انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین اخذ نشده
برای خرید ارز چه مداركي الزامی شد
پیام ورود طیب‌نیا به شورای پول و اعتبار چیست؟
تمام پول نفت به خزانه واریز می‌شود
پرونده فلایت چک در دادسرا مفتوح است
رشد ۴۸ درصدی پرداخت وام مسکن
سیاست ارزی فروردین امسال کار دولت بود
ادغام سه سناریو برای بودجه ریزی سال ۹۸
گفتگوي صميمانه مدير عامل سازه گستر با قطعه سازان
بازار آمریکا را برای همیشه از دست دادیم
یارانه آبان ماه؛ شنبه واریز می‌شود
کاهش ۶۸۰هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته
امسال بیشتر بر قاچاق، گمرک و بانک تمرکز می‌کنیم
پول باید به فوریت به خانوارهای فقیر برسد
مهلت تحویل سکه‌های پیش‌فروش پایان می‌یابد
افت دوباره قیمت طلای سیاه
ایرلاین‌ها در آستانه فرسودگی
سال آینده از بودجه عمرانی کسر نمی‌شود
دفاع آقای رئیس از پسته ۲۰۰ هزار تومانی!
ترخیص کالا در گمرک عادی شد
افزایش قیمت گوجه گلخانه‌ای به۱۱هزارتومان
واکنش رییس سازمان بازرسی کل کشور به یک خبر
افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی سود سهام عدالت
جزئیات بسته پیشنهادی مجلس برای مقابله با تحریم‌ها
بیش از ۱۰ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد
درآمد مالیاتی ایران محقق نشد
دولت ۲ برابر سال۹۶ خود را مقروض کرده است
پیشنهاد یک اقتصاددان برای نحوه پرداخت یارانه
مقاومت و تهمت در برابر خصوصی‌سازی واقعی
مقصد کارت سوخت‌های خریداری شده کجاست؟
قیمت مرغ در بازار، ۲۰ درصد گران‌تر از نرخ مصوب!
وزیر کار دستور حذف دوشغله‌ها را صادر کرد
نقدینگی ١٦٧٢ هزار میلیارد تومان شد
صادرکنندگان فولاد به ناحق متهم شده‌اند
قیمت خانه تهرانی ها در عرض ۲۳ سال چند برابر شده؟
آخوندی در حوزه مسکن کاری نکرد
يك اتصال گرانبها
5 هزار هکتار از تهران درگیر بد مسکنی است
ورود ۹۵۸ هزار تن برنج به کشور
سفره مردم ۴۷.۵ درصد گران شد
انبارها پُر است
توزیع «بسته حمایتی» کارمندان با حقوق ماه جاری
خروج ۴ بانک ایرانی از فهرست تحریم‌های ثانویه آمریکا
فلزی‌ها و پالایشی‌ها بورس را کاهشی کردند
به جای ساندرو، پراید و تیبا بگیرید!
ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد می‌آید
بی‌نظمی دردسرساز عربستان در تعهدی ۶۰ ساله
حامل‌های انرژی گران نمی‌شود
قیمت خرید دلار در بانک‎ها
آخرین تصمیمات کمیته مدیریت مصرف بنزین
بیشتر
کد خبر: 85869 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۵ - 17:40

وضعیت بازارخودرو مورد تایید مجلس نیست

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با انتقاد از تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار خواستار قیمت گذاری واقعی خودروها شد و گفت: تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار مورد تایید مجلس نیست.

قانون-رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با انتقاد از تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار خواستار قیمت گذاری واقعی خودروها شد و گفت: تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار مورد تایید مجلس نیست.

به گزارش قانون به نقل از مهر،حمیدرضا فولادگر در خصوص وضعیت آشفته بازار قیمت خودرو گفت: امروز خودرو به دو نرخ در بازار و کارخانه  عرضه می شود، قیمت کارخانه بر اساس تصمیم شورای رقابت تعیین  می شود.  خودروهایی که قیمت آنها توسط شورای رقابت تعیین می شود زیر ۵۰ میلیون تومان قیمت دارند و تولید آنها انحصاری است، مثل خودروی تیبا و پراید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروهای بالای ۵۰ میلیون نیز بر اساس نظر سازمان حمایت قیمت هایشان تا ۹.۶ درصد افزایش یافته است، مثل سمند و پژو پارس.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: قیمتی که خودرو بر اساس آن در کف بازار و بنگاهها معامله می‌شود قیمتی است که تفاوت زیادی با نرخ خودرو در کارخانه دارد. این تفاوت قیمت غیرقابل پذیرش است.

وی در تشریح علل تفاوت قیمت خودروها در کارخانه و در سطح بازار گفت: تقاضای خرید خودرو در بازار به شدت افزایش یافته و در مقابل آن عرضه خودرو توسط کارخانه افزایش نیافته است.

فولادگر افزود: طبق آماری که خودروسازان ارائه داده اند در چند ماه اول سال جاری عرضه خودرو نسبت به مشابه سال قبل افزایش یافته است اما به خاطر برخی مشکلات در تامین قطعات و مواد اولیه و نیازهای ارزی جهت تامین آنها میزان عرضه خودرو کاهش یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن نقدینگی سرگردان را عامل افزایش تقاضای خودرو در بازار خواند و گفت: بخشی از موج نقدینگی سرگردان به بازار خودرو وارد شده و تاثیر اساسی بر تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار داشته است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: یکسری از قطعات خودرو فلزی، فولادی، مس و آلیاژی است و بخشی از قطعات نیز پلاستیکی است که از پتروشیمی‌ها تامین می شود. در بازار قیمت آلیاژها و  تولیدات پتروشیمی‌ها به دلیل  افزایش نرخ ارز، افزایش یافته و این امر موجب افزایش قیمت تمام شده خودرو شده است.

وی تاکید کرد: اگر قرار است این افزایش قیمت‌ها در قیمت نهایی خودرو تاثیرگذار باشد بهتر است به صورت رسمی و قانونی انجام شود و ارزبَری هر خودرو مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس آن قیمت خودرو تعیین شود زیرا برخی خودروها وابستگی ارزی بیشتر و برخی وابستگی ارزی کمتری دارند.

فولادگر ادامه داد: باید افزایش قیمت خودروها بر اساس نظر دستگاه های نظارتی و قانونی انجام شود تا مبنای قیمت گذاری ها قرار گیرد. قیمت های موجود به هیچ وجه مورد تایید مجلس نیست.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: صنعت خودروی کشور باید از حالت انحصاری خارج شده و به سمت اصلاح ساختار رو بیاورد، اگر قرار است خصوصی سازی انجام شود باید به صورت واقعی باشد و پس از آن عرضه و تقاضا در قیمت گذاری ها مبنا قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اصلاح ساختار انجام نشده و انحصار برداشته نشده است. باید به سمتی برویم که نهادهای «تنظیم‌گر بخشی» راه بیفتد و در هر بخش رگولاتورها تصمیم گیری کنند. در این صورت شورای رقابت حذف می شود و در بخش هایی که رقابت وجود دارد عرضه و تقاضا قیمت ها را تعیین می کند.

فولادگر تصریح کرد: مجلس به هیچ وجه موافق وضع موجود نیست و تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار مورد تایید مجلس نیست.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.