انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد قانون با اپ «جار» همراه شما آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
علم و فن آوری
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
کلاهبرداری ۲۲ میلیاردی شرکت‌های ارزش افزوده
باکتری الکتریکی در روده انسان کشف شد کد خبر:
ارز دیجیتال تلگرام، می‌تواند پول ملی را زیر سوال ببرد
پراکندگی اداری مانع ایجاد دولت الکترونیک است
رفع فیلتر تعدادی از سایت‌های فروش بلیت هواپیما
اینترنت ارزان نمی‌شود
کشف کِرم زنده‌ ۱۰ سانتی‌متری در مغز جوان چینی
اسپیس ایکس مسافر مرموزی به ماه می‌برد
رفع موانع ترخیص ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی‌ توقیفی
هشدار در خصوص سوءاستفاده از سرویس UPnP
تی‌شرتی که بیماری‌های قلبی را تشخیص می‌دهد!
توقیف ۷۲۰ هزار گوشی تلفن همراه
ایران چهارمین کشور صاحب دانش‌فنی
اعلام ورشکستگی سه برند معروف ترکیه
هاتگرام و طلاگرام امروز فیلتر می‌شوند؟
پیام تبریک سورنا ستاري به دریافت کننده جایزه فیلدز
جرایم رایانه‌ای چه مجازاتی دارند؟
1۸۰ میلیون موبایل رجیستر شد
گوگل به یافتن شغل برای سربازان کمک می‌کند
واکسن بیماری‌های پوستی تولید می‌شود
هر پیام‌رسان‌ داخلی چند عضو دارد؟
سیستم ناوبری هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی
ماجرای بسته‌های تشویقی اپراتورها
بازار موبایل زیر پتک تخلفات
یک اپراتور مخابراتی در آمریکا هک شد
هکر اپل اعتراف کرد
یک گلوله آتشین از کنار آمریکا گذشت
آمادگی "پارکر" برای شیرجه در اتمسفر خورشید
داغ ترین سیاره جهان رصد شد
استارتاپ غریق نجات
ساعت هوشمند "گوگل" مربی بدنسازی‌تان می‌شود
اشتراک گذاری اطلاعات مکان محور با همکاری ۶ سازمان
تجهیزات هواپیماها در معرض حملات سایبری از راه دور
ساخت برچسب الکترونیکی ایرانی برای سهولت در خرید کالا
سلول‌های معیوب با نانوحامل دارو از بین می روند
سیستم ثبت سیگنال‌های عصبی از سطح مغز ساخته شد
توزیع گوشی موبایل در انتظار حکم مقام قضایی
۴۷ آسیب پذیری در ۲۵ مدل گوشی اندرویدی شناسایی شد
نصب آنتن ردیابی پرندگان روی ایستگاه فضایی بین المللی
تدوین برنامه اجرایی ۲۴ طرح کلان ملی
سیستمی که با وای فای اسلحه را ردیابی می کند
ارتباط تلفنی مشترکان ۳ مرکز مخابراتی اختلال دارد
تولد مریم میرزاخانی؛ «روز جهانی زن در ریاضیات»
اعزام انسان به فضا متوقف نشده
خبر مهم آذری جهرمی درباره توئیتر
ساخت یخی داغ تر از سطح خورشید
پیشتازی ایران در تولید مقالات علمی هوافضا در منطقه
رسیدن به تناسب اندام با ایستادن مقابل "آینه هوشمند"!
یک سیاره "بی‌ستاره" رصد شد
نسل جدید ابررایانه فرامقیاس چینی راه اندازی شد
بیشتر
کد خبر: 85872 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۵ - 18:00

ماجرای بسته‌های تشویقی اپراتورها

بسته‌های اینترنت یا مکالمه‌ای که توسط اپراتورها ارائه می‌شود، سقف زمانی دارد و پس از مدتی باید توسط اپراتور تغییر کند؛ به همین دلیل حتی اگر یک بسته پرمخاطب باشد، ممکن است پس از مدتی حذف شده و بسته‌ی دیگری جایگزین آن شود.

قانون-بسته‌های اینترنت یا مکالمه‌ای که توسط اپراتورها ارائه می‌شود، سقف زمانی دارد و پس از مدتی باید توسط اپراتور تغییر کند؛ به همین دلیل حتی اگر یک بسته پرمخاطب باشد، ممکن است پس از مدتی حذف شده و بسته‌ی دیگری جایگزین آن شود.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، ممکن است برخی کاربران تصور کنند بسته‌هایی که گاهی توسط اپراتورها ارائه می‌شوند، دائمی است یا کاملا در حوزه‌ اختیارات اپراتور است، در حالی که این طرح‌ها پس از مدتی دچار تغییراتی می‌شوند و علت این تغییرات نیز مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است که زمان ارائه طرح‌های تشویقی را تعیین کرده‌ و اپراتورها موظف به اجرای آن هستند.

