انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
علم و فن آوری
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
توفان ماده تاریک به سمت زمین می آید
خورشید مصنوعی ساخته شد
حمله قلبی در زنانِ جوان شایع‌تر است
هر مسافر حق ورود یک گوشی به کشور را دارد
درمان نارسایی حاد کلیه با "اوریگامی دی.ان.ای"
یک مرد ژاپنی با هولوگرام ازدواج کرد!
كیت تشخیص انواع گوشت ساخته شد
ایران از بازار جهانی بازی سهم می‌خواهد
ثبت تپه‌های مریخی دامغان در ناسا
ایران یکی از ۱۰ کشور برتر دارنده ذخایر پتاسیم
آخرین آمار کاربران پیام‌رسان‌های داخلی
روسیه در ماه مقر فضایی می‌سازد
جاسوسی تازه فیس بوک از کاربران
بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مدرن ترین و پرظرفیت ترین دیتاسنتر کشور
لوگوی گوگل تغيير كرد
تکذیب خبر فیلترینگ هوشمند اینستاگرام
فردا 3 سیارک از کنار زمین خواهند گذشت
آموزان به دانش آموزان برنامه نویسی یاد می دهد
تولید غضروف انسان از سلول‌های بدن
جزئیات حمله ناموفق سایبری به ایران
نرخ بالای امید به زندگی در کانادا
فروش آیفون در کمترین میزان چهارسال گذشته ایستاد
حمله سايبري اسرئيل به ايران
ارائه خدمات جدید بیمه توسط استارت آپ ها
جوایز اسکار علوم امروز اهدا می شود
شناسایی یک تغییر ژنتیکی موثر بر بیماری مغزی
جایگاه ایران در صنعت هوش‌مصنوعی کجاست؟
چرا باکاهش نرخ دلار موبایل ارزان نشد؟
خبری از گوشی‌های توقیفی نیست
لنزی که آسیب‌های چشمی را درمان می‌کند
اجرای طرح الگوی نوین اشتغال خانگی
وضعیت علمی، پژوهشی و فناوری کشور در سال ۹۷
افزایش طول عمر با مصرف شکلات، چای و قهوه
از مصرف آنتی‌بیوتیک‌های مازاد در خانه خودداری کنید
نمک عامل بروز التهاب در مبتلایان به ام‌اس
آیا میزان ثروت در طول عمر افراد نقش دارد؟
مردم روی پیام‌رسان‌های داخلی حساسیت دارند
اقدامات امنیتی توییتر شدت گرفت
بالن اینترنت در ۳۱ استان نصب می‌شود
ارتباطات و فناوری اطلاعات باید ابزار صلح باقی بماند
کشف یک پروتئین طبیعی برای کاهش وزن
حمله سایبری جدیدی در راه است
ابزارهای جاسوسی دوران جنگ سرد+تصاویر
قهوه چه تاثیری روی پوست دارد؟
روسیه سامانه ضد ماهواره ای آزمایش کرد
پرورش سلول های اعضای بدن روی یک تراشه
تولید اسپری برای جلوگیری از عفونی شدن زخمها
۳۸۲ میلیون تومان کلاهبرداری از تماس خارجی
اینستاگرام فیلتر نمی‌شود
تلاش رئیس گوگل برای به دست آوردن دل ترامپ
بیشتر
کد خبر: 85872 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۵ - 18:00

ماجرای بسته‌های تشویقی اپراتورها

بسته‌های اینترنت یا مکالمه‌ای که توسط اپراتورها ارائه می‌شود، سقف زمانی دارد و پس از مدتی باید توسط اپراتور تغییر کند؛ به همین دلیل حتی اگر یک بسته پرمخاطب باشد، ممکن است پس از مدتی حذف شده و بسته‌ی دیگری جایگزین آن شود.

قانون-بسته‌های اینترنت یا مکالمه‌ای که توسط اپراتورها ارائه می‌شود، سقف زمانی دارد و پس از مدتی باید توسط اپراتور تغییر کند؛ به همین دلیل حتی اگر یک بسته پرمخاطب باشد، ممکن است پس از مدتی حذف شده و بسته‌ی دیگری جایگزین آن شود.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، ممکن است برخی کاربران تصور کنند بسته‌هایی که گاهی توسط اپراتورها ارائه می‌شوند، دائمی است یا کاملا در حوزه‌ اختیارات اپراتور است، در حالی که این طرح‌ها پس از مدتی دچار تغییراتی می‌شوند و علت این تغییرات نیز مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است که زمان ارائه طرح‌های تشویقی را تعیین کرده‌ و اپراتورها موظف به اجرای آن هستند.

