انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
سرزمين
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
گردشي از زادگاه فردوسي تا ماسوله مشهد
مخالفت تشکل‌هاي مسئول با طرح گردشگري آشوراده
خنج بر چهره ميراث
شهر «دقیانوس» در خطر ویرانی
گردشگری بازاري ناکام در ایران
مسجد، تلفيق مهر ازي اير اني و اسلامي
روزگار تلخ غار باستانی بهشهر
سونامی خشکسالی و تهديد امنيت غذايي
زاگرس محمل نهفته «بيلندانا » ياجشن سده در كردستان
مسئولیت نم‌زده، بلای جان گنبد قابوس!
گزارش لغو یک جشن
خشكسالي در مديريت منابع آب
میدان هشت گنبد، زیر سایه پاساژها
تالاب‌ها در کشاکش بهره برداری و مصرف
عطش هامون
تهرانگردي در عمارت‌هاي تاريخي
دیجیتال مارکتینگ، راه پیشرفت ایران در حوزه گردشگری سلامت
تهران، محصور در فروچاله‌ها
آشوب در آشوراده
بازارهای جذاب گردشگری شهری
انتقال‌ رانتی آب
چالش های طراحی مبلمان شهری
برای نجات نقش جهان، تعارف‌ها را کنار بگذارید
گلستان در برزخ
رشد سدها بدون نظارت
از سرو ابر كوه تا قديمي‌ترين چنار تهر ان
جولان غول خشكسالي
حریم درجه یک نقش جهان اصفهان با خاک يكسان مي‌شود
گردشگري، فرصتي كه ناديده گرفته مي‌شود
جزييات وام 20ميليوني گردشگري
نفس پايتخت به شماره افتاده است
خاک سست
شیرابه، بلای جان ماهی های شمال
میر اث پارسه؛ نماد پیشکش داد و مهر به جهانیان
بازار داغ گردشگري در زمستان
روياي ديرينه تحقق حساب اقماری
تبر بر ريشه ‌ريه‌هاي تنفسي ايران
تکرار سرنوشت کارون در «تجن»
گوردخمه های همدان زیر تیغ جویندگان گنج
حفاظت پیشگیرانه، بهترین درمان برای موزه‌هاست
روستاگردي؛ كليد مهاجرت معكوس
گردشگري؛ معدن ارزي كه نمي‌بينيم
سونامي خطر با خشكي گاوخوني
ميراث عليه ميراث جهاني شوشتر
بلعیدن یک شهر به بهانه طرح توسعه دانشگاه
رازهاي آتشكده چك‌چك
شهرهاي ماشين‌محور بلاي جان شهروندان
خطر نابودي در كمين اقليم كشور
استمداد از رهبري براي نجات خليج فارس
گره پالایشگاه بر محیط‌زیست شهر ری
بیشتر
کد خبر: 90983 | تاریخ : ۱۳۹۷/۸/۲۹ - 15:30
تحریم‌های آمریکا «سفر ایران» را ارزان کرد

تحریم‌های آمریکا «سفر ایران» را ارزان کرد

معاون گردشگری کشور از تهیه «برنامه استراتژیک اطلاع‌رسانی گردشگری در خارج از کشور» با همکاری وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: بحران ناشی از بازگشت تحریم‌های آمریکا در گردشگری پشت سر گذاشته شده و تردیدها برای سفر به ایران تداوم پیدا نکرده است.

قانون- معاون گردشگری کشور از تهیه «برنامه استراتژیک اطلاع‌رسانی گردشگری در خارج از کشور» با همکاری وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: بحران ناشی از بازگشت تحریم‌های آمریکا در گردشگری پشت سر گذاشته شده و تردیدها برای سفر به ایران تداوم پیدا نکرده است.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، ولی تیموری که به تازگی آماری از رشد سفر گردشگران اروپایی به ایران همزمان با خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها را اعلام کرده است، درباره سیاست‌ها و برنامه‌های ایران با توجه به آن‌که مدام حرف از دور زدن تحریم‌ها با استفاده از گردشگری است، به ایسنا گفت: ما دنبال اقدامات زودگذر و ضربتی نیستیم، گردشگری فرایند زمان‌بری دارد که باید زیرساخت‌های فکری و برنامه‌ریزی آن آماده شود.

او با اشاره به افزایش سفر گردشگران اروپایی به ایران در شرایطی که تا ۴۵ روز پیش ۱۹ درصد کاهش داشت و اکنون این آمار با دو درصد رشد مثبت به ۱۷ درصد کاهش رسیده است، اظهار کرد: این وضعیت نشان می‌دهد ورود گردشگران خارجی به ایران درحال بازیابی و خروج از رکود است و مقصد ایران نیز آن دوران بحرانی تحریم را از سر گذرانده و تردیدها برای سفر به ایران عملا ادامه پیدا نکرده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: لازم نیست در این شرایط درباره بسته حمایتی صحبت کنیم، چرا که تحریم باعث شد بسته سفر ایران رقابتی و ارزان شود، آن‌هم در شرایطی که قیمت سفر دیگر مقاصد روز به روز درحال افزایش است، ما فقط باید بتوانیم این اتفاق را تبلیغ کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به غیبت ایران در رسانه‌های جهانی، ارزان بودن این سفر دقیقا کجا واز چه طریق درحال تبلیغ است؟ اظهار کرد: لازم نیست ما این موضوع را مستقیم بگوییم. وقتی بسته سفر در نمایشگاه‌های گردشگری عرضه شود، دیگران متوجه خواهند شد سفر به ایران نه تنها گران‌تر نشده، بلکه ارزان‌تر هم شده که این خود به خود تبلیغ است.

تیموری سپس به اقدامات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شرایط حال حاضر اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که هر گونه فعالیت ایران در خارج از کشور باید با هماهنگی وزارت امور خارجه باشد و از آنجا که دیپلماسی اقتصادی تا حدی برای این وزارتخانه اولویت دارد، با دکتر انصاری ـ معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ـ به توافق رسیدیم تا «برنامه راهبردی و استراتژیکِ اطلاع‌رسانی گردشگری را در خارج از کشور» با همکاری یکدیگر آماده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اطلاع‌رسانی و تصویرسازی ذهنی از ایران در خارج از کشور، بیان کرد: ما دنبال مُسَکن نیستیم. اگر بخواهیم در این مسیر کاری کنیم باید برنامه زیربنایی و ماندگاری داشته باشیم برای همین برنامه همکاری استراتژیک با وزارت خارجه در بعد اطلاع‌رسانی در خارج آماده خواهد شد تا در جریان آن تصویرسازی درست‌تر و موثری از ایران داشته باشیم.

به گفته او، تدوین برنامه جامع گردشگری که با همکاری سازمان جهانی جهانگردی نیز آماده خواهد شد، به خاطر همکاری و مشورت مشاوران این سازمان بین‌المللی درباره نحوه تبلیغات، اطلاع‌رسانی و چگونگی انتقال اطلاعات، ناخودآگاه تبلیغ مثبت دیگری برای کشور خواهد بود.

تیموری گفت: با توجه به شرایط زمانی محدود باید تصمیم‌گیری‌های سریع‌تری داشته باشیم، سعیمان بر این است که با ایجاد کارگروه‌های تخصصی سرعت کار را بالا ببریم، در این مسیر نیز از مشورت دانشگاهیان و بخش خصوصصی استفاده می‌کنیم.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.