انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
مهلت تحویل سکه‌های پیش‌فروش پایان می‌یابد
افت دوباره قیمت طلای سیاه
ایرلاین‌ها در آستانه فرسودگی
سال آینده از بودجه عمرانی کسر نمی‌شود
دفاع آقای رئیس از پسته ۲۰۰ هزار تومانی!
ترخیص کالا در گمرک عادی شد
افزایش قیمت گوجه گلخانه‌ای به۱۱هزارتومان
واکنش رییس سازمان بازرسی کل کشور به یک خبر
افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی سود سهام عدالت
جزئیات بسته پیشنهادی مجلس برای مقابله با تحریم‌ها
بیش از ۱۰ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد
درآمد مالیاتی ایران محقق نشد
دولت ۲ برابر سال۹۶ خود را مقروض کرده است
پیشنهاد یک اقتصاددان برای نحوه پرداخت یارانه
مقاومت و تهمت در برابر خصوصی‌سازی واقعی
مقصد کارت سوخت‌های خریداری شده کجاست؟
قیمت مرغ در بازار، ۲۰ درصد گران‌تر از نرخ مصوب!
وزیر کار دستور حذف دوشغله‌ها را صادر کرد
نقدینگی ١٦٧٢ هزار میلیارد تومان شد
صادرکنندگان فولاد به ناحق متهم شده‌اند
قیمت خانه تهرانی ها در عرض ۲۳ سال چند برابر شده؟
آخوندی در حوزه مسکن کاری نکرد
يك اتصال گرانبها
5 هزار هکتار از تهران درگیر بد مسکنی است
ورود ۹۵۸ هزار تن برنج به کشور
سفره مردم ۴۷.۵ درصد گران شد
انبارها پُر است
توزیع «بسته حمایتی» کارمندان با حقوق ماه جاری
خروج ۴ بانک ایرانی از فهرست تحریم‌های ثانویه آمریکا
فلزی‌ها و پالایشی‌ها بورس را کاهشی کردند
به جای ساندرو، پراید و تیبا بگیرید!
ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد می‌آید
بی‌نظمی دردسرساز عربستان در تعهدی ۶۰ ساله
حامل‌های انرژی گران نمی‌شود
قیمت خرید دلار در بانک‎ها
آخرین تصمیمات کمیته مدیریت مصرف بنزین
«ماليات بر خانه‌هاي خالي » بدون اجرا
تغییرات یکساله بازار کار
دلایل افزایش‌ خودسرانه قیمت لبنیات
قطع دسترسی برخی بانک‌های ایرانی به سوئیفت
صادرات غیر نفتی ۷ ماهه به ۲۷ میلیارد دلار رسید
افزایش ۱۲۵ درصدی درآمدهای نفتی دولت
عقب ماندگی در تولید سالانه ۵۰۰ هزار واحد ساختمانی
با عدم تصویب CFT می‌خواهند دولت را تضعیف کنند
وام مسکن مهر حداقل باید ۱۰ میلیون افزایش یابد
پشت نویسی چک حذف می شود
فقط ۱۶ درصد ظرفیت معادن کشور بهره‌برداری میشود
کسی نمی‌داند قیمت دلار بالاتر می‌رود یا نه
بانک‌ها باید سالم‌سازی شوند؛ اما چگونه؟!
وزارت ارتباطات طرحی برای اینستاگرام ندارد
بیشتر
کد خبر: 90292 | تاریخ : ۱۳۹۷/۸/۱۷ - 15:41
مشکل ایرلاین‌های ایرانی در ترکیه

مشکل ایرلاین‌های ایرانی در ترکیه

نماینده سابق ایران در ایکائو معتقد است که ایران می‌تواند براساس راه حل‌هایی که در توافقنامه پروازهای مشترک با ترکیه در نظر گرفته شده، نسبت به موضوع تحریم سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های ایرانی اقدام و مقدمات برطرف شدن مشکلات موجود را فراهم کند.