طرح تشویقی به طرحی گفته می‎شود که قیمت آن کمتر از کف تعرفه عادی اپراتور تعریف‌ شده باشد و در یک بازه زمانی حداکثر سه ماهه، امکان فروش طرح تشویقی و تمدید طرح برای اپراتور ممکن است و به همین دلیل علی‌رغم رضایت مخاطبان از یک بسته، با توجه به محدودیت زمانی که رگولاتوری برای طرح‌های تشویقی تعیین کرده، اپراتورها موظف به ارائه‌ طرح‌های جدید هستند.

محدودیت‌هایی در مصوبه‌ دی ماه سال ۱۳۹۵ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای ارائه طرح‌ها و بسته‌های تشویقی توسط اپراتورهای غالب در نظر گرفته شد. بر این اساس، اپراتورهای تلفن همراهی که سهم بازار آن‌ها کمتر از ۱۰ درصد بازار است، مجاز شده‌اند در طرح‌های تشویقی خود تا حدود ۴۰ درصد تخفیف برای مشترکان اعمال کنند، اما اپراتورهایی که سهم بازار آن‌ها بیش از ۱۰ درصد است، مجازند فقط تا ۲۰ درصد به مشترکان خود تخفیف دهند. تعرفه عادی تعیین‌شده توسط اپراتور برای هر خدمت می‌تواند مساوی یا کمتر از سقف و درصورت تعیین کف تعرفه توسط کمیسیون، مساوی یا بیش‌تر از کف تعیین‌شده برای هر خدمت باشد و برای مدت زمان حداقل شش ماه ارائه شود.

اما در مورد طرح‌های تشویقی، مدت هر طرح نباید بیش‌تر از سه ماه باشد و در یک بازه زمانی حداکثر سه ماهه، امکان فروش طرح تشویقی و تمدید طرح برای اپراتور ممکن است. با توجه به اینکه حدفاصل زمان شروع و پایان ارائه طرح تشویقی با احتساب تمدید طرح، حداکثر سه ماه است، مدت استفاده مشترکان از طرح تشویقی می‌تواند حداکثر شش ماه باشد.

همچنین هر طرح تشویقی می‌تواند حداکثر شامل پنج بسته خدمتی حاوی یک خدمت و یا ترکیبی از چند خدمت با مهلت مقرر و با تعیین مبلغ برای کل بسته باشد. بسته خدماتی ترکیبی، خدماتی نظیر تماس، اینترنت و پیامک دارد. هر اپراتور صرفاً می‌تواند حداکثر هشت بار در سال طرح‌های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند.

البته تمدید طرح تشویقی بعد از پایان مدت آن، به‌عنوان یک طرح تشویقی جدید محسوب شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان ارائه طرح تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید طرح تشویقی، برای تکمیل مدت زمان سه ماهِ طرح تشویقی اولیه بوده باشد. مجموع مدتِ کلِ زمان ارائه طرح‌های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی و یا تمدید طرح تشویقی، نباید بیش از هشت ماه از سال باشد.

مطابق این مصوبه اپراتور باید در بخش عمومی پورتال خود ضمن اعلام کلیه تعرفه‌های عادی، بخش مشخصی را نیز به اعلام طرح‌های تشویقی تخصیص دهد و ضمن به‌روزرسانی آن، مشخصات شفاف طرح‌های تشویقی به همراه تاریخ شروع و پایان طرح و نحوه شارژینگ آن‌ها را اعلام کند. در کلیه تبلیغات مربوط به طرح‌های تشویقی، مشخصات اصلی طرح و تاریخ شروع و پایان نیز باید منتشر شود.

اما در صورتی که اپراتور قصد توقف طرح تشویقی را در مدت زمان دسترسی به طرح داشته باشد، باید حداقل هفت روز قبل از اجرای تصمیم خود، این موضوع را به اطلاع سازمان برساند. اگر طرح تشویقی بنا به درخواست اپراتور و با تایید سازمان و یا بنا به ابلاغ سازمان متوقف شود،‌ اپراتور موظف است نسبت به ارائه طرح، به مشترکینی که پیش‌تر نسبت به خرید طرح اقدام کرده و به‌عنوان مشترکین فعلیِ استفاده کننده از طرح مذکور محسوب می­‌شوند، تا پایان مدت اعلام‌شده در طرح، خدمت مربوطه را ارائه کنند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.