انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
نوع فعالیت سایت‎های بدون مجوز شبه دلالی است
واگذاری ۲۳ شرکت وزارت جهاد کشاورزی به ایثارگران
تعیین اعضای هیات تحقیق و تفحص از بازار خودرو
طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت رد شد
رشد ۴۵۰۰ واحدی شاخص بورس
وزیر صنعت به کمیسیون صنایع و معادن می‌رود
بازگشت بنزین سوپر به جایگاه‌های سوخت
تورم دو رقمی شد
کره جنوبی واردات نفت از ایران را قطع کرد
نقص در قطعات خودروهای داخلی تعمدی نیست
حجم بدهی‌های خارجی ایران کاهش یافت
افزایش سقف برداشت از خودپردازها در ایام اربعین
تکذیب استعفای شریعتمداری
رشد تسهیلات خرید مسکن به صلاح نیست
گرفتن وام كوتاه مدت برای خرید 5 فروند هواپیما
سکه تمام ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان!
پیشنهاد توزیع کالاهای احتکار شده بین زوج های جوان
پرونده افزایش قیمت بلیط هواپیما روی میز مجلس
ثبت یک رکوردتاریخی برای بورس درآخرین روزتابستان
پشت پرده توطئه برخی اعضای اوپک علیه ایران
بازنشستگان چشم انتظار وام ۴ میلیون تومانی
عمده سپرده‌های مردم در کدام بانک‌هاست؟
مخالفان انتشار لیست‌‌ ارزبگیران دولتی چه کسانی هستند؟
اجناس محتکران هنوز وارد بازار نشده است
پرداخت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان
بابک زنجانی ها به دنبال بورس نفت !
ایران ۳۵۶ هزار تن LPG صادر کرد
کاهش ۵۰ درصدی سهم مسکن از کل تسهیلات بانکی
بیش از نیمی از معاونان شریعتمداری رفتنی هستند
شفاف سازی درباره 11 میلیارد دلار ارز دولتی
دست واسطه گران کوتاه شود
دوعضو اوپک علیه ایران فعالیت‌ می‌کنند
هرتصمیم خلاف منافع ملی را«وتو»می‌کنم
واردات ارز و طلا به کشور مجاز شد
انتظار نداشته باشیم با بنزین ۱۰۰۰ تومانی قاچاق نشود
قبل از سوءاستفاده عناصر بیگانه، مشکلات مردم را حل کنیم
چاره اندیشی اساتیدپس از وقوع مشکلات
اهداف و مدل‌ تحرک‌های مشکوک عربستان در عراق
پالایشگاههای هند پول ایران را به روپیه می پردازند
مشکل ترخیص مواد اولیه حل شده است
همراه فرودگاههای تهران از راه رسید
زنگنه در اجلاس اوپک شرکت نمی‌کند
چه‌میزان کفش به عراق و افغانستان صادر می‌کنیم؟
درخواست احتساب تورم در محاسبه قیمت گندم
کمبود شدید گوشت منجمد برزیلی در الیگودرز
بنزین ۱۰۰۰ تومانی قاچاق می شود
چقدر اسکناس و سکه داریم؟
سازمان هواپیمایی اختیاری در تعیین نرخ بلیت دارد؟
تصویب طرح عرضه نفت خام به صورت ارزی در بورس
تثبیت نرخ انواع سکه در بازار آزاد
بیشتر
کد خبر: 85663 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۲ - 12:17
خودروسازان به تعطیلات رفتند

خودروسازان به تعطیلات رفتند

خودروسازان و قطعه‌سازان از شنبه سوم شهریور به مدت یک هفته به تعطیلات می‌روند.

قانون-خودروسازان و قطعه‌سازان از شنبه سوم شهریور به مدت یک هفته به تعطیلات می‌روند.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، طبق رسمی نانوشته در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، این صنایع در تابستان هر سال به مدت یک هفته خطوط تولید را متوقف کرده و به تعطیلات تابستانی می‌روند. در این میان از فرصت توقف خطوط تولید برای انجام عملیات اورهال و بازسازی خطوط تولید استفاده می‌شود.

امسال نیز این اتفاق افتاده و از فردا (شنبه ۳ شهریور ماه) تعطیلات تابستانی خودروسازان به مدت یک هفته آغاز خواهد شد. به موازات خودروسازان، صنایع قطعه‌سازی نیز در ایام تعطیلات تابستانی خودروسازان خطوط تولید خود را تعطیل می‌کنند.

اما امسال آغاز تعطیلات تابستانی خودروسازان و قطعه‌سازان در حالی است که این صنایع در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند؛ به‌گونه‌ای که تولید خودرو در دو ماه اخیر برخلاف روند ماه‌های گذشته، سیری نزولی به خود گرفته است.

به موازات این وضعیت، قیمت خودروها در بازار آزاد نیز رشد بی‌ضابطه‌ای داشته است؛ به‌گونه‌ای که تفاوت قیمت کارخانه و بازار برخی خودروها به حدود ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به عنوان مثال هم‌اکنون خودروی مزدا ۳ تیپ ۴ در حالی از سوی شرکت سازنده ۱۴۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که قیمت آن در بازار حدود ۲۵۰ میلیون تومان است. قیمت رسمی پژو ۲۰۰۸ نیز ۱۱۵ میلیون تومان و قیمت بازار آن حدود ۲۰۰ میلیون تومان است. قیمت خودروی سراتو نیز در حالی در بازار به حدود ۱۸۰ میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی آن ۱۱۳ میلیون تومان است.

در این شرایط مصرف‌کنندگان از وضعیت پیش آمده ناراضی بوده و بیشتر آنها موفق به خرید خودرو به قیمت‌های رسمی از شرکت‌های خودروساز نمی‌شوند، زیرا به دلیل اختلاف بالای قیمت رسمی و آزاد خودروها، نقش واسطه‌ها و دلالان در این بازار پررنگ شده و خودروهای تولیدی سر از بازار آزاد با قیمت‌های آنچنانی در می‌آورند.

در چنین شرایطی اما خودروسازان و قطعه‌سازان هم از شرایط موجود ابراز نارضایتی می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که آنان معتقدند به دلیل قیمت‌گذاری دستوری خودرو، سود تولید به جیب واسطه‌ها و دلالان در بازار آزاد می‌رود. این در حالی است که مصرف‌کنندگان واقعی نیز از این‌که موفق به خرید خودرو به قیمت‌های رسمی از کارخانه‌های سازنده نمی‌شوند، ناراضی‌اند.

در این میان طبق برخی اخبار رسیده، مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی و سیاست‌گذار صنعت خودرو در حال بررسی شرایط برای رفع مشکلات موجود هستند. باید دید آنها تا چه حد موفق به سر و سامان دادن به بازار آشفته خودرو خواهند شد.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.