
دستگاه‌های نظارتی قیمت اجناس را کاهش دهند
تشریح۱۲بسته دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌
دولت به‌دنبال سهمیه‌بندی بنزین است
منتظر ثبت‌نام جدید سهام عدالت نباشید
تمام مرزها درگیر قاچاق سوخت است
قیمت مسکن تا پایان سال تغییر نمی‌کند
بیشتر
کد خبر: 84730 | تاریخ : ۱۳۹۷/۵/۱۹ - 12:08
چالش جدید سفرهای خارجی

چالش جدید سفرهای خارجی

ایرلاین‌های خارجی همزمان با اجرای بسته جدید ارزی و خروج شرکت‌های هواپیمایی از شمول دریافت ارز دولتی در ایران، سیستم‌های فروش خود را بسته‌اند

قانون-«ایرلاین‌های خارجی همزمان با اجرای بسته جدید ارزی و خروج شرکت‌های هواپیمایی از شمول دریافت ارز دولتی در ایران، سیستم‌های فروش خود را بسته‌اند و امکان خرید کامل بلیت وجود ندارد؛ مگر آن‌که مستقیم به دفتر آن ایرلاین مراجعه و هزینه با کردیت کارت و ارزی پرداخت شود.»

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، حرمت‌الله رفیعی ـ رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران ـ این اقدام شرکت‌های هواپیمایی خارجی را تخلف محض دانست گفت: ایرلاین خارجی اصلا حق ندارد سیستم فروش بلیت خود را مسدود کند، فروش مستقیم داشته باشد و از مشتری ارز دریافت کند، اگر قرار بر این بود، پس چرا به آژانس‌های ایرانی نمایندگی فروش داده و بلیت‌های خود را روی سیستم قرار داده است، این کار مصداق آن است که آژانسی مسیر هوایی را چارتر کند، اما به وعده‌هایش عمل نکند. در واقع ایرلاین‌های خارجی از نبود حمایت در این صنعت سوء استفاده می‌کنند.

وی درباره‌ی این‌که اگر ایرلاین‌های خارجی سیستم فروش خود را مسدود کرده‌اند، پس چگونه بلیت‌ها به همراه نرخ‌های جدید روی این سیستم‌ها عرضه شده است؟ اظهار کرد: سیستم فروش، بلیت را نشان می‌دهد، امکان رزرو هم وجود دارد، اما نمی‌توان خرید را کامل انجام داد و پرداختی داشت، وقتی با دفتر شرکت هواپیمایی پرواز مدنظر تماس بگیرید از شما می‌خواهند که به دفتر نمایندگی خودشان مراجعه و پرداخت را ارزی انجام دهید، این تخلف است. آن‌ها نمی‌توانند به این شکل ارز از کشور ما خارج کنند، طبق قوانین باید هزینه‌ها را ریالی و با استناد به بخشنامه‌ها و مصوبه‌های سازمان هواپیمایی ایران، محاسبه و دریافت کنند.

رفیعی ادامه داد: چنانچه این مشکل در ایرلاین‌های خارجی حل نشود ما هم از آژانس‌های پرفروش می‌خواهیم که از فروش بلیت‌های این شرکت‌ها خودداری کنند.

او درباره برخورد سازمان هواپیمایی با این اقدام شرکت‌های هواپیمایی خارجی، گفت: سازمان هواپیمایی می‌تواند به این شرکت‌ها مجوز دهد، اما نمی‌تواند در رویه‌ی آن‌ها دخالتی داشته باشد.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در ادامه با اشاره به افزایش نرخ بلیت در مسیرهای خارجی همزمان با اجرای بسته جدید ارزی، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی تا روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه، بلیت‌ها را با ارز ۴۴۰۰ تومان می‌فروختند، اما وقتی از دریافت ارز دولتی محروم شدند، نرخ ۸۸۰۰ تومان را برای بلیت‌ها تعیین کردند که قیمت‌ها را تا بیش از دو برابر افزایش داد. البته در برخی مسیرها و پروازها نرخ‌ها سه برابر شده که ناشی از مسدود کردن صندلی‌هایی با کلاس قیمتی پایین در پرواز است.

رفیعی درباره افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی نیز گفت: ایرلاین‌های ایرانی فعلا مشکل حادی ندارند، هرچند متاثر از افزایش نرخ ارز، مسیرهای داخلی نیز با افزایش قیمت از ۲۰ تا ۴۰ درصد روبرو شده‌اند که بهانه‌ی آن‌ها تهیه قطعات هواپیماها با ارز آزاد است.

به گزارش ایسنا، درحال حاضر نرخ سفر هوایی در تمام مسیرهای هوایی با افزایش نرخ همراه شده‌اند، در مسیرهای نزدیک همچون جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان و دبی از مرز دو ملیون تومان گذشته‌اند. همچنین قیمت بلیت در مسیرهای دورتر آسیایی و اروپایی به سه برابر رسیده که به گفته رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به خاطر باز نبودن کلاس‌های پایین قیمتی صندلی‌های آن پروازها است، چرا که وقتی بلیت ارزان پُر می‌شود، ایرلاین‌ها کلاس‌های قمیتی بالا را باز می‌کنند، برای همین قیمت پرواز گران‌تر شده است.

رفیعی همچنین درباره این که پیش‌تر اعلام کرده بود سفرهار خارجی با اجرای بسته‌های جدید ارزی، ارزان‌تر خواهد شد، اما با این رویه‌ی شرکت‌های هواپیمایی به نظر باید انتظار شرایط دیگری را داشت؟ گفت: منطقا سفر خارجی باید ارزان شود، چرا که ما قبلا خدمات را با دلار یازده دوازده هزار تومان می‌خریدیم، اما حالا با ارز ۸۸۰۰ تومان، اگرچه وضعیت این چند روز نشان می‌دهد هنوز به تصمیم درست نرسیده‌ایم، چون دلار دوباره در بازار آزاد درحال افزایش است و بیشتر صرافی‌ها نمی‌دانند چه قیمتی باید بدهند و می‌گویند ارز ندارند، مسافران هم همینطور سرگردان مانده‌اند از کجا باید ارز تهیه کنند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.