انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
جامعه
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
بهترین دیدنی‌های شیراز
چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟
10 هتل نزدیک به فرودگاه بین المللی امام خمینی
شهرت‌طلبی و پشت کردن به جامعه!
نهاد آموزش و بیماری بی عدالتی
بلای توسعه سیمانی!
انتقاد پذیری، رکن اصلی رشد وتعالی در آموزش و پرورش
معیشت پرفشار کارگری
زن بلوچ؛ چهارمین بانوی روستایی برتر جهان
جزييات بدهي و ميراث 52 هزار میلیاردي قالیباف
اپيدمي كلاهبرداري پيامكي !
جزييات منتفي شدن فروش سربازي در سال 98
سونامی تحصیل‌کردگان بی سواد
تلاش براي «فلج نشدن» زندگي
آیناز کودک ربوده شده یا گم شده؟
خطر دخالت دیگران بر روابط
متهمِ طلبکار
اثر مستقیم فرار مالیاتی پزشکان بر بیکاری
دوره گشت ارشاد به سر آمده است
سپندارمذگان روز زن، زمین و مادر
رویکردهای نوین در توسعه پایدار شهری
از قاچاق تا ورود دام‌های مشكوك!
سرگرمی و کسب درآمد به قیمت آزار حیوانات
ازدواج با چه زناني معافيت سربازي در پي دارد؟!
حمایت خانواده از بیمار مبتلا به سرطان
جلسه هاشمی باحناچي درباره اعتبار خطوط ۶ و ۷ مترو
حکایت مصايب رسانه
دستفروشی؛ چالشي پايدار!
گامی دیگر برای مشارکت فرهنگیان
پیش بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
رسيدگي به جريمه‌هاي رانندگي در مراسم 22 بهمن
جزئیات لایحه نرخ کرایه تاکسی سال ۹۸
برج ميلاد و تهدید جانی حدود ۲۲۳۶ نفر
شکایت شهروندان از پزشکان، هر روز بیشتر از دیروز
رکود-تورمی و زنان سرپرست خانوار
عوارض شبهه‌ناك
لزوم عادت دادن بچه ها به رفتار خوب
باروتي در انتظار جرقه
۲۱۳ هزار نفر مقرری بیکاری می‌گیرند!
فیلترینگ، راه‌حلی است که جواب نمی دهد
تخم افکار خود را در کدام زمین می‌افشانید؟
اعتراض به پیمان‌کاری
واکاوی رابطه تلقین‌گرایی و مصرف گرایی
سفیدنمایی ازدواج‌های کدر!
بايد پزشكان را ملزم به نصب كارتخوان كنيم
مدیریت های «دلال پرور»
مردان، قربانیان خاموش تبعيض
ماموریت در درایت ، مدیریت در ظرافت
دوگانه بودن يا نبودن «سگ» !
عذرخواهی، یک توانمندی در زندگی
بیشتر
کد خبر: 92129 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۸ - 12:00
نوشداروهاي پس از مرگ
مديران مياني متخلف دانشگاه آزاد بركنار و اتوبوس هاي كهنه متوقف شدند

نوشداروهاي پس از مرگ

مسئولان دانشگاه آزاد همچنين دو روز قبل و در حالي كه نوشدارو پس از مرگ بي فايده است، اعلام كردند كه از امروز تردد اتوبوس هاي فرسوده در مسير دانشگاه ممنوع است...

قانون- گروه جامعه

پس از چند روز نگراني از وخامت حال دانشجويان مصدوم در حادثه واژگوني اتوبوس دانشگاه آزاد همچنان وجود دارد. با آنكه اكثر دانشجويان مصدوم از بيمارستان مرخص شده اند اما همچنان پنج دانشجو در بخش هاي مراقبت هاي ويژه بيمارستان ها بستري هستند و همگان اميدوار به بهبود حالشان دارند. در روزهاي گذشته با وجود آنكه مسئولان ارشد دانشگاه آزاد در انفعالي محسوس از پاسخ رسمي و شفاف درباره حاشيه هاي پيرامون علوم و تحقيقات و حادثه پيش آمده سرباز زده اند، اما بخشي از رسانه ها و البته افكار عمومي در فضاي مجازي پيگير اتفاق افتاده و پاسخ دادن مسئولان در اين زمينه هستند. هشتگ هايي نيز در همين باره در فضاي مجازي به راه افتاد و تا تقاضاي استعفاي مسئولان ارشد و هيات مديره دانشگاه آزاد نيز پيش رفت تا خون خواهي از دانشجويان قرباني در حادثه دانشگاه ، ابتر نماند. در روزهاي گذشته، پنج نفر از مسئولان مياني دانشگاه آزاد از مقام خود نيز عزل شدند تا همچون هميشه پاسخ گويي شفاف مسئولان مغفول ماند.

