انتخاب تاریخ:   /  /   
<stylestyle ویژه‌نامه بی‌قانون منتشر شد آسیاتک قانون بچه‌ها نیشخط پایگاه جامع اطلاع رسانی صنعت فولاد ایران
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
به انتظار فصل نو
واريز هزاران ميليارد تومان به حساب تامين اجتماعي براي سبد حمايتي
ايجاد ركود هدف اصلي تحريم‌ها
قیمت دلار در صرافی ملی افزایش یافت
خبر خوب براي كارگران
آمارهاي رنگارنگ
آموزش مدیریت منابع
ضرورت ایجاد اصلاحات اساسی در پارلمان بخش خصوصی
سايپا هم قيمت محصولات خود را گران كرد+جدول
افزایش خودسرانه قیمت خودرو مجاز نیست
دستبردهاي يواشكي
بازي با جان مردم و عدم نظارت برلاستيك‌هاي وارداتي
افزايش نجومي قيمت محصولات ايران‌خودرو+جدول
نقشه کمیسیون انرژی برای سهمیه‌بندی بنزین!
روزنه‌های درآمدی بودجه ۹۸
پتك برسر صنعت فولاد
فقط نیمی از خسارت بیمه شهدای سانچی پرداخت شده‌است
تسریع در صدور اسناد مالکیت مسكن‌مهر
تبعات جنگ تجاری در سال ۲۰۱۹
فارغ‌التحصیلان در بن‌بست اشتغال
ارز حاصل از صادرات کجاست؟
افزایش 20 درصدی قیمت طلا در بازار
پرداخت مطالبات پتروشیمی ایران به روپیه
علت اصلي گراني‌ها مشخص شد
آوار گراني‌هاي يك شبه
تکمیل پازل سیاست‌های ارزی
بدقولي اروپایی
خودروسازی درگیر ضد و نقیض‌های متولیان
قیمت‌های جدید خودرو ۵ شنبه اعلام مي‌شود
تداوم فربه‌گي دولت
تاوان خصوصی بودن
چراغ سبز بورس به سرمايه‌هاي سرگردان
دلار نفتی چگونه فعالیت‌های تولیدی را متوقف می‌کند؟
سپرده های کوتاه مدت عندالمطالبه هستند
نفت ريالي يا دلاري ؟!
زیر پای مهمانداران خالی است
دعواهاي ايرانيان با ساكنان اقليم كردستان
واردات کالاهای دست‌دوم آزاد شد
چالش سقوط قیر در بازار
تلألو دلارهای نفتی و وعده‌های پوپولیست‌ها
حركت نرخ ارز به سمت تعادل
جدل جناح ها بر سر ماندن يا نماندن در برجام
سقوط بزرگ نفت
روزنامه قانون براي تكميل كادر خود نيرو استخدام مي‌كند
علت اصلي گراني گوشت چيست؟
رقابت يارانه‌اي
تاريخ واريز يارانه نقدي اعلام شد
خود كرده را تدبير نيست!
شوراي تعطيل مجازي
شیوه اعتراض کسانی که مشمول بسته حمایتی نشده‌اند
بیشتر
کد خبر: 92350 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۲۱ - 18:19
افزایش خودسرانه قیمت خودرو مجاز نیست

افزایش خودسرانه قیمت خودرو مجاز نیست

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی نمی‌توانند پیش از بررسی‌های لازم افزایش قیمتی داشته باشند، گفت: افرادی که در پیش فروش‌ها ثبت نام کرده‌اند باید خودرو را با قیمت‌های قرارداد اول تحویل بگیرند.

قانون- سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی نمی‌توانند پیش از بررسی‌های لازم افزایش قیمتی داشته باشند، گفت: افرادی که در پیش فروش‌ها ثبت نام کرده‌اند باید خودرو را با قیمت‌های قرارداد اول تحویل بگیرند.

به گزارش قانون، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش 10 میلیونی قیمت برخی خودروهای ایران خودرو، گفت: دو هفته پیش جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مشاور رییس جمهور، نمایندگان سازمان تعزیرات و بازرسی و حمایت از مصرف کننده و خودروسازان برگزار شد. در این جلسه مقرر شد کارگروهی به منظور تعیین قیمت خودرو، نحوه واگذاری خودروهای پیش فروش شده و... مشخص شود بنابراین این کارگروه دوشنبه(24 دی ماه) جلسه‌ای با هدف تعیین قیمت خودرو و تعیین تکلیف خودروهای پیش فروش تشکیل می دهد.

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین قیمت خودرو باید در کارگروه مذکور با حضور سازمان حمایت از تولیدکننده و سایر ارگان‌ها انجام گیرد، افزود:  شرکت‌های خودروسازی نمی‌تواند پیش از برگزاری این جلسه افزایش قیمتی داشته باشد. اگرچه افزایش قیمت خودرو به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات مودنیاز تولید و....  امری اجتناب‌ ناپذیر است اما میزان این افزایش موضوعی مورد بحث است.

وی یادآور شد: افرادی که در پیش فروش‌ها ثبت نام کرده‌اند باید خودرو را با قیمت های قراردادی تحویل بگیرند این درحالی است که خودروسازان از تعهدات شانه خالی می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه امیدوارم مسائل و مشکلاتی که در پیش فروش‌ها ایجاد شده است در جلسه نمایندگان مجلس، سازمان حمایت و تعزیرات و خوردورسازان حل شود، بیان کرد: قیمت گذاری خودرو از ابتدا تاکنون به صورت خوداظهاری بوده و در هیچ زمانی قیمت تمام شده خودرو توسط شرکت‌های خودرو ساز اعلام نشد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت‌های خودرو در هیچ دوره‌ای راستی آزمایی نشد، اظهار کرد: از روز نخست قیمت خودرو به دلیل سوءمدیریت، شرکت‌های اقماری، به کارگیری  افراد متعدد در  در قالب هیات مدیره شرکت‌های خودروسازی، استفاده از تکنولوژی عقب مانده بسیار بالا بود.

وی با بیان اینکه در دنیا به ازای هر 80 خودرو یک کارگر وجود دارد در حالی که در ایران به ازای هر 10 خودرو یک کارگر فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: رانت‌هایی که در صنعت خودروسازی وجود دارد در افزایش قیمت خودرو بسیار موثر است؛ قطعه سازان با قاچاق قطعه وارد کردند و با تبانی با خودروسازان این قطعات را چند برابر قیمت واقعی به آنها واگذار می‌کنند که این اقدام باعث بالارفتن قیمت تمام شده خودرو نسبت به قیمت واقعی می‌شود و تاوان آن را مردم می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: بررسی طرح "ساماندهی بازار خودرو" می‌تواند تا حدود زیادی بازار نابسامان موجود را به ثبات برساند.

عضویت در کانال تلگرام قانون

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.