انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خدمات ویژه برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور به اعضای خانه کارگر
اخلاق حرفه ای، گم‌شده مهندسی!
مجلس با «سهميه‌بندي بنزين» مخالفت كرد
حداقل دستمزد کارگران باید ۳ میلیون و ۷۵۹ باشد
وعده جذاب دولت براي خانه‌دار كردن پنج دهك جامعه
پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی برخي حقوق‌ها
مشاغل نجات‌بخش
بخش کشاورزی و ضعف رسانه‌ای
مزد بلاتكليف!
ركورد طلايي!
حفظ دارایی در گرو جلوگیری از زیان ساز بودن
سهام ؛ ارزش واقعی یا ذاتی؟
حاشیه ادامه‌دار چک‌ها
رئیس سازمان شیلات ایران برکنار شد
وزارت صادرات یا وزارت بازرگانی
فرصت های صندوق های سرمایه‌گذاری مشترک
رانت اطلاعاتی، مفسده ای که جرم تلقی نمی‌شود
راه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی بسته شد
اشتغال چرمی!
تعيين تكليف برای پیش‌خریدها
سياسي كاري با دستمزد کارگران
بازار نفت در سه ماهه اول ۲۰۱۹ به تعادل می‌رسد
پاسخ به ماجراي ممانعت بانك‌مركزي از كاهش نرخ ارز
پیامک «یارانه شما قطع شد» جعلی است
هشدار نسبت به افزايش تحريم‌هاي آمريكا
سهم نفت در بودجه باید به صفر برسد
بودجه 98 مغایر با احکام برنامه ششم توسعه است
قیمت جهانی طلا کاهش یافت
بازار كساد طلاي سياه
فشارهای کمرشکن، حقوق‌های اندک!
لزوم راه‌اندازي ديپلماسي هوانوردي
سامانه‌های "سرکاری" سازمان تامین اجتماعی و سردرگمي مردم!
معرفي مقصر اصلي وجود تورم
سالانه حدود ۸۰۰ هزار زوج جوان به مسکن جدید نیاز دارند
اقدامی بیات
بحران گوشت‌هاي سلطنتي!
جهنم اجاره ‌نشینی
قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد
كارگران زير ضرب زندگي
وعده‌اي كه وابسته به كمك دولت است
پيشتازي گازي ايران
بازار بي تحرك مسكن
پروازهاي نجومي!
طرح سهمیه‌بندی بنزین مردم را فقیر می‌کند
هشدار يك نماينده مجلس درباره آينده ناخوشايند خودروسازي
ارزش پول ملی یک سوم کاهش یافته است
طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود خواهد کرد
خبرهای خوبی بانك مركزي درباره کسب وکارهای نوپا
وام 25 ميليوني به دانشجويان صنعتي شريف
تزريق نجومي به صنعت خودرو
بیشتر
کد خبر: 91276 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۱۰ - 13:18
اول هواپیماهای دست دوم، بعد گزینه‌های شرقی

اول هواپیماهای دست دوم، بعد گزینه‌های شرقی

معاون سابق سازمان هواپیمایی معتقد است در شرایطی که بار دیگر آمریکا به دنبال افزایش فشارهای بین‌المللی علیه ایران در صنعت هوایی است، ایرلاین‌های ایرانی می‌توانند با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در بازار نیازهای خود را برطرف کنند.

قانون-معاون سابق سازمان هواپیمایی معتقد است در شرایطی که بار دیگر آمریکا به دنبال افزایش فشارهای بین‌المللی علیه ایران در صنعت هوایی است، ایرلاین‌های ایرانی می‌توانند با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در بازار نیازهای خود را برطرف کنند.

به گزارش قانون به نقل از ايسنا،علیرضا منظری اظهار کرد: در سال‌های پس از اجرایی شدن برجام ایرلاین‌های ما این توانایی را پیدا کردند که بار دیگر با بازارهای بین‌المللی تماس مستقیم برقرار کنند و از دل آن چند قرارداد خرید هواپیما نیز به امضا رسید. با این وجود و به دلیل خروج ترامپ از برجام مشکلات جدیدی به وجود آمده که باید برای آنها راه‌حل پیدا کرد.

وی ادامه داد: در حالی که فعلا شرکت‌های هواپیماساز بزرگ مانند بوئینگ و ایرباس امکان فروش مستقیم هواپیماهای خود به ما را ندارند شرکت‌های ایرانی باید تمام گزینه‌های موجود در بازار را بررسی کرده و با هدف برطرف کردن نیازهای ناوگان ایران نسبت به خرید هواپیماهای جدید اقدام کنند.

معاون سابق سازمان هواپیمایی با بیان این‌که یکی از گزینه‌های پیش‌روی شرکت‌های ایرانی در ایام تحریم خرید هواپیماهای دست دوم است، گفت: ما در سال‌های قبل نیز که فشار بین‌المللی گسترده‌ای علیه ایران برقرار بود، توانستیم تعدادی هواپیمای دست دوم وارد کشور کنیم که بسیاری از آنها کیفیت مناسب برای پرواز داشتند و همچنان در حال استفاده هستند. از این‌رو شرکت‌های ما تجربه گذشته را دارند و در فضای فعلی نیز می‌توان همچنان روی خرید هواپیماهای دست دوم فکر کرد.

به گفته منظری، هرچند پیش‌بینی دقیق از آینده ناوگان ایران با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و سیاسی جهان دشوار است، اما آنچه که بیشترین اهمیت را دارد، لزوم توجه به تامین نیازهای ناوگان کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

نماینده سابق ایران در ایکائو در پاسخ به این سوال که در صورت ناممکن بودن خرید هواپیماهای غربی آیا بررسی گزینه‌های شرقی امکان‌پذیر است، توضیح داد: اگر که در بازه زمانی فعلی تامین هواپیماهای غربی ممکن نشود احتمال آن وجود دارد که در حد نیاز کوتاه‌مدت از هواپیماهای شرقی استفاده شود که البته هرگونه بهره‌گیری از آنها نیاز به بررسی استانداردهای لازم و در نظر گرفتن شرایط ناوگان کشور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که مشخص شود وارد شدن این هواپیماها به ایمنی هوانوردی ما ضربه نزند و سازمان‌های ذیربط مانند سازمان هواپیمایی کشوری ورود آنها به ایران را تایید کنند، می‌توان لااقل در کوتاه‌مدت روی استفاده از این هواپیماها حساب کرد.

به گزارش ایسنا، پس از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام خرید هواپیماهای جدید که ایران‌ایر پیش از آن قراردادشان را نهایی کرده بود با ابهام‌های جدی روبه‌رو شد تا جایی که به نظر می‌رسد فعلا امکان خرید هواپیما از بوئینگ یا ایرباس فراهم نباشد.

یکی از مدیران شرکت آنتونوف اوکراین چند روز قبل ابراز امیدواری کرده بود که بتوان روی بازار ایران به عنوان یک گزینه قابل توجه حساب کرد. در چند ماه گذشته صحبت از خرید هواپیمای مسافری سوخو ۱۰۰ روسیه برای تعدادی از ایرلاین‌های ایران مطرح بوده که البته هنوز به قرارداد نهایی نرسیده است.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.