کد خبر : 21711 تاریخ : ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ بهمن - 14:21
سيره امام رئوف را سياست زده نكنيم حذف سياسي خادم الرضا(ع) حسين فريدون، قبل از تفهيم اتهام، از خدامي آستان رضوي تعليق شد

قانونروز گذشته خبري منتشر شد كه اوج سياست‌زدگي مذهبي برخي را به رخ كشيد. حسين فريدون كه اين روزها به «نُقل محفل» مخالفان تبديل شده است، در اقدامي ابداعي، از جايگاه خادمي براي امام رضا(ع) تعليق شد. اقدامي كه سبب تاسف است و بدون شك عاملان آن كه به نظر در اين دنيا كسي از آن‌ها پاسخي نمي‌تواند بگيرد، در پيشگاه علي‌ابن‌موسي الرضا(ع) بايد پاسخگو باشند. درست است كه اتهاماتي به فريدون در اين بازه زماني وارد شده، ولي همان‌طور كه مشخص است، هنوز او در جايگاه متهم تفهيم اتهام نشده، كه اگر هم تفهيم اتهام شده بود، ممكن است در رسيدگي قضايي حكم برائت بگيرد! به همين دليل قانونگذار، آوردن نام، مشخصات و اتهامات متهمان را در رسانه‌ها تا قطعي شدن حكم، ممنوع كرده‌است.ولي متاسفانه اين نوع برخورد سياسي-جناحي با فريدون، افكار عمومي را به خود مشغول كرده و اين سوال را به وجود مي‌آورد كه چگونه هنوز فردي تفهيم اتهام نشده است، جايگاه وي را تعليق مي‌كنيد و آبروي او را مي‌بريد؟!

عمل برخلاف عترت

اين در حالي است كه مدعيان مديريت آن آستان، به روايات معروف در مورد حرم آن امام رئوف نيز توجهي ندارند. در روايت معتبر آمده است:« شیخ بهایی حرم مطهر امام رضا(ع) را طراحی کرده و خود، بر ساخت آن نظارت کامل داشته‌است. اين عالم ديني، قبل از آنکه ساخت حرم به اتمام برسد، برای ايشان سفر مهمی پیش می‌آید.شیخ سفارش های لازم را به معماران و مسئولان ساخت حرم کرده، بسیار سفارش می ‌کنند که کار را متوقف نکنند و ساخت حرم را پیش برده به اتمام برسانند به جز سر در دروازه اصلی حرم (دروازه ورودی به حرم و ضریح مقدس، نه دروازه صحن) چرا که شیخ در نظر داشته روی آن کتیبه ای را که از اشعار خودش بوده نصب كند. سفر شیخ بهايي به طول می‌انجامد و بیش از زمان پیش بینی شده در سفر می‌مانند، هنگامی که از سفر باز می گردد و جهت سرکشی کارهای ساخت و ساز به حرم مطهر می‌رسد، با تعجب بسیار می‌بیند که ساخت حرم به پایان رسیده، سر در اصلی تمام شده و مردم در حال رفت و آمد به حرم مقدس هستند.شیخ با دیدن این صحنه، بسیار ناراحت می‌شود و به معماران اعتراض می‌کند: «چرا منتظر آمدن من نماندید؟ چرا صبر نکردید؟» مسئول ساخت عرض می‌کند: « ما می‌خواستیم صبر کنیم تا شما بیایید، اما تولیت حرم نزد ما آمدند و بسیار تاکید کردند که باید ساخت حرم هرچه سریع تر به پایان برسد».در آن زمان تولیت حرم گفته‌است: «خود آقا علی بن موسی الرضا(ع) دستور اتمام کار را داده‌اند».شیخ بهایی از تولیت در این مورد توضیح می‌خواهد. تولیت حرم نقل می‌کند كه چند شب پی در پی،آقا امام رضا(ع) به خواب من آمده و فرمودند: «کتیبه شیخ بهایی، به در خانه ما زده نشود، خانه ما هیچ‌گاه به روی کسی بسته نمی‌شود و هر کس بخواهد می‌تواند بیاید».شیخ با شنیدن این حرف، اشک از چشمانش جاری می‌شود و به سمت ضریح می‌رود و ذکر «یا ستار العیوب» بر لبانش جاری می‌شود. سپس در کنار ضریح آن قدر گریه می‌کند تا از هوش می رود، پس از به هوش آمدن، خود چنین تعریف می‌کند: «من می‌خواستم یکی از طلسم ها را به صورت کتیبه‌ای بر سر در ورودی حرم بزنم، با این اثر که افرادی که آمادگی لازم را ندارند نمی‌توانند وارد حرم مطهر و حریم مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شوند، اما خود آقا نپذیرفتند و در خواب، به تولیت آستان از این اقدام ابراز نارضایتی فرمودند». همان‌گونه كه شاهد هستيم، امامان ما كه صاحبان اصلي سنت و دين هستند نيز به اين‌گونه رويكردها و اختلاف‌ها اعتراض داشتند و از آن دوري مي‌كردند ولي برخي راه آن‌ها را نيز قبول ندارند. هر که در این سرا در آید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد البته بر اين خوان به نان ارزد.