قانون-نماینده سابق ایران در ایکائو معتقد است که ایران می‌تواند براساس راه حل‌هایی که در توافقنامه پروازهای مشترک با ترکیه در نظر گرفته شده، نسبت به موضوع تحریم سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های ایرانی اقدام و مقدمات برطرف شدن مشکلات موجود را فراهم کند.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا،علیرضا منظری اظهار کرد: در موافقتنامه دوجانبه خدمات هوایی میان دو دولت ایران و ترکیه شرایطی برای برقراری پرواز میان دو کشور به تصویب رسیده و در آن، کشورها متعهد شده‌اند تا زمینه لازم برای انجام و پذیرش پروازهای بین‌المللی را فراهم آورند.

وی با اشاره کاهش نقش اجرایی دولت در صنعت هوایی، اضافه کرد: تا زمانی که عموما شرکت‌های ارائه کننده خدمات از جمله سوخت‌رسان‌ها، دولتی بودند فراهم کردن این زمینه ساده‌تر بود و از زمانی که شرکت‌های ارائه کننده سوخت خصوصی شدند، بدیهی است ضوابط جدیدی بر آنها حاکم باشد.

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری، درباره شرایط حاکم بر فرودگاه استانبول نیز توضیح داد: در فرودگاه استانبول دو شرکت سوخت‌رسان فعالیت دارند و از این رو مشتریان می‌توانند با انتخاب یکی از این گزینه‌ها از آنها سوخت تهیه کنند و اگر یکی از آنها امتناع کرد باید از دیگری تهیه شود و چون انحصار وجود ندارد در این حوزه، گزینه‌های شرکت‌های ایرانی می‌تواند متنوع شود.

منظری ادامه داد: در هر حال اگر امتناع از دادن سوخت به شرکت هواپیمایی به روایتی مرتبط با بدهی شرکت باشد، مسئولیت متوجه خود شرکت هواپیمایی خواهد بود، اما اگر توقف ارائه سوخت به دلیل  اعمال مقررات تحریم باشد دولت ایران می‌تواند به موجب موافقتنامه، با مذاکره با طرف مقابل تلاش برای ایجاد زمینه انجام پرواز را در دستور کار خود داشته باشد و در صورت عدم حل مشکل از طریق مفاد مقررات حل اختلاف در موافقتنامه اقدام کند. البته با توجه به اعلام قبلی شرکت سوخت‌رسان ترک، شرکت‌های هواپیمایی تا قبل از رفع مانع نمی‌توانند برنامه‌ریزی پرواز به فرودگاهی انجام دهند که تسهیلات فرودگاهی لازم را ندارد و باید منتظر بمانند تا مشکل فعلی حل شود.

وی با بیان این‌که در شرایط فعلی به وجود آمده پس از اعمال تحریم‌های جدید، باید در راستای حفظ همکاری‌های دوجانبه حرکت کرد، گفت: در هر حال از یک سو شرکت‌های ارائه کننده خدمات به دلیل اجبار فشار تحریم از طرف دولتها امکان توجیه اقدامات خود را دارند که البته دو طرف باید استدلال‌ها را در هیات حل اختلاف طرح کنند تا باتوجه به  مبانی حقوقی موجود، مورد بررسی قرار گیرد. به ویژه امروزه که برخی شرکت‌ها به صورت فراملیتی فعالیت می‌کنند و تعریف آنها همچون گذشته ممکن نیست، باعث شده بررسی‌های دقیق حقوقی و رسیدن به یک راه حل قطعی اهمیت بسیار بالایی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، با اعلام تبعیت شرکت سوخت‌رسان ترک از تحریم‌های جدید آمریکا، از روزهای پایانی هفته گذشته ایرلاین‌های ایرانی برای سوخت‌گیری در فرودگاه‌های ترکیه با مشکلاتی مواجه شده‌اند و این مساله برای مسافران برخی از پروازها نیز دردسر ساز شده است.

با وجود آن‌که هنوز ترکیه به طور رسمی درباره چرایی این اتفاق توضیحی ارائه نکرده، اما سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که در تلاش است در کوتاه‌ترین زمان ممکن سوخت‌گیری ایرلاین‌های ایرانی در ترکیه از سر گرفته شود.

با برقراری ۲۰۰ پرواز برنامه‌ای هفتگی میان دو کشور، ترکیه یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های سفرهای شهروندان ایرانی در میان کشورهای منطقه به شمار می‌رود.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.