انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
حقوق تـورم‌زا
معافیت ۲۱ کالا از پرداخت مالیات علی‌الحساب واردات
سرریز نقدینگی به خیابان حافظ
انحراف ۸۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی
نظررئیس کمیسیون اصل نودم درباره تخلف بانكها
بازپرداخت تسهیلات بانک ها کمر مرغداران را شکست
طرح تاسیس بانک توسعه ایران تصویب شد
فرار مدیر مجموعه سکه ثامن تایید نشده است
واردات ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک توسط وزارت صمت
کشف ۳۰ هزار دلار تقلبی در زنجان
بررسی استیضاح شریعتمداری به هفته آینده موکول شد
پرداخت ارز مسافرتی به یک بانک محدود شد
واحد پول ایران «ریال» می‌ماند
قیمت طلا افزایش یافت
قیمت مرغ به ۹۵۰۰ تومان رسید
با پذیرش شروط FATF مشکلات بانکی حل نمی شود
سراب نفتي آمريكا
قیمت نفت رکورد جدیدی زد
کارمندان منتظر افزایش حقوق نباشند
سامانه نیما ایراداتی دارد، اما نباید آن را کنار گذاشت
مصرف ۱۲۰ میلیون لیتری بنزین در شهریور
به نام بانکداری اسلامی چه‌ها که نکردند
انبوه ثروت در اختیار شبکه‌های رانتی است
حذف رمز دوم کارت‌های بانکی عملی می‌شود
۴ میلیارد دلار تاکنون به سامانه نیما تزریق شده
تاجران روسی در حال خرید کنسروها و رب‌های ایرانی
بورس دوباره گُل کاشت
برای یک سال دستمال کاغذی و پوشک و... هست
نهادهای موازی و چندگانه تجمیع شوند
دولت در هر شرایطی کالا‌های اساسی را تامین می کند
سکه طرح جدید گران شد
کسی به بازار ارز سر نمی‌زند؟
بسته‌های مواد غذایی کوچک شد!
کمبود کالا نداریم؛ مردم را به وحشت نیندازید
اوپک و روسیه از افزایش تولید نفت صرف نظر کردند
خواب آمریکا برای نفت ایران تعبیر نمی‌شود
دولت زیر بار پرداخت ارز دولتی به دانشجویان نمی‌رود
توقف استیضاح شریعتمداری تا اعلام تصمیمات دولت
استعفاي پرماجرا !
تاثیرافزایش تورم برمعیشت کارگران نبايدمغفول بماند
کمبود سوخت شایعه است
اوپک روز گذشته پاسخ مثبتی به ترامپ نداد
نوع فعالیت سایت‎های بدون مجوز شبه دلالی است
واگذاری ۲۳ شرکت وزارت جهاد کشاورزی به ایثارگران
تعیین اعضای هیات تحقیق و تفحص از بازار خودرو
طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت رد شد
رشد ۴۵۰۰ واحدی شاخص بورس
وزیر صنعت به کمیسیون صنایع و معادن می‌رود
بازگشت بنزین سوپر به جایگاه‌های سوخت
تورم دو رقمی شد
بیشتر
کد خبر: 85869 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۵ - 17:40

وضعیت بازارخودرو مورد تایید مجلس نیست

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با انتقاد از تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار خواستار قیمت گذاری واقعی خودروها شد و گفت: تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار مورد تایید مجلس نیست.

قانون-رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با انتقاد از تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار خواستار قیمت گذاری واقعی خودروها شد و گفت: تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار مورد تایید مجلس نیست.

به گزارش قانون به نقل از مهر،حمیدرضا فولادگر در خصوص وضعیت آشفته بازار قیمت خودرو گفت: امروز خودرو به دو نرخ در بازار و کارخانه  عرضه می شود، قیمت کارخانه بر اساس تصمیم شورای رقابت تعیین  می شود.  خودروهایی که قیمت آنها توسط شورای رقابت تعیین می شود زیر ۵۰ میلیون تومان قیمت دارند و تولید آنها انحصاری است، مثل خودروی تیبا و پراید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروهای بالای ۵۰ میلیون نیز بر اساس نظر سازمان حمایت قیمت هایشان تا ۹.۶ درصد افزایش یافته است، مثل سمند و پژو پارس.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: قیمتی که خودرو بر اساس آن در کف بازار و بنگاهها معامله می‌شود قیمتی است که تفاوت زیادی با نرخ خودرو در کارخانه دارد. این تفاوت قیمت غیرقابل پذیرش است.

وی در تشریح علل تفاوت قیمت خودروها در کارخانه و در سطح بازار گفت: تقاضای خرید خودرو در بازار به شدت افزایش یافته و در مقابل آن عرضه خودرو توسط کارخانه افزایش نیافته است.

فولادگر افزود: طبق آماری که خودروسازان ارائه داده اند در چند ماه اول سال جاری عرضه خودرو نسبت به مشابه سال قبل افزایش یافته است اما به خاطر برخی مشکلات در تامین قطعات و مواد اولیه و نیازهای ارزی جهت تامین آنها میزان عرضه خودرو کاهش یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن نقدینگی سرگردان را عامل افزایش تقاضای خودرو در بازار خواند و گفت: بخشی از موج نقدینگی سرگردان به بازار خودرو وارد شده و تاثیر اساسی بر تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار داشته است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: یکسری از قطعات خودرو فلزی، فولادی، مس و آلیاژی است و بخشی از قطعات نیز پلاستیکی است که از پتروشیمی‌ها تامین می شود. در بازار قیمت آلیاژها و  تولیدات پتروشیمی‌ها به دلیل  افزایش نرخ ارز، افزایش یافته و این امر موجب افزایش قیمت تمام شده خودرو شده است.

وی تاکید کرد: اگر قرار است این افزایش قیمت‌ها در قیمت نهایی خودرو تاثیرگذار باشد بهتر است به صورت رسمی و قانونی انجام شود و ارزبَری هر خودرو مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس آن قیمت خودرو تعیین شود زیرا برخی خودروها وابستگی ارزی بیشتر و برخی وابستگی ارزی کمتری دارند.

فولادگر ادامه داد: باید افزایش قیمت خودروها بر اساس نظر دستگاه های نظارتی و قانونی انجام شود تا مبنای قیمت گذاری ها قرار گیرد. قیمت های موجود به هیچ وجه مورد تایید مجلس نیست.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: صنعت خودروی کشور باید از حالت انحصاری خارج شده و به سمت اصلاح ساختار رو بیاورد، اگر قرار است خصوصی سازی انجام شود باید به صورت واقعی باشد و پس از آن عرضه و تقاضا در قیمت گذاری ها مبنا قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اصلاح ساختار انجام نشده و انحصار برداشته نشده است. باید به سمتی برویم که نهادهای «تنظیم‌گر بخشی» راه بیفتد و در هر بخش رگولاتورها تصمیم گیری کنند. در این صورت شورای رقابت حذف می شود و در بخش هایی که رقابت وجود دارد عرضه و تقاضا قیمت ها را تعیین می کند.

فولادگر تصریح کرد: مجلس به هیچ وجه موافق وضع موجود نیست و تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار مورد تایید مجلس نیست.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.