انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تلاش براي «فلج نشدن» زندگي
آیناز کودک ربوده شده یا گم شده؟
خطر دخالت دیگران بر روابط
متهمِ طلبکار
اثر مستقیم فرار مالیاتی پزشکان بر بیکاری
دوره گشت ارشاد به سر آمده است
سپندارمذگان روز زن، زمین و مادر
رویکردهای نوین در توسعه پایدار شهری
از قاچاق تا ورود دام‌های مشكوك!
سرگرمی و کسب درآمد به قیمت آزار حیوانات
ازدواج با چه زناني معافيت سربازي در پي دارد؟!
حمایت خانواده از بیمار مبتلا به سرطان
جلسه هاشمی باحناچي درباره اعتبار خطوط ۶ و ۷ مترو
حکایت مصايب رسانه
دستفروشی؛ چالشي پايدار!
گامی دیگر برای مشارکت فرهنگیان
پیش بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
رسيدگي به جريمه‌هاي رانندگي در مراسم 22 بهمن
جزئیات لایحه نرخ کرایه تاکسی سال ۹۸
برج ميلاد و تهدید جانی حدود ۲۲۳۶ نفر
شکایت شهروندان از پزشکان، هر روز بیشتر از دیروز
رکود-تورمی و زنان سرپرست خانوار
عوارض شبهه‌ناك
لزوم عادت دادن بچه ها به رفتار خوب
باروتي در انتظار جرقه
۲۱۳ هزار نفر مقرری بیکاری می‌گیرند!
فیلترینگ، راه‌حلی است که جواب نمی دهد
تخم افکار خود را در کدام زمین می‌افشانید؟
اعتراض به پیمان‌کاری
واکاوی رابطه تلقین‌گرایی و مصرف گرایی
سفیدنمایی ازدواج‌های کدر!
بايد پزشكان را ملزم به نصب كارتخوان كنيم
مدیریت های «دلال پرور»
مردان، قربانیان خاموش تبعيض
ماموریت در درایت ، مدیریت در ظرافت
دوگانه بودن يا نبودن «سگ» !
عذرخواهی، یک توانمندی در زندگی
تبعیض مثبت به نفع زنان
تولید پریشانی با بیمه شخص ثالث
منتهی‌الیه سمت چپ
بسته حمایتی یا حقارتی؟!
حال «ناخوش» هواي شهر
باید هر روز برای مان روز هوای پاک باشد
برتري دادن قانون جامع به کنوانسیون حقوق معلولان
آغاز خصو صی سازی آموزش!
مخدر گل را ساده نگیریم
آقای روحانی، دوباره منشورحقوق شهروندی تان را بخوانید
اینترنت فرصت یا تهدید؟
ما فقط آرامش می خواهیم
«اسماعیل» ها را دریابید!
بیشتر
کد خبر: 91658 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۱۵ - 15:40

تشریح آخرین وضعیت استیضاح‌ها

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: استیضاح وزیر اموزش و پرورش با سی امضا و سی و دو محور به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.

قانون-یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: استیضاح وزیر اموزش و پرورش با سی امضا و سی و دو محور به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.

به گزارش قانون به نقل از ایلنا،علی اصغر یوسف‌نژاد درباره آخرین وضعیت استیضاح‌ها در مجلس گفت: استیضاح سید محمد بطحایی وزیر اموزش و پرورش با سی امضا به هیات رئیسه مجلس رسید که به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده است. استیضاح وزیر آموزش و پرورش در سی محور ارائه شده است.

وی با اشاره به دیگر استضاح‌های مطرح شده در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ استیضاح منصور غلامی وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال بررسی است و استیضاح محمود حجتی وزیر کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز در کمیسیون کشاورزی در حال پیگیری است.

یوسف نژاد تاکید کرد: استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در کمیسیون شوراها است و توسط اعضای این شورا در حال بررسی است.

این عضو هیات رئیسه مجلس درباره استیضاح محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت:‌ این استیضاح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شد و منتظر این هستیم که به ما اعلام کنند که نتیجه آن چه بوده است. اگر تعداد امضاها به زیر ده امضا برسد این استیضاح منتفی خواهد شد، اما تا کنون به طور رسمی به من چیزی نگفته‌اند.

بر این اساس محورهای استیضاح‌ وزیر آموزش و پرورش به شرح ذیل است:

۱. عدم توجه عملی به سند چشم‌انداز آمزوش و پرورش

۲. عدم توجه عملی به امور تربیتی، پرورشی، تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش و مدارس

۳. عدم توجه عملی به اجرای قانون و نظام هماهنگ

۴. تنزل جایگاه مدیران مدارس از نظر منزلت و حقوق و مزایا در دوره وزارت ایشان

۵. گرانتر شدن آموزش و پرورش در دوره وزارت ایشان

۶. عدم توجه عملی در رسیدگی به سرانه مدارس کشور به خصوص مناطق محروم و متاسفانه افزایش جمعیت دانش‌آموزان بازمانده تحصیل ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر، محروم، کارگران در دوره وزارت ایشان.