طرح تشویقی به طرحی گفته می‎شود که قیمت آن کمتر از کف تعرفه عادی اپراتور تعریف‌ شده باشد و در یک بازه زمانی حداکثر سه ماهه، امکان فروش طرح تشویقی و تمدید طرح برای اپراتور ممکن است و به همین دلیل علی‌رغم رضایت مخاطبان از یک بسته، با توجه به محدودیت زمانی که رگولاتوری برای طرح‌های تشویقی تعیین کرده، اپراتورها موظف به ارائه‌ طرح‌های جدید هستند.

محدودیت‌هایی در مصوبه‌ دی ماه سال ۱۳۹۵ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای ارائه طرح‌ها و بسته‌های تشویقی توسط اپراتورهای غالب در نظر گرفته شد. بر این اساس، اپراتورهای تلفن همراهی که سهم بازار آن‌ها کمتر از ۱۰ درصد بازار است، مجاز شده‌اند در طرح‌های تشویقی خود تا حدود ۴۰ درصد تخفیف برای مشترکان اعمال کنند، اما اپراتورهایی که سهم بازار آن‌ها بیش از ۱۰ درصد است، مجازند فقط تا ۲۰ درصد به مشترکان خود تخفیف دهند. تعرفه عادی تعیین‌شده توسط اپراتور برای هر خدمت می‌تواند مساوی یا کمتر از سقف و درصورت تعیین کف تعرفه توسط کمیسیون، مساوی یا بیش‌تر از کف تعیین‌شده برای هر خدمت باشد و برای مدت زمان حداقل شش ماه ارائه شود.

اما در مورد طرح‌های تشویقی، مدت هر طرح نباید بیش‌تر از سه ماه باشد و در یک بازه زمانی حداکثر سه ماهه، امکان فروش طرح تشویقی و تمدید طرح برای اپراتور ممکن است. با توجه به اینکه حدفاصل زمان شروع و پایان ارائه طرح تشویقی با احتساب تمدید طرح، حداکثر سه ماه است، مدت استفاده مشترکان از طرح تشویقی می‌تواند حداکثر شش ماه باشد.

همچنین هر طرح تشویقی می‌تواند حداکثر شامل پنج بسته خدمتی حاوی یک خدمت و یا ترکیبی از چند خدمت با مهلت مقرر و با تعیین مبلغ برای کل بسته باشد. بسته خدماتی ترکیبی، خدماتی نظیر تماس، اینترنت و پیامک دارد. هر اپراتور صرفاً می‌تواند حداکثر هشت بار در سال طرح‌های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند.

البته تمدید طرح تشویقی بعد از پایان مدت آن، به‌عنوان یک طرح تشویقی جدید محسوب شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان ارائه طرح تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید طرح تشویقی، برای تکمیل مدت زمان سه ماهِ طرح تشویقی اولیه بوده باشد. مجموع مدتِ کلِ زمان ارائه طرح‌های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی و یا تمدید طرح تشویقی، نباید بیش از هشت ماه از سال باشد.

مطابق این مصوبه اپراتور باید در بخش عمومی پورتال خود ضمن اعلام کلیه تعرفه‌های عادی، بخش مشخصی را نیز به اعلام طرح‌های تشویقی تخصیص دهد و ضمن به‌روزرسانی آن، مشخصات شفاف طرح‌های تشویقی به همراه تاریخ شروع و پایان طرح و نحوه شارژینگ آن‌ها را اعلام کند. در کلیه تبلیغات مربوط به طرح‌های تشویقی، مشخصات اصلی طرح و تاریخ شروع و پایان نیز باید منتشر شود.

اما در صورتی که اپراتور قصد توقف طرح تشویقی را در مدت زمان دسترسی به طرح داشته باشد، باید حداقل هفت روز قبل از اجرای تصمیم خود، این موضوع را به اطلاع سازمان برساند. اگر طرح تشویقی بنا به درخواست اپراتور و با تایید سازمان و یا بنا به ابلاغ سازمان متوقف شود،‌ اپراتور موظف است نسبت به ارائه طرح، به مشترکینی که پیش‌تر نسبت به خرید طرح اقدام کرده و به‌عنوان مشترکین فعلیِ استفاده کننده از طرح مذکور محسوب می­‌شوند، تا پایان مدت اعلام‌شده در طرح، خدمت مربوطه را ارائه کنند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.