انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle بوکتاب قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خدمات ویژه برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور به اعضای خانه کارگر
اخلاق حرفه ای، گم‌شده مهندسی!
مجلس با «سهميه‌بندي بنزين» مخالفت كرد
حداقل دستمزد کارگران باید ۳ میلیون و ۷۵۹ باشد
وعده جذاب دولت براي خانه‌دار كردن پنج دهك جامعه
پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی برخي حقوق‌ها
مشاغل نجات‌بخش
بخش کشاورزی و ضعف رسانه‌ای
مزد بلاتكليف!
ركورد طلايي!
حفظ دارایی در گرو جلوگیری از زیان ساز بودن
سهام ؛ ارزش واقعی یا ذاتی؟
حاشیه ادامه‌دار چک‌ها
رئیس سازمان شیلات ایران برکنار شد
وزارت صادرات یا وزارت بازرگانی
فرصت های صندوق های سرمایه‌گذاری مشترک
رانت اطلاعاتی، مفسده ای که جرم تلقی نمی‌شود
راه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی بسته شد
اشتغال چرمی!
تعيين تكليف برای پیش‌خریدها
سياسي كاري با دستمزد کارگران
بازار نفت در سه ماهه اول ۲۰۱۹ به تعادل می‌رسد
پاسخ به ماجراي ممانعت بانك‌مركزي از كاهش نرخ ارز
پیامک «یارانه شما قطع شد» جعلی است
هشدار نسبت به افزايش تحريم‌هاي آمريكا
سهم نفت در بودجه باید به صفر برسد
بودجه 98 مغایر با احکام برنامه ششم توسعه است
قیمت جهانی طلا کاهش یافت
بازار كساد طلاي سياه
فشارهای کمرشکن، حقوق‌های اندک!
لزوم راه‌اندازي ديپلماسي هوانوردي
سامانه‌های "سرکاری" سازمان تامین اجتماعی و سردرگمي مردم!
معرفي مقصر اصلي وجود تورم
سالانه حدود ۸۰۰ هزار زوج جوان به مسکن جدید نیاز دارند
اقدامی بیات
بحران گوشت‌هاي سلطنتي!
جهنم اجاره ‌نشینی
قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد
كارگران زير ضرب زندگي
وعده‌اي كه وابسته به كمك دولت است
پيشتازي گازي ايران
بازار بي تحرك مسكن
پروازهاي نجومي!
طرح سهمیه‌بندی بنزین مردم را فقیر می‌کند
هشدار يك نماينده مجلس درباره آينده ناخوشايند خودروسازي
ارزش پول ملی یک سوم کاهش یافته است
طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود خواهد کرد
خبرهای خوبی بانك مركزي درباره کسب وکارهای نوپا
وام 25 ميليوني به دانشجويان صنعتي شريف
تزريق نجومي به صنعت خودرو
بیشتر
کد خبر: 91183 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۷ - 13:30

قیر دولتی نمی‌خواهیم، پولش را بدهید!

دبیر انجمن شرکت های راهسازی معتقد است با توجه به شرایط اقتصادی کشور در طول سال های با آن رو به رو بوده قطعا اصلی ترین نیاز راهسازان و پیمانکاران نه تامین مصالحی مانند قیر که رساندن منابع مالی مورد نیاز به پروژه هاست.

قانون- دبیر انجمن شرکت های راهسازی معتقد است با توجه به شرایط اقتصادی کشور در طول سال های با آن رو به رو بوده قطعا اصلی ترین نیاز راهسازان و پیمانکاران نه تامین مصالحی مانند قیر که رساندن منابع مالی مورد نیاز به پروژه هاست.

به گزارش قانون به نقل از ايسنا،علی آزاد اظهار کرد: در طول سال های گذشته یک مساله‌ای مطرح شده به نام قیر دولتی که از سوی وزارت نفت تامین می‌شود. این طرح که به نظر می‌رسد بیشتر از سوی افرادی دنبال می‌شود که تخصص و تجربه جدی در این حوزه ندارند نه تنها مشکلات راهسازان را حل نمی‌کند که حتی خود بعضا مشکل ساز نیز می‌شود.

وی ادامه داد: قیر دولتی وزارت نفت در طول سال‌های گذشته هیچ امکان برنامه‌ریزی به ما نداده است زیرا گاهی اوقات بیشتر از نیاز توزیع می شود، گاهی کمتر و گاهی با تاخیرهای بسیار طولانی. از سوی دیگر نحوه توزیع این قیر میان پیمانکاران و طرح های در دست ساخت کشور نیز ابهام ها و سوالاتی به وجود می آورد که مشخص نیست چگونه می‌توان برای آنها راه حل قطعی پیدا کرد. ما طرح‌هایی داشته‌ایم که به آنها قیر بیش از حد نیاز رسیده و طرح‌هایی داشته‌ایم که به دلیل نرسیدن به موقع قیر با تاخیرهای طولانی مدت مواجه شده‌اند.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با بیان این که به جای حمایت در حوزه تامین مصالح دولت می‌تواند کمک نقدی لازم را به طرح ها برساند، گفت: متاسفانه آنچه در طرح‌های این چنینی پنهان می‌ماند بحث کاهش بودجه وزارت راه و شهرسازی است. یعنی قیری که وزارت نفت تعهد می کند که تحویل دهد بخشی از بودجه وزارت راه است که کسر شده و باید از طریق قیر جبران شود. در حالی که اگر همان بودجه به وزارت راه برسد، می توان بسیاری از نیازها از جمله قیر را در بازار تامین کردو طرح ها را به پیش برد.

آزاد افزود: متاسفانه حمایتی که از بخش زیرساختی کشور صورت می گیرد بسیار محدود است. بودجه شرکت ساخت و توسعه  کشور یک بیست و چهارم یارانه ی نقدی است که در طول سال به حساب مردم ریخته می شود. این یعنی امکان آن وجود داشت که با مدیریت مناسب‌تر منابع اعتباری شرایط برای افزایش سرعت پیگیری طرح های زیربنایی فراهم شود. از این رو می‌توان انتظار داشت با کنار گذاشتن طرح‌هایی مانند قیر دولتی، منابع مالی با دقت بیشتر و به شکل مستقیم به طرح ها برسد.

 رییس کمیسیون عمران مجلس چند روز قبل خبر از پیگیری این کمیسیون برای تامین کامل قیر مورد نیاز وزارت راه از طریق وزارت نفت داده بود.

بر اساس اظهارات کوچی، طبق قانون بودجه سال جاری، وزارت نفت باید چهار میلیون تن قیر با رقمی نزدیک به سه هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف دولتی واگذار کند.

میرشفیع معاون شرکت ساخت، چند روز قبل به ایسنا، اعلام کرد هرچند قیر وزارت نفت در حال تحویل است اما با تاخیر به وجود آمده در این فرایند، برخی پروژه ها شانس تحویل در سال جاری را از دست دادند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.