۷. افزایش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و نبود راهکارهای عملی وزیر برای مقابله با این آسیب‌های جدید.

۸. عزل و نصب‌های سیاسی، حزبی، باندی و رفاقتی در وزارت آموزش و پرورش و اداره کل‌ها و مدارس ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش‌آموزان در بحث تغذیه و ...

۹. عدم برنامه جدید برای افزایش حقوق، مزایای رفاهی و معیشتی فرهنگیان و تنزل جایگاه و رتبه اجتماعی و اقتصادی معلمان در دوره وزارت ایشان.

۱۰. کاهش دانش‌آموزان در خوابگاه‌های دانش‌اموزی ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش‌آموزان در بحث تغذیه و دیگر امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان.

۱۱. عدم پویایی و نشاط در بین معلمان و دانش‌آموزان و کاهش انگیزه کاری در بین معلمان و کاهش ادامه تحصیل.

۱۲. عدم شایسته‌سالاری و عدم ایجاد رقابت در بحث انتخاب معلمان خرید خدمت در مهرماه سال ۹۷ که باعث نارضایتی شدید در بین جوانان یا تحصیلات عالیه شده و از طرفی بعضا افراد غیرشایسته و غیر تخصصی و غیرمرتبط و فقط با لابی‌گری وارد بدنه آموزش و پرورش و مدارس شده‌اند.

۱۳. عدم مدیریت در سازماندهی نیروهای انسانی در مدارس.

۱۴. عدم مدیریت مالی در وزارت آموزش و پرورش.

۱۵. مدیریت ناکارآمد و عدم نظارت در واگذاری مراکز رفاهی، تربیتی، فرهنگی، آموزش و پرورش به بخش خصوصی از جمله ارودگاه شهید باهنر و مراکز رفاهی.

۱۶. عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل.

۱۷. عدم توجه به وضعیت گرمایشی مدارس.

۱۸. عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه شده در زمان اخذ رای اعتماد.

۱۹. سوء مدیریت و تضعیف تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای شهید رجایی و مدیران چندشغلی.

۲۰. با توجه به تکالیف و مجوزهای قانونی برای تبدیل به احسن و استفاده بهینه از عرصه و اعیان مدارس و زمین‌های موجود با تغییر کاربری متاسفانه حتی یک کمیته تشکیل نشده است.

۲۱. بکارگیری مدیران غیرکارشناس و غیرمتخصص و مدیران غیربرخوردار از شاخص اِی مدیریتی.

۲۲. ارائه آمارهای متفاوت در بعضی امور مثل اعتبار مورد نیاز برای بازرسی مدارس فرسوده.

۲۳. عدم ساماندهی مبانی نیروهای آموزش و پرورش در مدارس به گونه‌ای که با گذشت دو ماه از سال تحصیلی برخی مدارس یا بدون معلم هستند یا با نیروهای غیرهماهنگ اداره می‌شوند.

۲۴. تنوع مدارس در کشور و عدم برنامه برای ساماندهی آن به گونه‌ای که مدارس دولتی عملا از دستور کار خارج و هیچ گونه توجهی از حیث آموزش و پرورش و پژوهش به آنان نمی‌شود.

۲۵. عدم توجه به روستاهای فاقد مدرسه به گونه‌ای که مقرر شده بود از وسایل حمل و نقل برای انتقال دانش‌آموزان استفاده شود که عملا پس از چند ماه و عدم پرداخت حق‌الزحمه به رانندگان از دستور خارج و نتیجه آن افزایش نرخ بیکاری و رسیدن به رقم بالای ۹ میلیون نفر شد.

۲۶. عملکرد ضعیف دانشگاه فرهنگیان.

۲۷. علت عدم اجرای احکام قانون برنامه ششم توسعه.

۲۸. دلیل عدم اجرای کامل قانون ایثارگران در وزارت آموزش و پرورش.

۲۹. چگونگی اداره امور مدارس خارج از کشور و عدم نظارت بر امور آموزش و پژوهش  مدارس

۳۰. نحوه واگذاری مدارس به بخش خصوصی و هیئت امنایی.

۳۱. بی‌توجهی به مدارس و دانش‌آموزان نخبه و استعدادهای درخشان.

۳۲. علل رشد ناهنجاری در مدارس و کاهش سن اعتیاد در مدارس کشور.

 

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.