مسئولاني كه استفاده نمي دهند!

مسئولان دانشگاه آزاد همچنين دو روز قبل و در حالي كه نوشدارو پس از مرگ بي فايده است، اعلام كردند كه از امروز تردد اتوبوس هاي فرسوده در مسير دانشگاه ممنوع و قرار است اتوبوس هاي تازه به جا به جا كردن دانشجويان پردازد. مقدم فر، مشاور فرهنگی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه تردد سرویس‌های فرسوده در این واحد متوقف شده است، گفت: مسئولان قول بکارگیری سرویس‌های جدید را داده‌اند و می‌توانیم اطمینان دهیم که این حوادث تکرار نخواهد شد.این اتفاق تلخ درسی بوده که مجتمع‌های آموزشی و مسئولان دانشگاهی بدانند دانشجویان فرزندان این ملت و امانت دست آن‌ها هستند.اما برخي از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسمي كه براي يادبود قربانيان حادثه دانشگاه برگزار شده بود، و ضمن اعتراض به هزینه نشدن شهریه دانشجویان برای آن‌ها تاكيد كردند كه پیشتر در این نشریه در خصوص فرسودگی اتوبوس‌ها با مدیر ترابری واحد مصاحبه انجام شده و این موضوع به آنها تذکر داده شده بود. همچنین از ۵ مسئول عزل شده دانشگاه، دو نفر پیشتر عزل شده بودند و کمترین انتظار ما، در این خصوص استعفای رضا مسعودی، رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است. «پروانه سلحشوري» نماينده مجلس شوراي اسلامي نيز در واكنش به حادثه دانشگاه آزاد و عدم عذرخواهي و استعفاي مسئولان دانشگاه در گفت وگويي گفت: Nر هر کشور دیگری بود مسئولان آن بلافاصله استعفا می دادند. در این کشور ارزانتر از جان انسان چیزی وجود دارد؟ مسئولین ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم و تحقیقات حداقل احترامی که می توانستند به افکار عمومی بگذارند این بود که استعفا دهند، در مقابل قصوری که انجام شد استعفا کم ترین اقدام بود.پس از تغییراتی که در ریاست دانشگاه آزاد به وقوع پیوست و پس از دوره آقای هاشمی، به تدریج با افت علمی و کارآیی دانشگاه آزاد مواجه شدیم، اکنون نیز این حادثه یک هشدار جدی به مسئولین است. ضعف نظارت بر دانشگاه آزاد مانند صداوسیما باعث به چشم آمدن ناکارآمدی آن شد. از آنجایی که نمی توان برای بعد نظارتی دانشگاه اقدامی انجام داد و مجلس هم نمی تواند آنچنان که باید روی این نهاد نظارت داشته باشد، پاسخگویی لازم هم در این نهاد وجود ندارد. متوجه شدم پزشکی قانونی اعلام کرده اتفاقی که برای راننده رخ داده ناشی از سکته نبوده است، پس از آن هم دانشجویان اعلام کردند اتوبوس ترمز بریده است. مقصران بروز این حادثه باید در قیامت به خداوند جواب بدهند.این نماینده اصلاح طلب اظهار داشت: نهادی که پول های زیادی از دانشجویان دریافت می کند باید در این موارد بی نقص باشد اما ما همواره می دانستیم ایمنی و خدماتی که به دانشجویان ارائه می شود با پولی که از آنها دریافت می شود همخوانی ندارد و روز به روز وضعیت در دانشگاه ها بدتر می شود. مسئولان ارشد دانشگاه آزاد و رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات باید تماما پاسخگو باشند. شاید در حال حاضر سازوکار قانونی وجود نداشته باشد که این افراد به مردم و نمایندگان پاسخگو باشند اما نمی توان از تمام این اتفاقات به سادگی عبور کرد. وقوع این حوادث در کنار بی مسئولیتی ها و نابسامانی هایی که در حال حاضر در کشور وجود دارد باعث می شود جو یاس و ناامیدی بیش از پیش فضای جامعه را فرا بگیرد.مسئولان دانشگاه آزاد با این توجیه که راننده درحال رانندگی سکته کرده، قصد داشتند قانون را هم دور بزنند و کار خود را موجه جلوه دهند و خطای خود را بپوشانند.

