انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
بهترین دیدنی‌های شیراز
چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟
10 هتل نزدیک به فرودگاه بین المللی امام خمینی
شهرت‌طلبی و پشت کردن به جامعه!
نهاد آموزش و بیماری بی عدالتی
بلای توسعه سیمانی!
انتقاد پذیری، رکن اصلی رشد وتعالی در آموزش و پرورش
معیشت پرفشار کارگری
زن بلوچ؛ چهارمین بانوی روستایی برتر جهان
جزييات بدهي و ميراث 52 هزار میلیاردي قالیباف
اپيدمي كلاهبرداري پيامكي !
جزييات منتفي شدن فروش سربازي در سال 98
سونامی تحصیل‌کردگان بی سواد
تلاش براي «فلج نشدن» زندگي
آیناز کودک ربوده شده یا گم شده؟
خطر دخالت دیگران بر روابط
متهمِ طلبکار
اثر مستقیم فرار مالیاتی پزشکان بر بیکاری
دوره گشت ارشاد به سر آمده است
سپندارمذگان روز زن، زمین و مادر
رویکردهای نوین در توسعه پایدار شهری
از قاچاق تا ورود دام‌های مشكوك!
سرگرمی و کسب درآمد به قیمت آزار حیوانات
ازدواج با چه زناني معافيت سربازي در پي دارد؟!
حمایت خانواده از بیمار مبتلا به سرطان
جلسه هاشمی باحناچي درباره اعتبار خطوط ۶ و ۷ مترو
حکایت مصايب رسانه
دستفروشی؛ چالشي پايدار!
گامی دیگر برای مشارکت فرهنگیان
پیش بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
رسيدگي به جريمه‌هاي رانندگي در مراسم 22 بهمن
جزئیات لایحه نرخ کرایه تاکسی سال ۹۸
برج ميلاد و تهدید جانی حدود ۲۲۳۶ نفر
شکایت شهروندان از پزشکان، هر روز بیشتر از دیروز
رکود-تورمی و زنان سرپرست خانوار
عوارض شبهه‌ناك
لزوم عادت دادن بچه ها به رفتار خوب
باروتي در انتظار جرقه
۲۱۳ هزار نفر مقرری بیکاری می‌گیرند!
فیلترینگ، راه‌حلی است که جواب نمی دهد
تخم افکار خود را در کدام زمین می‌افشانید؟
اعتراض به پیمان‌کاری
واکاوی رابطه تلقین‌گرایی و مصرف گرایی
سفیدنمایی ازدواج‌های کدر!
بايد پزشكان را ملزم به نصب كارتخوان كنيم
مدیریت های «دلال پرور»
مردان، قربانیان خاموش تبعيض
ماموریت در درایت ، مدیریت در ظرافت
دوگانه بودن يا نبودن «سگ» !
عذرخواهی، یک توانمندی در زندگی
بیشتر
کد خبر: 90763 | تاریخ : ۱۳۹۷/۸/۲۴ - 15:00

۷ زمانی که نباید روی ترازو بروید

مصرف غذاهای شور، باعث احتباس آب در بدن می شود و وزن را به طور موقت افزایش می دهد. کربوهیدرات ها نیز همین خاصیت را دارند. بنابراین بعد از مصرف این دو گروه غذایی، خود را وزن نکنید.

قانون- مصرف غذاهای شور، باعث احتباس آب در بدن می شود و وزن را به طور موقت افزایش می دهد. کربوهیدرات ها نیز همین خاصیت را دارند. بنابراین بعد از مصرف این دو گروه غذایی، خود را وزن نکنید.

به گزارش قانون به نقل از مجله آوای سلاکت، وزن ما در زمان های خاصی دچار نوسان می شود و این نوسانات می توانند باعث دلسردی و بی انگیزگی ما شوند.

توصیه می شود در ۷ زمان، برای پی بردن به وزن دقیق تان روی ترازو نروید!

انجام ورزش های شدید: وزن کردن بعد از انجام یک جلسه ورزش شدید همراه با تعریق، وزن ما را کمتر از حد معمول نشان می دهد زیرا مایعات زیادی را از دست داده ایم. وزن واقعی در این هنگام نیم تا یک کیلوگرم بیشتر از وزنی است که ترازو نشان می دهد.

مصرف بیش از حد کربوهیدرات یا نمک: مصرف غذاهای شور، باعث احتباس آب در بدن می شود و وزن را به طور موقت افزایش می دهد. کربوهیدرات ها نیز همین خاصیت را دارند. مقادیر اضافی آنها به شکل گلیکوژن در کبد ذخیره می شود. کلیکوژن آب را جذب می کند. بنابراین بعد از مصرف این دو گروه غذایی، خود را وزن نکنید.

ابتلا به یبوست: عدم اجابت مزاج بین دو تا سه روز، در حدود نیم تا دو کیلوگرم وزن کاذب به شما اضافه می کند. با اجابت مزاج وزن شما به حالت طبیعی بر می گردد.

روزهای خاصی از هفته: در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه کورنل انجام شد، مشخص گردید وزن افراد در روزهای خاصی از هفته و بخصوص در روزهای آخر هفته دچار نوسانات زیادی می شود و ترازوها افزایش وزن را نشان می دهند. به عنوان مثال وزن شرکت کنندگان در این مطالعه، در روز دوشنبه بسیار بیشتر از روز جمعه بوده است. محققان توصیه می کنند که یک روز مشخص را برای وزن کردن خود با ترازو انتخاب کنید و از وزن کردن خود در روزهای مختلف هفته بپرهیزید.

عدم در نظر گرفتن لباس ها: به گفته محققان، لباس مردان باعث می شود که به طور متوسط، ۱,۱ کیلوگرم به وزن واقعی آنها اضافه گردد. وزن زنان نیز با محاسبه لباس، ۰.۹ گرم بیشتر از میزان واقعی است.

عدم محاسبه عضلات: وزن ماهیچه ها از چربی ها بیشتر است اما چربی ها حجم بیشتری را نسبت به ماهیچه ها در بدن اشغال می کنند. به همین دلیل افرادی که چربی بیشتری دارند، نسبت به کسانی که دارای ماهیچه هستند، چاقتر نشان می دهند. انجام ورزش های استقامتی باعث عضله سازی می شود و ترازو عددی بیش از حد انتظار را به ما نشان می دهد. با این که این عدد بالا رفته، سایز بدن در حال کاهش است و فرد فاصله کمتری با رسیدن به تناسب اندام دارد.

نوشیدن آب زیاد: نوشیدن ۴۷۵ میلی لیتر آب در روز، وزن را تا نیم کیلوگرم افزایش می دهد بنابراین هیچگاه بعد از نوشیدن آب، خود را وزن نکنید.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.