  • تحقيقات امروز به نتيجه مي رسد

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز كه گزارش دستگاه متبوعش مي تواتند نقش مهمي در پيگيري پروند حادثه اتوبوس دانشگاه داشته باشد گفته این زمینه سه تیم تشکیل شده‌اند، تیم کارشناسان رسمی و پلیس که حوزه تصادفات را رسیدگی می‌کنند، تیم کارشناسان فنی و مکانیک هستند که بحث مکانیک خودرو را بررسی می‌کنند و تیم آخر نیز کارشناسان فنی و مهندسی در حوزه راه هستند.سرهنگ مهماندار با بیان اینکه معاینه فنی این اتوبوس ۲۲ آذر ماه منقضی شده و از سال ۱۳۹۱ نیز جزو خودروهای فرسوده بوده، گفت: خودروهای فرسوده برابر قانون روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. اکنون با اجرای فاز دوم طرح کاهش، تمام دوربین‌های سطح شهر تهران این تخلف را رصد کرده و خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه می‌شوند. افزون بر این، اگر میزان خلافی خودرویی بیش یک میلیون تومان باشد، خودرو را توقیف می‌کنیم، اما با توجه به اینکه این اتوبوس داخل معابر داخلی دانشگاه بوده، پلیس بر آن نظارتی نداشته و اساسا امکان ورود به آن فضا را بر اساس قانون نداشتیم. آن اتوبوس فقط یک‌صد هزار تومان جریمه داشته که مربوط به تخلف دیگری بوده است. این نشان می‌دهد که این خودرو اصلا از محیط دانشگاه خارج نشده که دوربین‌های ما آن را رصد کنند.وی با اشاره به اینکه نصب علائم و همچنین ایمنی مسیر بر عهده دانشگاه است، گفت: علتش این است که آن محوطه، بخش اختصاصی مربوط به دانشگاه است؛ بنابراین شهرداری، وزارت راه و نهاد دیگری در آنجا دخالت ندارد. هر کسی در رابطه با زمین اختصاصی خود مسئولیت دارد که موضوعات ایمنی را رعایت کند. حال اینکه از چه مشاوری استفاده کند، بر عهده خودش است. در این حوزه نقص قانون وجود دارد، نه به این معنی که قانونی نداریم، بلکه مسئولیت به‌صورت کلی مشخص شده است. هر سازمان و نهادی مسئولیت ایمن‌سازی معابر داخلی خود را بر عهده دارد. عدم اجرای این موارد، تبعات بعدی را برای آن دستگاه دارد و دستگاه قضایی به آن ورود می‌کند. پلیس هیچ تکلیفی برای متوقف کردن خودروی فاقد معاینه فنی ندارد و تنها می‌تواند چنین خودرویی را جریمه کند. ابزارهایی که در اختیار سازمان‌ها، شرکت‌ها و به کارگیرندگان اتوبوس قرار دارد، بسیار قوی‌تر از ابزارهایی است که در اختیار ما است. اختیار پلیس جریمه روزانه ۵۰ هزار تومان خودروی فاقد معاینه فنی است، اما اگر اتوبوسی شرایط فنی لازم را نداشته باشد، سازمان‌ها به‌راحتی می‌توانند از به کارگیری آن خودروها خودداری کنند. به تمام سازمان‌ها و دانشگاه‌ها توصیه می‌کنم در این رابطه یک بازنگری را داشته باشند و از مشکلات بعدی که می‌تواند برای خانواده‌ها و خودشان ایجاد شود، پیشگیری کنند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.